Va salut.
Pe langa Civicul pe care il am de 5 ani(membrii vechi il stiu) si pe care il folosesc doar in weekend sau cand am chef sa conduc nu cand trebuie sa conduc, mai exista si un VW Lupo 3L. A intrat in posesia noastra(a mea si a prietenei) in Iulie 2015. Nu pot spune ca m-am documentat foarte mult despre partile rele ale acestei masini, la momentul respectiv stiam doar plusurile care erau oricum multe. Am cumparat-o de la un amic care se ocupa de vanzari de Lupo 3L(mereu are minim 4 de vanzare in fata casei). Aceasta pe care am luat-o era chiar masina lui, nu din lotul de vanzare. De obicei Lupourile 3L aduse la noi nu prea au dotari( geamuri manuale, fara AC, oglinzi manuale, fara servo), sunt mai rudimentare. In schimb TOATE au functia de START-STOP(cum adica? o masina din 2002 cu asa ceva? DA! ati citit bine) si cutie TIPTRONIC. Masina in fapt am luat-o la 180.000KM ca dotari are geamuri electrice, oglinzi electrice, AC, navigatie si ABS. Consumul in oras este intre 4.5 si 5.1(depinde de cat de aglomerat e si daca e ACul pornit). Nu folosesc START-STOP in bucuresti pentru ca este fara sens, se circula atat de greu in orele de varf incat ar trebuii sa porneasca sisa se opreasca la fiecare 2m si prefer sa imi consume putin mai mult decat sa obosesc electromotorul si bateria. La drum lung nu mi-a sarit niciodata de 3.6(indiferent daca are ACul pornit sau daca merg blana). Masina mi se pare ca se misca excelent, mai ales ca are soft si decat. Singurul lucru ce o trage in jos este schimbatul treptelor care este lent, dar pe reprize trage ca un Passat de 150CP....Poate confirma si colegul Bamse cum se misca masinuta ) . Cel mai lung drum cu ea a fost din Romania pana in Croatia si am fost mai mult decat multumit de masina. Se intinde la drum excelent, iar spatiul pentru 2 persoane este suficient. In fata stai ca intr-o ibiza, nu iti da senzatia de masina mica, dar cand te intorci si te uiti in spate iti aduci aminte ca e o masina mica. Imi place extrem de mult aceasta masinuta si ma fascineaza cum cei de la VW au incercat ei sa faca un Lupo sa consume 3L/100km. Au luat ei un sasiu de Lupo, i-au pus motorul de 1.2 TDI cu turbina cu geometrie variabila, au pus pe el usi, capota, aripi, portbagaj si alte comonente din aluminiu, jante de aluminiu, geamuri mai subtiri si alte chestii ce nu mi le aduc acum aminte si chiar le-a reusit, chiar consuma infim. Singura MARE problema a acestei masini este sistemul de schimbare a treptelor care este extrem de pretentios si trebuie un mecanic care a mai lucrat la 3Luri ca sa ii dea de cap. Dupa cum am scris si mai sus cutia nu este automata, ci este robotizata(adica e o cutie manuala cu un robotel pe ea care schimba vitezele si apasa ambreiajul).Orice se defecteaza la sistemul de schimbare a vitezelor masina nu mai porneste. Tot incerc sa imi conving prietena sa o facem manuala dar nu vrea. I-am zis ca daca mai avem probleme cu sistemul de schimbat al vitezelor o facem manuala. Lasand vorba multa postez niste poze cu limbricul