Masina a ajuns la 129.xxx km si merge in continuare bine, doar cu benzina cu CO 98+. In 3.000 km se pregateste de urmatoarea revizie. Ce s-a mai intamplat de cand nu am mai postat.
Volanul a fost re-imbracat in piele. De data aceasta am ales sa pastrez aspectul original, fara alcantara, care este foarte placuta la atingere dar mai pretentioasa la intretinere (ideal ar trebui folosite niste manusi speciale pentru condus). De volan s-a ocupat un baiat care lucreaza bine si scump (volane, scaune, borduri, fete de usi etc), insa pielea folosita a fost de cea mai buna calitate, exact ce se foloseste si la masinile din gama premium. In final volanul a iesit ca din fabrica la aspect, dar cu o piele de calitate superioara. O sa vad cum va rezista la utilizare. Palmele mele sunt multumite de cum se simte.
CAI-ul ITG pe care-l aveam era cumparat second-hand si desi era in stare buna, mi-am tot dorit un CAI nou, care foloseste de preferabil un filtru uscat (fara sa fie necesara aplicarea unor uleiuri speciale dupa spalare). Asa am ajuns la un CAI HF Series Carbonio, produs in Germania de HG Motorsport (seamana izbitor de mult cu un CAI APR). Materialele si finisajele par de foarte buna calitate. Filtrul folosit este un Pipercross dry foam filter, care conform indicatiilor producatorului se poate folosi atat uscat, cat si tratat cu o solutie de retinere a particulelor de praf (un ulei mai exact). Daca nu este uleiat, se spala usor doar cu apa si sapun. L-am montat asa cum a venit si o sa urmaresc cum se va comporta in timp.
Dupa 50.000 km parcursi cu cat-back Milltek non-resonated (diametrul de 2.75"), am simtit nevoia de mai multa liniste in masina la drumurile lungi de pe autostrada, mai ales atunci cand este aglomeratie si se franeaza/accelereaza des. Mi-am dorit si sa inlocuiesc downpipe-ul Milltek cu unul nou, ca sa am sanse mai mari sa iasa emisiile de noxe conform cu norma Euro 4 (catalizatorul fiind tot sport, dar nou). Solutia logica, fara sa afectez prea mult performanta si setarile de la Stage 2, a fost un downpipe de 3" nou in combinatie cu cat-back-ul stock. Asa am ajuns la un downpipe Bull X cu diametrul de 3" si catalizator sport cu 200 de celule, produs in Germania de HG Motorsport. Calitatea si finisajele mi s-au parut cu o clasa peste Milltek, urmeaza sa vad si cum va rezista in timp. S-a montat cu cat-back-ul stock (diametrul de 2.5") si pot spune ca a crescut cu mult confortul acustic (poate chiar prea mult dupa unele gusturi) la 3.000+ turatii. Drumurile lungi au devenit si mai placute.
Nu am simtit vreo scadere in performanta, desi probabil ca s-au pierdut 4-5 CP. In aceasta combinatie, parca si suportii de motor THS sunt mai blanzi, pentru ca intrau in rezonanta cu evacuarea non-resonated (intre 2.000-2.500 de turatii la accelerare si intre 3.000-2.500 turatii la frana de motor). Si mirosul de gaze de pe evacuare s-a diminuat mult. Una peste alta, o modificare reusita pentru nevoile mele. Poate in viitor voi mai folosi cat-back sport de 2.75" ori 3", dar nu acuma si de preferabil in varianta cu valva de control. Ultima poza este special pentru zeusik.
Zilele urmatoare vreau sa trec la rotile de vara. Mi-au placut foarte mult jantele Etabeta, asa ca am tot lungit-o cu rotile de iarna, dar acuma mi s-a facut dor de jantele Oz si a venit si primavara cu adevarat.