Continuam povestea la 5,000km cu Seat-ul si 20,000km cu CX-5-ul (acelasi text si pe forumul Mazda). Cam tot ce am povestit mai sus ramane valabil, nu mi-am schimbat deloc parerea pe subiectele deja prezentate. Voi incerca sa adaug doar observatiile noi care pot fi de interes.
Consum:
- pe extraurban ramanem la consumuri foarte similare la cele 2 masini, insa din pacate, nu am condus Seat-ul decat pe BV-Bucuresti, unde nu prea pot exploata tot ce poate da. Am o banuiala, confirmata pe trasee externe scurte ca Seat-ul se poate duce la 0.5-1L in plus daca tragi de ea. Evident ca senzatiile sunt complet diferite si diferenta respectiva este mai mult decat justificata, depasirile fiind o joaca de copil cu Seat-ul, in timp ce la Mazda necesita ceva pregatire.
-pe urban Mazda e mai economica cu 0.5-1L, deoarece Seat-ul e foarte sensibil la pedala. Cand ma concentrez sa merg usor cu el (ceea ce este greu!) consumurile sunt aproximativ la fel. La Mazda, cutia ajuta consumul, in sensul ca raspunsul la acceleratie nu este instant si-ti permite sa fii mai neglijent cand "bagi" talpa.
Pe total consumul este bun la ambele masini (evident in clasa asta), iar o eventuala diferenta devine complet ne-esentiala cand comparam performantele dinamice.
Multimedia/sisteme de asistenta:
- desi imi place mai mult la SEAT meniul si informatiile, faptul ca nu se pot incarca mai mult de 2000 de numere din agenda telefonului in cea a masinii mi se pare o mare prostie. La Mazda nu exista problema asta. Mai investighez sa vad daca am vreo solutie (extensie de memorie sau vreo setare).
- camera spate este mult mai buna la Mazda, si din cauza pozitionarii mai sus, dar si datorita rezolutiei si a iluminatului spate, care este mai intens (evident asta conteaza mai mult noaptea).
- sistemele de asistenta de la Mazda sunt excelente. De fiecare data cand ma urc in CX-5 am un regret mare ca nu le am pe SEAT. Nu-mi mai cumpar nici o masina fara BSM, Rear Cross Traffic Alert si franare automata de urgenta.
- navigarea prin meniu, variantele de consum (mediu pe termen scurt, de la re-alimentare), informatiile legate de temperatura ulei/apa, gestionarea posturilor radio etc sunt mult mai bune la SEAT. De exemplu, cautarea posturilor radio presetate pe o noua frecventa (la schimbarea localitatii) este automata la SEAT, in timp ce la Mazda nu (sau n-am gasit eu cum se face). Asta mi se pare o mare lipsa, am avut-o pe toate masinile din ultimii 15 ani. O alta nemultumire la Mazda este ca, la re-pornirea motorului, nu ramane intotdeaunaecranul de la oprire ( cel de consumuri de exemplu). Cand repornesc masina cateodata se schimba si arata altceva si apoi trebuie sa trec prin tot meniul cu i-loop etc, care, apropos, mi se pare complet inutil.
- pozitionarea butonului de dezactivare i-stop este vizibila (in dreapta) la SEAT, in timp ce la Mazda e in stanga si nu prea se vede. Intotdeuna uit sa-l dezactivez pana la prima oprire, iar apoi trebuie sa ma uit sub volan si sa-l tin apasat vreo 2 secunde. La SEAT e doar o atingere ca sa-l deactivez si imi aduc aminte de el deoarece este langa climatizare, la indemana.
- sunt multe alte detalii care pot fi analizate, insa acum pot sa inteleg multi proprietari de masini din grupul VAG/nemtesti care nu agreaza logica japoneza la sistemele multimedia. Pentru mine nu e un punct critic totusi, am condus multi ani fara nici un astfel de sistem...
Service/Mentenanta
- nu am observat nici un consum de ulei, la niciuna dintre masini, ceea ce ma asteptam la Mazda, dar aveam dubii la SEAT. Pana acum e totul OK, la MAzda am facut deja revizia de 1 an, deci sper sa nu mai am surprize. La SEAT pana la primul schimb de ulei (15K) nu ma pronunt.
- nu am zgomote in habitaclu de nici un fel si nu au fost probleme tehnice la niciuna din masini
- un mare plus pentru Mazda care are jante originale la preturi acceptabile pentru piese OEM (170-250 Euro/buc), in timp ce la X-perience 1 janta originala costa 400 Euro!!! Am gasit niste MAK-uri la 190 Euro, care arata OK si merg fara adaptari (aceleasi prezoane si gaura de centrare), dar atitudinea la SEAT/VW/Porsche( importatorul) mi s-a parut absolut incredibila: ii doare la basca ca vrei sa pui ceva original pe masina, ei se gandesc doar la jumuleala. M-as fi asteptam sa fie exact invers, deoarece evident la o masina VAG optiunile aftermarket sunt mult mai numeroase. Bravo Mazda !
Cam acestea ar fi observatiile pana acum. Incerc sa revin cu un review pe sistemele 4X4 dupa cateva teste in timpul iernii.