nickydobreanu scrie:ravemstr scrie:Cat despre frane... Cred ca uitati cat de importante sunt fortele care actioneaza asupra a 1.500 de Kg de fier in miscare. Mergeti constant la 60 Km/h 1 min si apoi franati brusc. Apoi accelerati TARE pana la 60Km/h si franati brusc. O sa vedeti ca distanta de franare o sa fie mai lunga. (in zile diferite chiar... sa nu cumva sa zica cineva de fading) De ce? Pentru ca fortele care actioneaza asupra masinii sunt mai mari. La accelereatie brusca pana la 60 la ora se dezvolta o forta de inertie... mare. La mers constant acea forta este mult mai mica. Practic la acceleratii bruste franele nu mai trebuiesc sa opreasca 1.500 de Kg care se misca cu 60Km/h ci vreo 3.000 - 4.000 - 5.000... Cu o masina cipuita sau nu... Cum conduci iti spune ce si cum trebuie sa schimbi. Daca ai un mers normal poti sa schimbi doar placutele si sa stai linistit. Daca iti place sa mergi mai sportiv ar trebui sa te gandesti si la discuri care sa reduca efectul de fading. Daca mergi... "sportiv" atunci... cautati frane mai mari! Eu am mers cu o masina cu acelasi motor ca al meu si aceleasi frane dar cu discuri Zimmermann si placute Ferodo(daca nu ma insel) si nu m-a incantat franarea fata de a mea. Era mai buna, da, dar nu m-a dat pe spate, nu era ceea ce vroiam... Vroiam mai mult de atat. De aceea am trecut(sunt in plin proces de...) la frane mai mari(312 fata si 256 spate). Daca nu ma satisfac nici astea... Banuiesc ca o sa trebuiasca sa-mi revizuiesc stilul de condus!
Foarte tare pledoaria ta, am ramas impresionat (in special de partea cu inertia si cu multiplicarea artificiala a greutatii reale a masinii). Si e si foarte explicita, fara termeni science-fiction, e pe intelesul tuturor. Multumim si felicitari!
Saru'mana!