Salut, printr-o intamplare, am ajuns fericitul proprietar de Altea, an 2006, 1.9 Tdi 105 CP.
La capitolul dotari si modificari: remarc mai nimic din fabrica: adica A/C manual, un radio MP3 modest, fara BC, fara pilot, fara oglinzi electrice, doar geamuri fata electrice, proiectoare ceata si niste jante pe 16" aftermarket, destul de bune. Asa ca, a trebuit sa: inlocuiesc luminarile de halogene cu un set de xenoane slim can-bus, leduri pe pozitie si nr. de inmatriculare. Pentru ca ma obisnuisem cu pilot, am cautat pe net maneta + modul coloana volan (am gasit in Buc. de golf V, cred) asa ca am reusit sa inlocuiesc maneta de semnalizare si sa activez pilotul automat, extrem de confortabil pe autostrada, la drum lung. Ocazie cu care, a trebuit sa inlocuiesc si spirala de volan (pentru comenzi volan, airbag si claxon) care a crapat la doua demontari de volan. Am mai pus un kit de senzori parcare cu buzzer (dat fiind vizibilitatea in spate, colt-opus destul de proasta) si cum volanul pe plastic, desi nu era uzat, nu prea imi placea, asa ca, l-am dus la imbracat in piele si asa am terminat deocamdata, sper, partea cu imbunatatirile la Altea.
La capitolul jurnal de bord si probleme: cum am inmatriculat-o am inlocuit ulei motor, filtrele, curea distributie, transmisie, role, pompa apa, antigel, bucsi bascule fata, placute frana fata, ambreiaj si minunatia tehnicii numita volanta cu masa dubla. Intre timp, am mai gasit niste amortizoare curse si incalzitorul electric din bord defect.
Remarc la plusuri: e frumoasa, unica masina latina cu sange german, arata mult mai bine decat Toledo (la care mie unul nu imi place spatele de nicio culoare...) si remarc ca seria de masini cu adevarat frumoase vor deveni istorie, la partea de design odata cu noile modele de la Seat. Altea e spatioasa la interior si banchetele rabatabile ofera multiple posibilitati de a transporta diverse obiecte voluminoase. Am luat-o ca masina de familie si face fata cu brio.
La minusuri: plasticele, care tind sa clantane odata cu trecerea vremii, vizibilitatea proasta data de stalpii din fata si spate, destul de rigida la gropi si farurile si stopurile care au marea calitate VAG, de a se aburi la interior.
PS: a trebuit sa mai torn niste beton la iesirea din curte, fiind unica masina care dadea cu fundul de asfat, la intrarea si iesirea din curte...
Va urez numai bine, multi km fara probleme si bani de gaz !