25 Sep 2019, 14:31
Salut prieteni,
Detin un Seat Leon,motor 1P,an fabricatie 2008,motor BXW 1,4 16V,86 CP.
Am probleme similare cu pornirea la rece daca masina stationeaza peste 12 ore.
Concret,la prima pornire dimineata,la prima cheie,dupa o stationare de minim 12 ore,masina porneste si trepideaza,merge subturat de la 400-700 rot/min.Daca incerc sa accelerez nu se accelereaza si da in nas.
Dupa ce o opresc si repornesc dinnou,porneste normal si nu mai am probleme.Peste zi,cu motorul rece,masina porneste fara probleme.In sarcina nu-mi face nicio problema.
Sunt schimbate bujiile care sunt din iridium si toate cele 4 bobine.La o inspectie vizuala clapeta pare curata.Senzorul de temperatura apa monitorizat cu vag com,pare ok.
Schimbat filtru de benzina recent,filtru care are regulatorul integrat in el.Aceleasi probleme.
Verificari efectuate:
-tensiune la borne verificata dimineata inainte de pornire:12,5 V(sunt electrician)
-verificat traseu benzina dinspre pompa spre rampa pt scurgeri si spre canistra de carbon,pare ok
-montat manometru pe rampa de injecteie si aici apare distractia!Dupa montajul manometrului,la punerea contactului,presiunea sare la 4 bari.Dupa ce pornesc masina,presiunea ramane 4 bari.Imediat ce opresc masina ,presiunea scade la 3,6 bari si pare sa ramana acolo pt scurt timp.Insa,am lasat manometrul peste noapte si dimineata presiunea in rampa mai era de 2 bari.Dimineata,inainte de pornire,cand am deschis usa presiunea a sarit la 4 bari,pompa s-a amorsat si am pornit relativ fara probleme.Desi masina sta in mod normal stationata de la ora 14-15 din ziua curenta pana la ora 8 dimineata in ziua urmatoare,deci o stationare peste 12 ore,cand am montat manometru ajunsesem acasa la 9 seara,deci masina a stat stationata 11 ore pana la pornire.Evident la o stationare de peste 12 ore,teoretic presiunea ar trebui sa scada si mai mult.
Suspectez,deci,pompa de benzina care in mod normal ar trebui sa aibe o supapa unisens montata in ea si care in mod normal nu ar trebui sa lase presiunea sa scada in timpul stationarii peste o anumita valoare.Ma bate gandul sa montez o supapa de sens inainte de intrare tur in filtru de benzina dar suna a imrovizatie avand in vedere ca filtrul este undeva sub masina si este expus si o posibila improvizatie s-ar putea sfarsi cu efecte nedorite.O pompa noua Siemens VDO ar fi cca 600 ron.Inca nu am demontat pompa dar conform celor dezbatute aici se pare ca as putea schimba doar partea de pompa fara carcasa de plastic si fara plutitor care functioneaza.
Pompa mea este SIEMENS VDO coduri A2C53166109/1K0919051BC.
Rog pe colegul SeatLW sa mi confirme daca pompa Pierburg pe care a montat-o el as putea-o adapta/monta fara improvizatii in carcasa pe care o are pompa mea.
Daca mai sunt alte sugestii,sunt binevenite.
MULTUMESC ANTICIPAT!