Ma bag si eu in seama sper sa nu se supere nimeni.
@Phaeton stii tu ceva dar nu stii tot:Vrei sa zici de fapt ca turbina e un mecanism format in mare de 2 compresoare si un ax,iar compresorul de pe evacuare il antreneaza pe cel de pe admisie.Din puterea masinii la roti se duce cam 70-80% depinde de motor si transmisie,sa zicem ca la o masina un seat leon 2.0 ftsi de 200 de cai la roti ajunge cam 150 de cai deci o pierdere destul de mare,la dieseluri diferenta e mai mica.
La benzinare in afara de turbo si subansamble tre sa te gandesti si la partea de injectie,pt ca motorul pe benzina nu poate functiona cu amestec sarac,face poc.La dieseluri aceasta nu este o problema,el e facut special din fabrica sa mearga cu amestec sarac.
Lagul nu apare din cauza intercoolerului in special,ci din cauza turbinei prea mari,intercoolerul nu are rol foarte mare in creearea lagului,si aici pot da un caz aparte,golf4 1.9 tdi 110 cu intercooler de 500 de cai (foarte mare) ,tevi pe 76 de mm (evident nu alegerea mea,asa a venit masina la tuning) cu o turbina sa zicem ceva mai mare de 2.0 tdi 170 dar nu foarte,dupa tuning stage 3(duze,pompa modificata,turbo si intercooler) masina nu are lag DELOC iar turbina intra la 1500 de ture.
Referitor la sistemele biturbo-twinturbo ,sunt de 2 feluri :paralele si secventiale
Paralele sunt 2 turbine identice ca marime si ca functionare ,ambele au exact acelasi rol ,iar ca exemplu pot da audi rs4,rs6 iar la dieseluri audi a8 4.2 tdi v8 ,v10 tdi ,v12 tdi,etc
Acest sistem e facut pt a diminua lagul cat de mult posibil,noxe,etc desi nu toata lumea e de acord cu lagul.
Turbinele secventiale sunt 2 sau mai multe turbine care functioneaza una la rotatii mici si cealalta sau ambele la rotatii mari,de obicei cea de la rotatii mici e mica si cea de la rotatii mari e mai mare.Ca exemple pot da toyota supra ,x6 M iar la dieseluri 335d/535d .
@ Roger cu o turbina de 131 pd este indeajuns pt 170 de cai acolo unde este capatul injectoarelor tale si al ambreiajului.Daca vrei mai mult din motorul stoc,neumblat in el tine 240 de cai dupa care ai nevoie de alte biele,unele forjate,si scoti si 300 de cai fara probleme de fiabilitate.Cutia tine 240-250 de cai testat all day everyday ,dupa sincer nu am testat
Poti pune turbina de 2.0 tdi ,doar varianta cu gaurile de la galeria de evacuare paralele gen |||| si nu in W Flansa de la evacuare nu e la fel deci tre sa faci alta,si nici la intercooler nu vine ai nevoie de alt furtun.E mai usor turboul de 1.9 150 de cai vine plug and play in afara de furtunul de la intercooler dar e cam rar si nu e fiabil pt 200 de cai.Daca vreo 200-210 cai fiabil ai nevoie de ceva mai mare de turbina de 150pd.
@cipoc25 turbina nu a fost reparata corespunzator si iti face presiune mai mare decat cere calculatorul de injectie,din aceasta cauza calculatorul iti taie turbina detectand diferenta de presiune.Ma indoiesc sa iti fi pus ax de alfa gt
) .Ori ti-o repara respectivul cum trebuie ori iti iei alta noua .
@CRISTI CTA : ORICE turbina mai mare i-ai pune mai mult de ~140 de cai nu poti trece,din cauza duzelor de la injectoare care nu duc mai mult,ai nevoie de duze mai mari +turbina de 131pd -> 170-180 de cai no problem!