Mi-a venit masinuta din titlu, si am apucat sa fac si eu primul drum mai lung cu ea (un pic peste 1000km) - asa ca m-am gandit sa pun p-aci impresiile mele. Am facut topic separat in ideea ca o sa mai scriu pe masura ce mai adun impresii.
Setup: eu vin dupa un Renault Grand Scenic 2, 1.5 dci (dynamique + ceva optionale) pe care l-am condus vreo 175k km (inainte de el am avut un Logan 1.6MPI, modelul "Ambition" parca - primul Logan scos de de Dacia care avea ABS; pe asta l-am condus vreo 80km). Am mai condus si alte masini dar nu suficient cat sa-mi fac o impresie buna despre ele, asa ca principala comparatie va fi cu Scenic-ul (care e o masina foarte misto, btw). Actuala masina e Style Advanced + "7 scane plus", DCC, faruri xenon, parcare automata, si inc alte cateva chestii mai putin relevante.
Intai, interiorul: evident, mult mai mare. de-aia am si luat-o - in sfarsit copiii au fiecare cate un scaun egal in spate, pe randul 2. Spatul e generos chiar si pe randul 3 de scaune... scaunele de pe randul 3 se scot un pic mai greu decat la Scenic, dar in schimb confortul pe randul 3 e net superior, chiar pot sta niste oameni acolo in conditii umane. Ba chiar, au cotiera si niste compartimente de depozitare... randul 3 de scaune nu e pus "la misto", chiar pare folosibil. Ca si "nice touch" - copertina care acopera porbagajul are 2 pozitii, una pentru "porbagaj lung" (scaunele din randul 3 pliate) si una pentru "portbagaj scurt" (scaunele din randul 3 ridicate); la Scenic era nasol din punctul asta de vedere, daca ridicai scaunele din randul 3 nu mai aveai unde sa pui copertina, trebuia sa o lasi acasa. Ca vorbim de portbagaj - e urias. Nici la Scenic nu era chiar mic, da' la asta e evident mai mare. Ma rog, complet de asteptat, de altfel
Pe locurile din fata... situatia e un pic mai "delicata" - in sensul ca nu mai e totul asa de roz. In primul rand, spatiul de depozitare central si cotiera, desi mai "dragute", sunt mult mai putin practice: cotiera centrala e dinner-o bucarta (la scenic erau 2 independente, una pentru pasager si una pentru sofer); iar compartimentele de depozitare mult mai putine si mai mici (nu mi-am luat compartiment de depozitare in plafon, acum regret un pic, desi sincer sau fiu probabil ca nu era destul de mare cat sa rezolve problema centrala - avem un atlas rutier maricel pe care-l tineam in torpedou si care acum nu mai prea incape niciunde). Ma "consoleaza" un pic faptul ca am vazut Scenic 3, si l-au stricat si pe ala - au facut la fel compartimentele de depozitare mai "dragute" dar mai mici. Un plus demn de mentionat pentru Alhambra e ca incape o sticla de 2l atat in fata cat si in spate... la Scenic nu incapea in spate. In afara de problema atlasului, mai e problema CD-urilor (aveam multe; nu avem unde sa le tinem in Alhambra)... dar am ajuns la concluzia ca macar in domeniul muzical e cazul sa trecem si noi in secolul 21, ca masina saraca accepta ca "input" si bluetooth, si SD card, si USB... tre' 'doar noi sa schimbam mediul de stocare . Cu atlasul, solutia teoretica e "navi", dar ne place sa avem sistemul de backup pe hartie - deci acolo e mai greu de rezolvat.
Tot la capitolul "defecte fata de Scenic" as trece tetierele; in cazul meu, ma deranjeaza ca nu-mi sustine gatul (doar ceafa) - la scenic, puteam sa-i schimb si unghiul de inclinare, la Alhambra nu pot decat sa o dau sus-jos fata-spate. Am reusit sa ma impac cu ea dand-o jos la maxim - acum imi sustine ceafa dar varful capului depaseste varful tetierei, cred ca nu e tocmai ok in caz de accidenta. In fine. Sotia are alta problema - ea e ceva mai mica decat mine (dar nu tocmai miniona - de intaltime medie as zice), si la pozitia cea mai de jos, tetiera tot e prea sus. Explicatia pe care am gasit-o e ca masina asta e facuta pentru nemtoaice . Bine, alta problema pe care o are sotia e ca e prea mare locul ei - de exemplu, nu poate ajunge cu coatele simultan pe usa si pe cotiera centrala. "first world problems", cum ne-a zis un coleg.... acu' pe ultima portiune nu s-a mai plans de spatiu (ca e prea mult), cred ca s-a adaptat, am vazut-o ca statea cu picioarele sus si parea sa fie comfortabila (are ea o pozitie favorita in care mai sta, aproape in "lotus" dar nu chiar, e greu de descris). O ultima critica a interiorului: portierele au mult mai putin material textil pe ele decat in cazul Scenic-ului. Dar din fericire, plasticul din Alhambra e de calitate (*), si portiera e lata si "solida", pot tine cotul comfortabil langa geam, ma impac bine cu ea din punctul asta de vedere.
(*) divaghez un pic: multa vreme n-am prea inteles chestia cu "plasticele ieftine" care apare prin multe review-uri auto. Sigur, plasticul de la Scenic (si de la Alhambra, de altfel) e moale si placut la atingere, dar mie si Logan-ul cu plasticul lui mai tare mi s-a parut bine inchegat, si deloc "nasol". Am zis ca-s toti reviewer-ii niste "pretiosi". Asta, pana cand am vazut un Opel Zafira (varianta Cosmo, am primit o oferta de pret exceptiolala pentru masina aia, pe la 25k eur, semnificativ mai ieftin decat Alhambra)... dar, dumnezeule, chestia aia striga "ieftin" - la modul "jucarie chinezeasca ieftina". Bine ca am vazut-o in showroom, ca daca nu o aveau pe stoc, poate as fi cumparat-o
[.... va urma ... ]