Am vazut o comparatie intre Ibiza si Stilo (nu cunosc Stilo, dar cunosc Punto) si m-am aprins un pic... eu am condus un Punto timp de 7 ani, aproape 300 km / saptamana in oras... am achizitionat de curand un Ibiza, mai degraba pentru ca am perceput un raport pret-finantare de moment mai bun decat la alti producatori... daca as fi avut suficienti bani, nu as mai fi umblat de la dealer la dealer si probabil ca mi-as fi luat tot Punto sau poate Bravo... dintr-un simplu motiv: Punto al meu chiar si-a facut toti banii, considerand ca nu exista inca masina perfecta in aceasta clasa... astept sa vad cum o sa comentez si despre Ibiza dupa 7 ani de utilizare zilnica...
Ce pot sa va spun despre Punto Clasic 1.3 Multijet 75 cp (2005) vs. Ibiza New 1.4 benzina 85 cp (2012):
- pret masina noua: aproximativ la fel in general (momentan Grande Punto este mai scump cu dotari mai putine)
- consum mediu la 100.000 km: 6,4 l/100km in oras 90% din deplasari (în primii 50.000 km nu am depasit 4,7 l/100 km in oras, nici macar vara cu aerul conditionat pornit) - Punto 1.3 bate Ibiza 1.4 la consum
- motor: Punto - nici o problema cu motorul diesel pana la 100.000 km (pana in 100.000 trebuie schimbata distributia pentru ca altfel este de foarte rau - distributie pe lant) / Ibiza - voi vedea
- manevrabilitate: Punto mai bun decat Ibiza (cine a condus Fiat stie despre functia City si ce inseamna ea)
- vizibilitate: Punto mult mai slab decat Ibiza
- dotari standard versiune: Punto mai slab / mai putine dotari standard decat la Ibiza, dar strictul necesar (servo dublu asistata, airbags, electrice fata, mp3, aer, proiectoare, cpu de bord, centralizata)
- spatiu: Punto mai mic decat Ibiza si portbagaj și spate (dar totusi suficient pentru o familie de 3) in fata sunt similare ca spatiu
- zgomot interior: Punto este mai zgomotos, dar eu vorbesc despre Punto diesel vs. Ibiza benzina
- design interior si exterior: Ibiza New bate Punto Clasic de departe la aceste capitole (dar nu cunosc suficient Grande Punto)
- bord: Punto mai prietenos/ergonomic decat Ibiza, comenzile Punto par mai la indemana (la o prima vedere) si are mai multe zone de depozitare
- probleme de fabricatie Punto: (1) schimbator de viteze cu cabluri de timonerie - la terminarea garantiei, schimbatorul de viteze incepe sa inghete iarna si este nevoie de 15-20 min de stat pe loc pana se incalzeste pentru a putea porni de pe loc (problema poate fi rezolvata costisitor) / (2) sistemul electric - se ard becurile foarte des / (3) suspensii/imbinari - dupa vreo 50.000 km, incep sa scartie imbinarile si trebuie schimbate amortizoarele - vb. despre suspensii sport (3) becurile - a schimba de unul singur un bec la Punto este ca si cum ai încerca sa demontezi un tanc cu o scobitoare
- probleme specific romanesti: (1) Service Reprezentanta (sper sa nu fie la fel si la Seat) - service-urile Autoitalia din Romania sunt execrabile ca raport servicii/pret - calitatea este oarecum ok, pentru ca daca ti se strica scrumiera, ei iti inlocuiesc toata masina, pentru ca ei nu schimba piese, ci ansambluri intregi... adica decat sa schimbe un surub de 2 lei ei nu schimba decat intregul ansamblu stergatoare de 1000 lei fara manopera... si asta chiar daca masina este in garantie si tie ti s-a rupt stergatorul aiurea... (2) preturile sunt excesiv de mari la orice (ex: un bec schimbat: 150 RON / revizie: 600-900 RON / discuri: 1500-2000 RON / distributie: 20.000 RON / caseta de directie: 12.000 RON / stergator spate schimbat - 200 RON, plus ca la orice reparatie, ei baga pe nota de plata inclusiv servetele, lavete si paharul din plastic cu magnet in care au tinut cheia masinii pe timpul reparatiei, ceea ce mi se pare un jeg) - problemele acestea dispar daca reparati masina la un service normal (ex: distributie reprezentanta 20.000 RON / distributie service normal 2.500 RON) (3) angajatii de service-urile reprezentantelor mint clientii in legatura cu problemele masinii, pentru a face multi bani (ex: 15.000 km mi-au spus ca daca nu schimb urgent discurile imi sar rotile si ”mor” / 25.000 km mi-au spus (aceeasi persoana) dupa un test de rampa ca aceleasi discuri, pe care nu le schimbasem deoarece nu am avut bani, sunt in perfecta stare de functionare si ca ma mai tin inca 10.000 km lejer)
- un enorm minus la Ibiza: nu are mufa USB din fabrica
Una peste alta, nu cred ca exista masini perfecte la clasa aceasta, iar Punto al meu si-a facut banii... nu este vina producatorului ca service-urile Autoitalia din Romania sunt gestionate de jeguri romanesti hulpave... sper ca si noua mea Ibiza sa isi faca banii in timp, si sper ca service-urile Seat sunt mai oneste decat Autoitalia... mai discutam despre acest vs. peste 7 ani