Mi-am luat un cazanel, asta ca sa am cu ce ma juca si sa-l transform intr-un mic proiect. Si pentru ca nu am putut sa-l las sa ia calea dezmembrarilor si Remat-ului asa cum ii era in plan. Masina in cauza a fost prima mea dragoste in domeniul Seat si m-a insotit din 2010 pana prin 2014, an in care am dat-o spre folosire la una din filialele firmei noastre iar eu am „tradat-o” pt o Octavia noua, iar dupa alti 4 ani, mistuit de remuscari, m-am intors la Seat cu 5F-ul actual. A mai aparut intre timp si o Arona ca sa ma lege si mai bine de brand, iar acum s-a intors acest 1P.
Despre el va fi vorba aici. Masina a revenit de la filiala in acest an si i s-a facut o constatare in reprezentanta de unde a iesit cu un deviz de 22.000 ron...din care 14.000 ron pe mecanica/electrica si 8000 ron pe caroserie/vopsitorie. La aceasta suma decizia conducerii a venit simplu: suma depaseste valoarea de piata a masinii asa ca >Remat sau dezmembrari. Avand in vedere ca masina asta m-a insotit in niste momente importante din viata, n-am putut s-o las la vulturi Asa ca am decis sa iau eu „beleaua” si sa o reconditionez.
Acum, devizul reprezentantei, unul foarte amanuntit (pana si un snur de la polita de portbajaj era trecut acolo ). Sunt multe pe acel deviz, dar nimic legat de partile importante: motor/cutie (alea sunt in mintile lor). In schimb am broaste usi defecte, aeroterma nefunctionala, o oglinda (blocata) si multe bucse, bascule, un arc rupt pe fata, tampoane cutie/motor, bielete, si multe alte maruntisuri. Pe caroserie..multe ciobituri si zgarieturi cam pe toate elementele, deci necesita vopsire integrala. Dar macar nu prea avem rugina decat superficial in vreo 2 -3 locuri
Masina este 1.9 TDI, BXE cu turbo VNT17 si un soft RBN (modificat in varianta Eco la data la care am dat-o mai departe). In acest weekend am dus-o acasa, am curatat-o (dar va necesita un detailing interior dupa ce termin cu vopsitoria) si am reusit sa ii deblochez ambele broaste ale usilor precum si aeroterma. Brusc s-au evaporat cam 4000 ron din deviz . Urmaza acum partea de articulatii zilele urmatoare, dupa care ma gandesc sa vad ce fac cu ambreiajul. Nu patineaza inca, dar volanta are o usoara bataie si inclin spre un kit Sachs Performance cu volant OEM DMF
Intre timp am pregatit si jantele originale sa mearga la reconditionat la cei de la TW.
Cam asa arata acum. De aici, cu ajutorul si sfaturile voastre sper sa fac din ea ceva frumos.
...
...