03 Oct 2023, 15:56
Pai astea nu sunt presupuneri, imediat cum pornesti de pe loc baga treapta a 2-a, sau cand reduci viteza pana aproape de oprire, la intersectii de exemplu, pentru a te asigura, in mod normal ar trebui sa puna treapta a 1-a, dar softul cutiei tine treapta a 2-a si atunci intervine aceasta situatie cu patinatul ambreiajului. Pentru primul exemplu treaba e simpla, se pune modul Sport sau se trece cutia in manual si va ramane in treapta 1-a (in modul sport schimba in treapta a 2-a dupa 15km/h). Iar un alt aspect tine de treapta a 7-a pe care o introduce dupa 70 km/h, cand in mod normal ar trebui sa fie a 6-a. Eu consider ca totusi are logica acest update la soft. Iar ce tine de ulei, chiar daca la carte zice 120 000 si este cu ambreiaj uscat, totusi se recomanda sa fie schimbat uleiul mai des Nu are treaba cu ambreiajul, ci cu uzurile care intervin in functionare in special la rulmenti si contaminarea uleiul cu particule metalice. La fel si pentru mechatronic (unde oficial e forever), uleiul trebuie schimbat deoarece e volum mic de ulei ( 1L ) si se murdareste cu particule metalice datorita regimului intens de lucru al solenoizilor. Iar pentru un circuit hidraulic si buna lui functionare este vital ca uleiul sa fie curat. M-am referit la uleiul de la Mechatronic cand am zis ca la 40 50 mii km este de preferat sa se faca schimbul de ulei. Ce tine de faptul ca au aparut ulterior variante de ambreiaj ramforsat cu kevlar si altele, consider ca este doar rezultatul acumularii de experienta cu aceste cutii in toti acesti ani de cand se produce aceasta versiune de DSG si care au dus la astfel de solutii. Ambreiajele ramforsate cu kevlar de exemplu duc 450 Nm garantat, dar aici deja intram in altele. Cele enuntate mai sus nu reflecta decat parerea mea personala, din ceea ce cunosc si am aflat de la altii (care se ocupa cu service-area la astfel de cutii). Si sunt deschis si bucuros sa aflu in continuare lucruri noi.