Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
IonBodnari
Subiect Autor
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Leon ST Excellence 1.5 TSI 150 CP DSG 2019

24 Sep 2023, 10:39

Daddy scrie:
Nu stiu pe ce te bazezi cind vorbesti de fiabilitatea DSG, DQ250 a fost relativ lipsita de probleme de la nastere, nicidecum din 2015, ca si DQ500 si in general tot ce are ambreiaje in baie de ulei.
DQ200 in schimb din cauza lipsei de racire a ambreiajelor, are aceeasi problema ca un un fir rosu in timp, daca e utilizata mai ales urban, strica hubul de ambreiaje pentru ca merge tot timpul patinata. E o chestie de conceptie si dimensionare a ambreiajelor. Are probleme si cu altele (furci schimbatoare fragile, mecatronic), da ambreiajele le bulesc toate.

Modernizari s-au facut continuu la DQ200. In 2014 s-a facut campanie rechemare in service pentru a schimba uleiul sintetic Castrol cu ulei mineral. Cel sintetic, datorita vâscozitatii reduse, avea proprietatea de a intra prin etansarile blocului mecatronic si datorita particulelor de metal pe care le continea (ca rezultat al uzurilor si in consecinta a murdaririi uleiului) ducea la scurtcircuit in modulul electronic ( dupa caz, putea duce la intrarea in avarie a cutiei, adica debreierea ambreiajelor, sau sa dea comanda pompei de ulei pentru un debit maxim caz in care se fisura blocul cutiei . . . in functie de care contact de pe plata electronica intra in scurt). Insasi blocul mecatronic a fost modernizat considerabil in 2012 ( inclusiv blocul acestuia e fabricat dintr-un material mai rezistent, plata electronica deasemenea a fost construita dintr-un material mai rezistent la temperaturi inalte . . .). Tot din cauza uleiului murdar se contaminau solenoizii care reglau presiunea in contururile hidraulice. Initial acest bloc de solenoizi nu se gasea separat ca piesa, dupa a aparut in catalogul pieselor pentru cutie.
Deasemenea sau facut nenumarate update-uri la soft pentru a reduce momentul de patinare a ambreiajului si a imbunatati schimbarea treptelor odata cu uzura acestora (a se reduce acele smucituri). Deasemenea la accelerarea brusca, dupa unul din update-uri, s-a limitat turatia, pentru a proteja ambreiajele. Iarasi materialul de frictiune al ambreiajului a avut cateva modificari si imbunatatiri fata de cel initial utilizat din 2007 cand a aparut pe piata aceasta cutie.
Furcile au fost si ele modernizate. Pentru treptele impare s-a trecut la fabricarea din oțel si nu dintr-un aliaj cum era anterior, iar pentru treptele pare s-a imbunatatit si ramforsat punctul de sprijin al furcii si s-a modificat forma, tot pentru a rezista mai bine la fortele de forfecare (care duceau la fisuri si ulterior la distrugerea lor), deasemenea s-a imbunătatit si punctul de sprijin al furcilor. Toate aceste modificari au fost facute in timp si au fost atat de multe incat cei de la VW au schimbat codul cutiei de la 0AM (2007 cand a debutat) la 0CW ( in 2014). Astfel ca dupa 2015, de exemplu ambreiajul avea o durata de viata aproape cat cel de la cutia mecanica. Dar desigur, cu aceasta cutie in continuare trebuie sa fii mai gentil ca sa zic asa, chiar daca este mult mai rezistenta la "tăvăleala" fata de primele iteratii ( in special alea pana in 2011). Si dupa cum am scris, uleiul e bine sa fie schimbat la 30k 40k (mai des daca masina e utilizata preponderent in mediul urban). Costa ceva bani, dar oricum e mai ieftin decat reparatia in sine.
Scuze pentru inconsecventa anumitor idei pe alocuri (e mult tare de povestit) si pentru "km" de text, am incercat sa fiu cat mai succint.
 
IonBodnari
Subiect Autor
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Leon ST Excellence 1.5 TSI 150 CP DSG 2019

24 Sep 2023, 10:43

gamer555 scrie:
salut si welcome!
pt plasticele de sub scan, sertar etc, vezi coduri in etka si fa un retrofit.

Merci mult. La englezi am vazut ca se gasesc pe multe saituri. Acuma trebuie sa gasesc un englez :)))). La nemti, din ce am gasit, pretul se apropie de 100 de euro . . .cam mult. Dar graba nu este. Poate poate avem noroc cu dezmembrarile
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Leon ST Excellence 1.5 TSI 150 CP DSG 2019

24 Sep 2023, 13:23

Imi pare rau ca te dezamagesc dar:
-modificarea tipului de ulei nu are legatura cu ambreiajele;
- servisurile sunt pline de DQ200, in garantie care schimba hubul.
Restul e poveste.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Subiect Autor
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Leon ST Excellence 1.5 TSI 150 CP DSG 2019

24 Sep 2023, 13:33

Am descris la general despre istoricul DQ200, printre care am mentionat si uleiul care a facut parte din campania de service din 2014 si nu vad unde fac legatura intre ulei si ambreiaje
In rest o fi si poveste . . .
 
IonBodnari
Subiect Autor
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Leon ST Excellence 1.5 TSI 150 CP DSG 2019 UPDATE

02 Oct 2023, 10:40

Weekendul ăsta am profitat de vremea faină și am dat o fugă până la Petroșani pentru a face o ultimă tură de munte pentru anul ăsta, pe Parângul Mare și astfel să inchidem glorios senzonul de drumeții montane. Cu această ocazie am făcut și mai multe poze cu mașina, pentru a le urca aici pe forum, așa cum mi sa cerut. In mare parte pozele sunt de pe Transalpina pe unde m-am întors (am urcat prin defileul Jiului). Apropo de Transalpina, am urcat încă pe întuneric, pentru a prinde răsăritul, drept rezultat traseul era absolut liber, așa că am profitat la maxim de acest fapt :).Cu această ocazie fac și un apel la cei din comunitate sa-și pună rucsacul și să meargă pe "deal", nici un cuvânt nu este suficient pentru a descrie frumusețea munților noștri și nivelul de satisfacție pe care ți-l oferă aceștea. Iar acum pozele :)


Imagine.Imagine.Imagine.Imagine


Imagine


Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine.Imagine


Imagine.Imagine.Imagine.Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori