Radu Berevoianu
16 Iunie 2006
Fotografii:
Sunt aproape sigur ca atunci cand au vazut primele poze oficiale cu noul Leon, proprietarii generatiei anterioare a compactei spaniole s-au gandit ca sloganul „auto emocion“ si-a pierdut din substanta. Multi au spus ca masina seamana „ingrijorator“ de mult cu Altea si Toledo, ca privite din fata nu s-ar sesiza nici o diferenta si mai ales ca nu a mostenit din atitudinea sportiva a predecesorului sau. Dupa ce in primul an noul Leon a fost achizitionat mai degraba de cei dornici sa fie la moda decat de catre cei cu aspiratii sportive, divizia Seat Sport face o surpriza de proportii.
Un kit aerodinamic care adauga personalitatii latine a lui Leon exact tusa sportiva de care avea nevoie. Spoilerele, pragurile si eleronul de luneta prezinta, pe langa designul reusit, cateva avantaje incontestabile. Faptul ca poarta marca MS Design, un tuner ce nu mai are nevoie de vreo prezentare, si sunt produse special pentru Seat le recomanda ca rezistente si perfect compatibile cu caroseria, indiferent de motorizare si echipare. Propulsorul este plin de viata, turbina fiind actorul principal daca vrei sa te situezi in plutonul fruntas.
Comportamentul este destul de diferit de cel al Golf-ului GTI, dar nu trebuie sa uitam ca avem cu 15 CP mai putin sub capota si ca Leon TFSI de 185 CP este doar o solutie interimara pana la lansarea variantei Formula Racing de 200 CP. Leon TFSI inseamna automat si o echipare pe masura performantelor, care la Seat se numeste Sport-Up si consta in scaune sport, suspensie mai rigida si jante de 17 inci.
In cazul de fata, mariajul dintre jantele de 18 inci (ca dotare optionala) si suspensia cu setare sportiva completeaza perfect ansamblul estetic exterior, dar rigidizeaza considerabil masina, in peisajul bucurestean putand da serioase batai de cap soferului. Datorita noii evacuari, montata transversal in aceasta configuratie, sunetul produs de motor este foarte placut, atingand tonalitati inalte in plaja de peste 4000 rpm. Efectul optic al kit-ului aerodinamic este insa cel care face ca trecatorii sa intoarca involuntar capul. Daca doriti ca si Leon-ul dumneavoastra sa arate la fel, trebuie sa scoateti din buzunar 4550 RON pentru jantele de 18 inci si toba finala si inca 4166 pentru componentele kit-ului.
Buget model testat
Pret CIP 20.001 EURO
Pret DDP 24.526 EURO
Pret DDP kit ext. 4.166 RON
Pret DDP jante, evac. 4.550 RON
Echipare model testat (selectie):
faruri bi-xenon / sistem audio cu MP3 / alarma volumetrica / ESP / EBA / Driver Steering Recomandation / geamuri fumurii / roata de rezerva / scaune sport / pedalier si foot-rest metalice (354 RON) / volan imbracat in piele, cu comenzi audio incorporate
DIMENSIUNI SI MASE
Lungime 4315 (mm)
Latime 1768 (mm)
Inaltime 1458 (mm)
Ampatament 2578 (mm)
Masa proprie 1334 (kg)
Sarcina utila 570 (kg)
Volum portbagaj 341 (l)
Rezervor 55 (l)
MOTOR
Arhitectura 4 cilindri in linie
Tip combustibil benzina
Cilindree (cmc) 1984
Alezaj x cursa 82.5 x 92.8
Alimentare turbo-supraalimentare, injectie directa
Putere max. (CP/rpm) 185/6000
Putere specifica (CP/t) 139
Putere litrica (CP/l) 93
Cuplu maxim (Nm/rpm) 270/1800
TRANSMISIE
Automata cu 6 trepte
CONSUM
Urban (l/100 km) 11.2
Extraurban (l/100 km) 6.4
Mediu (l/100 km) 8.1
PERFORMANTE
Acceleratie 0-100 km/h (s) 7.8
Viteza maxima (km/h) 221
Verdicte
TEHNOLOGIE SI DINAMICA In asteptarea modelului Leon FR echipat cu motorul 2.0 TFSI de 200 CP, apreciem performantele dinamice ale celui de 185 CP. Caracterul agresiv al kit-ului exterior este completat de sunetul noii evacuari.
ACHIZITIE SI EXPLOATARE
Cei aproximativ 2.500 de euro pe care trebuie sa ii mai platiti pentru reperele exterioare propuse de Seat Sport se justifica in cazul soferilor pentru care imaginea conteaza. Indiferent daca aveti un Leon sau doriti sa achizitionati unul, kit-ul se comanda separat si se monteaza numai de catre service-ul importatorului.
SURSA: http://www.automotorclub.com/forum/viewtopic.php?t=2428