Salutare!
Am decis sa impartasesc cu voi niste experiente deloc placute cu doua dintre cele mai mari magazine online de electronice: PcGarage si EMAG.
Stim cu totii ca toate sunt bune si frumoase pana e sa cumperi ceva. Totul e lapte si miere, de la amabilitatea operatorilor, pana la cele 100 de modalitati de plata.
Dar ce facem cand avem o problema cu anumite produse, aflate in garantie? Luam o mare... Completati cu ce considerati voi de cuviinta.
Sa incepem cu inceputul. Prin 2009-2010, m-am apucat sa-mi cumpar cam tot ce aveam nevoie, de la telefoane, la componente pc si laptopuri de la PcGarage.
Toate bune si frumoase, pe scurt, in 3 ani de zile acumulasem cumparaturi de la acestia de aproximativ 17.000 lei.
Intr-o buna zi, decid sa comand un sistem de boxe 5.1 de la acestia. Sistemul a venit DOA. Dead on arrival. Adica mort de fabrica.
Decid sa-l trimit inapoi. Surpriza! Mi se ofera doar 70% din suma de achizitie la stornare, pe motiv ca lipsesc piese din sistem. WUT?! Am acceptat in cele din urma, eram mai copil si nu mi-am batut capul prea tare.
Continui sa comand de la ei. Comand un set de memorii RAM Kingston. De noi, memoriile au refuzat sa boot-eze. Sistemul nu le recunostea. Le trimit la garantie.
Dupa 10 zile, imi vine mesaj ca s-au intors la mine cu mentiunea "Test ok". Le-am ridicat, bineinteles, tot nefunctionale.
Le trimit a doua oara. Mi se anuleaza garantia pe motivul "contact cu lichid".
Ok, trec si peste asta si continui sa comand de la ei (sic!).
Comand de la ei inca o data (aceasta a pus capac) un card de memorie. Produsul se afla in stoc. In ziua comenzii primesc mesaj ca virgula coletul a fost depus la curier si urmeaza sa ajunga in ziua urmatoare la mine.
Trece o zi, mai trece una, trece si a3a zi. Ma uit in contul de pe site, status "Pregatita de livrare". Le trimit un mesaj. A2a zi se sinchiseste un operator sa-mi raspunda ca defapt nu s-a trimis, dar se va trimite a doua zi. A "doua zi", deci a5a, inca nu mi-au trimis nimic. Am anulat comanda si am cumparat dintr-un magazin fizic.
Cica sunt "client Gold" la ei, vezi doamne. Prioritate la comenzi, un operator doar pentru mine, bla bla. Bataie de joc la adresa unuia cu 37 comenzi in valoare de peste 4000 euro, care i-a recomandat tuturor cunoscutilor.
Am zis PAS la PcGar(b)age si am zis ca imi mut cortu' la Emag.
Trec scurt peste o promotie de "blec fraierdei", unde au vandut o anumita sursa care nu era acea sursa defapt si ajung mai in prezent, si anume in septembrie 2014, cand cumpar de la acestia un telefon Blackberry Z10. Trecem peste faptul ca ei vand doar telefoane "la liber" cica si telefonul era brand-uit Orange, cu sigla Orange la pornire si tot.
Dupa update-ul oficial de soft din Februarie 2015, telefonul refuza sa mai citeasca cartela Sim. La o cautare pe Google, aflu ca e o problema comuna de fabrica la Z10, care o ia razna dupa update-ul oficial de soft.
Ma hotarasc sa-l trimit la garantie, nu inainte sa vad putin pe net ce se mai discuta. Aflu ca acestia au service-ul la Depanero, iar la o scurta cautare pe net dupa "tepe garantii emag si depanero", pur si simplu te ingrozesti, nu alta.
Trimit telefonul la garantie. Dupa 15 zile, ma suna o duduie de la Depanero, care imi spune ca garantia a fost anulata pe motivul ca e slot-ul de sim rupt. WTF?! Ii explic, domnisoara, stiu foarte bine cum a fost intretinut telefonul, cartela am bagat-o o singura data cand l-am cumparat si a fost scoasa in momentul in care l-am trimis la garantie. Cum sa se rupa slot-ul de sim, doamne iarta-ma?! N-am avut cu cine, bineinteles, mi l-au trimis inapoi cu garantia anulata.
Bineinteles ca la o contra-expertiza in alt service, a rezultat ca nu e rupt niciun slot de sim, ci pur si simplu se pare ca se "prajesc" telefoanele astea dupa update.
Emag se spala pe maini, iar Depanero se spala si ei pe maini ca cica ei doar il trimit mai departe la un partener autorizat in service-uri telefoane.
M-am interesat daca e ceva de facut cu ANPC, dar am fost sfatuit de cineva care e in bransa sa stau cuminte, ca oricum nu se va rezolva nimic si sunt doar nervi si timp pierdut. Dupa cum banuiam.
Deci da, inca o *** luata.
Am vrut neaparat sa impartasesc si cu voi experientele acestea si sa va dau un sfat prietenesc: NU cumparati nimic nou din Romania cu, chipurile "garantie", mai ales de la magazinele on-line. Daca aveti posibilitatea, luati-le din State, la preturi mult mai bune, pentru ca garantia e oricum un praf in ochi, nimic altceva. Daca nu, SH, iar cand crapa, crapa.
O seara buna!