Daddy scrie:Nu stiu pe ce te bazezi cind vorbesti de fiabilitatea DSG, DQ250 a fost relativ lipsita de probleme de la nastere, nicidecum din 2015, ca si DQ500 si in general tot ce are ambreiaje in baie de ulei.
DQ200 in schimb din cauza lipsei de racire a ambreiajelor, are aceeasi problema ca un un fir rosu in timp, daca e utilizata mai ales urban, strica hubul de ambreiaje pentru ca merge tot timpul patinata. E o chestie de conceptie si dimensionare a ambreiajelor. Are probleme si cu altele (furci schimbatoare fragile, mecatronic), da ambreiajele le bulesc toate.
Modernizari s-au facut continuu la DQ200. In 2014 s-a facut campanie rechemare in service pentru a schimba uleiul sintetic Castrol cu ulei mineral. Cel sintetic, datorita vâscozitatii reduse, avea proprietatea de a intra prin etansarile blocului mecatronic si datorita particulelor de metal pe care le continea (ca rezultat al uzurilor si in consecinta a murdaririi uleiului) ducea la scurtcircuit in modulul electronic ( dupa caz, putea duce la intrarea in avarie a cutiei, adica debreierea ambreiajelor, sau sa dea comanda pompei de ulei pentru un debit maxim caz in care se fisura blocul cutiei . . . in functie de care contact de pe plata electronica intra in scurt). Insasi blocul mecatronic a fost modernizat considerabil in 2012 ( inclusiv blocul acestuia e fabricat dintr-un material mai rezistent, plata electronica deasemenea a fost construita dintr-un material mai rezistent la temperaturi inalte . . .). Tot din cauza uleiului murdar se contaminau solenoizii care reglau presiunea in contururile hidraulice. Initial acest bloc de solenoizi nu se gasea separat ca piesa, dupa a aparut in catalogul pieselor pentru cutie.
Deasemenea sau facut nenumarate update-uri la soft pentru a reduce momentul de patinare a ambreiajului si a imbunatati schimbarea treptelor odata cu uzura acestora (a se reduce acele smucituri). Deasemenea la accelerarea brusca, dupa unul din update-uri, s-a limitat turatia, pentru a proteja ambreiajele. Iarasi materialul de frictiune al ambreiajului a avut cateva modificari si imbunatatiri fata de cel initial utilizat din 2007 cand a aparut pe piata aceasta cutie.
Furcile au fost si ele modernizate. Pentru treptele impare s-a trecut la fabricarea din oțel si nu dintr-un aliaj cum era anterior, iar pentru treptele pare s-a imbunatatit si ramforsat punctul de sprijin al furcii si s-a modificat forma, tot pentru a rezista mai bine la fortele de forfecare (care duceau la fisuri si ulterior la distrugerea lor), deasemenea s-a imbunătatit si punctul de sprijin al furcilor. Toate aceste modificari au fost facute in timp si au fost atat de multe incat cei de la VW au schimbat codul cutiei de la 0AM (2007 cand a debutat) la 0CW ( in 2014). Astfel ca dupa 2015, de exemplu ambreiajul avea o durata de viata aproape cat cel de la cutia mecanica. Dar desigur, cu aceasta cutie in continuare trebuie sa fii mai gentil ca sa zic asa, chiar daca este mult mai rezistenta la "tăvăleala" fata de primele iteratii ( in special alea pana in 2011). Si dupa cum am scris, uleiul e bine sa fie schimbat la 30k 40k (mai des daca masina e utilizata preponderent in mediul urban). Costa ceva bani, dar oricum e mai ieftin decat reparatia in sine.
Scuze pentru inconsecventa anumitor idei pe alocuri (e mult tare de povestit) si pentru "km" de text, am incercat sa fiu cat mai succint.