29 Feb 2012, 23:19
Am avut ocazia sa conduc astazi un Focus 3 Otto 1.6 turbo, 150 CP, al unui prieten. Masina in interior este absolut superba, dupa Accord-ul pe care il detin, nu-mi amintesc sa-mi fi placut vreodata un interior atat de mult! Poate Civic-ul anterior se mai apropie de reteta mea perfecta in legatura cu interiorul unei masini. Toate comenzile sunt perfect dispuse, scaune profilate sport cu sustinere laterala generoasa, nici prea moi si nici prea tari, volanul intr-adevar cum spunea si TIBI, foarte bine desenat, aproape ca iti intra mainile in el la cat de moale e pielea.
Pe partea electronica si design masina mi se pare de nota 10! Rezolutie de laptop la display si la comenzi, meniu foarte prietenos cu acces facil la multe setari ale masinii si ale cantitatii de informatie oferite de bord. Interesanta ideea cu iluminarea ambientala la picioare, in spatiile de depozitare din usi si de la manerele de deschidere. Exista si 7 culori din care poti alege, e un detaliu de luat in seama la ce linie coloristica poate lua masina in interior. Dotarile sunt chiar generoase pentru clasa ei: Ford power cu pornire/oprire motor din buton, keyless go & entry, dezaburirea porneste singura pe luneta la sub -4 grade, xenon-ul se vede foarte bine pe carosabil ud, sistemul de alimentare cu benzina este fara buson, bluetooth si voice control pe toate functiile de telefon, mp3 cu mufa USB, iluminare cu led la interior si numar inmatriculare, senzori parcare cu afisaj extrem de atragator, si inca cateva aspecte de bun gust care mi-au captat atentia...
La capitolul tinuta de drum m-a dezamagit mult suspensia (intr-adevar era vorba de o dotare Confort a masinii) care mi s-a parut ca lasa foarte mult masina sa cada in balans, si pe franare violenta, dar si pe interiorul curbei atacate, marind senzatia de barca, chiar daca masina are aprox 1.300 kg si este clasa compacta. Cei 150 CP si cuplul imens de 270 Nm se simt ok, insa din pacate pana la 3.500 RPM. Mai sus de atat, masina trage greoi si deranjant de liniar. Probabil turbina este micutza si nu poate "inmagazina" presiune mare...
Per total mi-a placut mult, din pacate sunt nevoit sa spun ca este mult peste Leon si orice altceva de la Seat la interior, chiar incomparabila! Fara exagerare, interiorul mi se pare al unei masini de peste 30.000 EUR, inclusiv la capitolul dotari. Probabil daca as mai renunta la pretentii, ar fi o masina pe care as alege-o fara sa stau prea mult pe ganduri...
2007 Seat Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stage 2+
2015 Audi A6 Avant C7.5 2.0TDI 190 CP, S-Line
1991 VW Scirocco MK2 GT-II 1.8 8V Black Brilliant Metallic
2018 VW Golf 7.5R 2.0TSI 310 CP 4door Indium Grey