Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
LucianValentin
Subiect Autor
Mesaje: 1
Membru din: 24 Sep 2023, 11:26

Ce varianta DSG am?

27 Sep 2023, 21:40

Salutare! Tocmai mi-am achizitionat un Leon 1.6 tdi 115 cp cu cutie dsg7, produs in ianuarie 2017.
As vrea sa stiu ce cod are cutia, am vazut multe variante dq200/250/380 etc. Mai exact as dori sa stiu daca are dublu ambreiaj sau simplu, uscat sau umed, la cati km se schimba uleiul sau daca nu se schimba deloc. Orice informatie oricat vi s-ar parea de banala este binevenita deoarece mentionez ca este prima mea masina cu cutie automata. Va multumesc anticipat!
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

28 Sep 2023, 08:25

DQ200 doua ambreiaje uscate. Cutia are doua circuite de ulei, cel de la mecatronic care e sigilat si care are doar rol de fluid hidraulic, nu se recomanda schimbarea si cel din carterul principal care lubrifiaza angrenajele ca la o cutie manuala, acolo poti face schimbarea ca la o cutie manuala.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

02 Oct 2023, 17:48

Sa ai mult noroc de masină si sa te bucuri de ea din plin!
Ce tine de DSG, producatorul zice 120 000 km. Insa in realitate este un interval mult prea mare. In functie de stilul de condus al fiecaruia e de preferat ca uleoul sa se schimbe la 40 50 de mii de km. Sfatul meu este sa faci o diagnosticare completa la cutie. Din fericire acest lucru este posibil si se pot afla multe in urma acestei verificari. Si al doilea sfat este sa instalezi softul celor de la TVS.
https://tvsengineering.com/en/performance/dsg-software/
In Romania sunt reprezentati de
automatico.ro
Afli detalii pe saiturile respective
Multa bafta!


Imagine
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 09:23

Imi cer scuze ca intervin, ce ai postat tu se refera la cutiile cu dublu ambreiaj in baie de ulei, la care uleiul raceste ambreiajele si deci lucreaza in temperatura si se impurifica cu material de frictiune.
La cutiile cu ambreiaje uscate, schimbul mai des la angrenaje e ca frectia la piciorul de lemn: nici nu strica, nici nu face bine. Se poate face dupa 100-120 k km, in principal ca amortizor de zgomot si protectie a angrenajelor, fix ca la cutia manuala. La ambreiaje si mecatronic nu ajuta, nu au legatura.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 11:27

Ok. Ce tine de schimbul uleiul e de discutat, lasam acuma pentru alta dată. Ce parere ai despre upgrade-ul celor de la TVS?
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 11:31

A aparut ca urmare a unor presupuneri ca defectarea hubului vine de la faptul ca crawlingul se facea in treapta a 2 a ... softul TVS privilegiaza treapta 1 la viteze mici in oras, pe plecare dar si pe retrogradare, ca sa patineze mai putin ambreiajele. Dupa ce la inceput a fost mare entuziasm, au aparut si vocile care spun ca DQ200 se strica si cu softul asta ... daca cauti acum pe site la TVS, in afara de soft, vand si huburi de ambreiaje intarite dar si kituri de conversie la hubul cu ambreiaje in baie de ulei ... cred ca spune tot asta.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 15:56

Pai astea nu sunt presupuneri, imediat cum pornesti de pe loc baga treapta a 2-a, sau cand reduci viteza pana aproape de oprire, la intersectii de exemplu, pentru a te asigura, in mod normal ar trebui sa puna treapta a 1-a, dar softul cutiei tine treapta a 2-a si atunci intervine aceasta situatie cu patinatul ambreiajului. Pentru primul exemplu treaba e simpla, se pune modul Sport sau se trece cutia in manual si va ramane in treapta 1-a (in modul sport schimba in treapta a 2-a dupa 15km/h). Iar un alt aspect tine de treapta a 7-a pe care o introduce dupa 70 km/h, cand in mod normal ar trebui sa fie a 6-a. Eu consider ca totusi are logica acest update la soft. Iar ce tine de ulei, chiar daca la carte zice 120 000 si este cu ambreiaj uscat, totusi se recomanda sa fie schimbat uleiul mai des Nu are treaba cu ambreiajul, ci cu uzurile care intervin in functionare in special la rulmenti si contaminarea uleiul cu particule metalice. La fel si pentru mechatronic (unde oficial e forever), uleiul trebuie schimbat deoarece e volum mic de ulei ( 1L ) si se murdareste cu particule metalice datorita regimului intens de lucru al solenoizilor. Iar pentru un circuit hidraulic si buna lui functionare este vital ca uleiul sa fie curat. M-am referit la uleiul de la Mechatronic cand am zis ca la 40 50 mii km este de preferat sa se faca schimbul de ulei. Ce tine de faptul ca au aparut ulterior variante de ambreiaj ramforsat cu kevlar si altele, consider ca este doar rezultatul acumularii de experienta cu aceste cutii in toti acesti ani de cand se produce aceasta versiune de DSG si care au dus la astfel de solutii. Ambreiajele ramforsate cu kevlar de exemplu duc 450 Nm garantat, dar aici deja intram in altele. Cele enuntate mai sus nu reflecta decat parerea mea personala, din ceea ce cunosc si am aflat de la altii (care se ocupa cu service-area la astfel de cutii). Si sunt deschis si bucuros sa aflu in continuare lucruri noi.

 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 17:08

Nu schimba nimeni oficial uleiul de la mechatronic, nu exista procedura de schimb, la desigilare acesta se distruge. Mechatronicul nu lucreaza cu frictiune sau caldura, uleiul are rol strict de fluid hidraulic. Iar in ce priveste protectia angrenajelor, DSG este o cutie mecanica obisnuita, nu se contamineaza diferit fata de una manuala, are aceleasi piese inauntru, schimbarea se poate face la acelasi interval ca la manuale. Nu vad avantaje sa schimbi la 40-50 de mii in afara de bani aruncati.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 18:02

40 50 de mii km era vorba de mechatronic. Da, procedura de schimb nu exista oficial, tocmai pentru ca VAG zice ca este pe viata. In realitate lucrurile stau cu totul diferit. Uleiul la mecatronic se schimba, deja este o practica comuna de ceva ani buni. Si nu fac referire la Romania strict. Tocmai pentru ca uleiul are rol de ulei hidraulic, el functioneaza la presiune foarte mare (pentru a activa solenoizii) si in consecinta are loc si degajare de caldura. Orice sistem hidraulic de actionare se incinge. La desigilare nu se distruge mechatronicul, nu vad cum s-ar intampla asta. Oricum, etansarea la mechatronic era un alt punct vulnerabil, si care se putea lasa cu consecinte dramatice daca nu era remediat. Dar toate aceste probleme acuma se remediaza, chiar si blocul de solenoizi din mechatronic este disponibil separat. Dar legat de cutie la general, ce am vrut sa punctez. Este important sa nu pornesti de pe loc in stil de formula 1 iar in ambuteiaje de pus pe manual si atunci durata de viata a ambreiajelor va creste. Iar la aparitia smuciturilor cand se schimba treptele in mers normal sa se faca o diagnoza a cutiei
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

03 Oct 2023, 21:00

La cite cutii DQ200 ai schimbat tu “ ca practica comuna” uleiul de la mechatronic? Ce treaba are presiunea cu activarea solenoizilor?
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

04 Oct 2023, 07:14

Eu personal nu am schimbat. Dar sunt destule service-uri care fac aceasta operatiune, atat in tara cat si peste hotare, precum si alte operatiuni legate de mechatronic.
Nu vad unde am zis ca presiunea are treaba cu activarea solenoizilor.
Presiunea are treaba cu schimbare treptelor. Presiunea este creata de pompa hidraulica din unitatea mechatronic. Iar actionarea solenoizilor care deschid circuitul hidraulic pentru o treapta sau alta are loc la comanda electronica a unitatii de comanda.
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

04 Oct 2023, 08:57

IonBodnari scrie:
Tocmai pentru ca uleiul are rol de ulei hidraulic, el functioneaza la presiune foarte mare (pentru a activa solenoizii) si in consecinta are loc si degajare de caldura.

Numeste 3 service-uri mai cunoscute din Romania care schimba ca procedura curenta uleiul din mechatronicul de DQ200. Eu stiu doua (in afara de reprezentanta) care sunt considerate cam cele mai bune pe cutii automate in Bucuresti si care nu fac aceasta operatiune in mod curent, nu au gama de operatii si nu o executa decit daca clientul semneaza ca nu are nicio pretentie de la ei cu privire la rezultatul operatiunii.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

04 Oct 2023, 10:03

Acum am vazut si eu, imi cer scuze, a fost o exprimare gresit. Dupa cum am scris ulterior, solenoizii sunt activati electric, de la unitatea de comanda si deschid circuitul hidraulic pentru treapta de viteza corespunzatoare sau pentru actionarea unuia dintre ambreiaje.

https://www.reviziecutie.ro/pachete-cut ... g7-vw.html
In Bucuresti deasemenea la automatico.ro se face aceasta lucrare. CarFix.ro din Constanta la fel. Sunt si in Cluj. Acuma cu "mai cunoscute" sau nu, asta nu stiu cum sa zic, mereu vor fi si guri bune si guri rele.
De reprezentanta nu vreau sa zic nimic, e normal sa nu faca asa ceva, ei urmaresc politica companiei iar normativele de service sunt cele stabilite de VAG.
 
Daddy
Mesaje: 447
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Ce varianta DSG am?

04 Oct 2023, 12:18

De la automatico am eu scris ca nu se face aceasta operatiune, ca nu trebuie executata si nu are efecte benefice pentru cutie si ca se executa doar la cererea clientului fara garantia rezultatului. Ma refer la uleiul din mechatronic.
De altfel si face logica, la DQ200 defectiunile de la mechatronic constau in general in largirea scaunelor supapelor (si producere de span aferent), situatie in care si schimbarea preventiva de ulei, si schimbarea dupa ce da coduri de eroare este, asa cum am zis mai sus, frectie (problema fiind calitatea metalului din turnare).
Constitutional, tu ai dreptul sa faci ce doresti tu la masina ta si iti doresc sa nu ai probleme cu ea, ma retrag din discutie ca oricum nu duce nicaieri.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
IonBodnari
Mesaje: 18
Membru din: 14 Sep 2023, 10:33

Re: Ce varianta DSG am?

04 Oct 2023, 13:28

Da, cel mai bine e sa inchidem aceasta discutie, nu este deloc constructivă
Multumesc frumos pentru urari.
Multa bafta si tie!
:)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori