Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
bv10ptz
ingineru
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

Re: probleme turbo

02 Dec 2010, 09:04

Nu.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
Avatar utilizator
mikepop
Mesaje: 77
Membru din: 25 Oct 2010, 18:03
Localitate: Slatina
Contact:

Re: probleme turbo

02 Dec 2010, 22:33

Motorul 1.6 16V nu are turbina. E un motor simplu pe benzina
Zambeste, maine poate fi mai rau!
Seat Leon 1.6 16V - Vandut!
Citroen C3 1.4 HDI
Citroen C4 1.6 HDI
 
Avatar utilizator
djgaby11
Mesaje: 191
Membru din: 16 Ian 2010, 23:41
Localitate: constanta
Contact:

Re: probleme turbo

03 Dec 2010, 12:58

aha ok ms de raspuns si tot odata de informatie
CT11HGM
viewtopic.php?f=134&t=9621
Seat Leon 1M/AUS/ 1,6/16V /105CP ALBASTRU
 
Avatar utilizator
olyndor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

Re: probleme turbo

09 Feb 2011, 00:21

va rog mult zicetimi ce problema ar avea masina mea? am un leon din 2003 top sport 1.9 tdi 150cp motoru are 48mii km ca a fost schimbat complet in garantie,problema cu asta ce mi lau pus ca mi sa fisurat tubu de la intercooler lam schimbat si acum trage de rupe dar pana la 3000rpm si dupa urca foarte greu peste 3000rpm dar urca chiar si pana la 4500, oare de ce?nu scoate nici gram de fum la orice turatie
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]
 
Avatar utilizator
olyndor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

Re: probleme turbo

09 Feb 2011, 00:22

cum imi dau seama daca sa fisurat tubu de la intercoler?
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]
 
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbo

09 Feb 2011, 04:20

O sa scoata ceva fum cand treci din sarcina pe repaus si invers, asta la anumite turatii. Daca e fisurat trage gresit aer, la mine asa a fost. Am schimbat piesa si gata cu fumul si cu lenevia masinii..bafta
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
just
Mesaje: 162
Membru din: 13 Mai 2009, 14:17
Localitate: Bucuresti, Romania
Contact:

Re: probleme turbo

17 Feb 2011, 17:01

djgaby11 scrie:
sal am si eu o intrebare nu vreau sa ma fac de ras da nu stiu. la seat leon 1.6 16 v exista turbina??

Noi n-avem :)

EDIT: Ma scuzati nu am vazut a doua pagina :D

 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

28 Mar 2012, 10:59

cj22dey scrie:
acum am pus un turbo pe el... second .. masina avea 150 000 si merge f bine ..... nu ma plng de nimic .. insa am senzatia aia ca imediat mi se strica ceva la el :)))
doamne feri sa se intample asa ceva .... ca din vara si pana acum am bagat 2000 de Euro in masina si chiar nu mai am de unde :)))



Pai cand inlocuiesti o turbina stricata cu una functionala, nu doar se inlocuieste turbina.
Ti-ai asumat un mare risc, iar mecanicul tau...

Se demonteaza toate tubulaturile turbinei, se spala si se curata exemplar, inclusiv radiatorul din bara de fata.
Daca nu faci asta, spanul din turbina veche ramas pe circuit va bloca noua turbina.
E vechi postul, dar problemele sunt de actualitate.
Si, atentie,se schimba uleiul la motor cand schimbi turbina.
Aceasta ultima informatie o am de la mecanic de reprezentanta.
Si mai trebuie facute multe cand inlocuiesti cu o turbina second hand.
 
stefi_2212
Mesaje: 273
Membru din: 10 Iul 2008, 20:11
Localitate: craiova

Re: probleme turbo

13 Apr 2012, 22:55

FlorentinPavel scrie:
cj22dey scrie:
acum am pus un turbo pe el... second .. masina avea 150 000 si merge f bine ..... nu ma plng de nimic .. insa am senzatia aia ca imediat mi se strica ceva la el :)))
doamne feri sa se intample asa ceva .... ca din vara si pana acum am bagat 2000 de Euro in masina si chiar nu mai am de unde :)))



Pai cand inlocuiesti o turbina stricata cu una functionala, nu doar se inlocuieste turbina.
Ti-ai asumat un mare risc, iar mecanicul tau...

Se demonteaza toate tubulaturile turbinei, se spala si se curata exemplar, inclusiv radiatorul din bara de fata.
Daca nu faci asta, spanul din turbina veche ramas pe circuit va bloca noua turbina.
E vechi postul, dar problemele sunt de actualitate.
Si, atentie,se schimba uleiul la motor cand schimbi turbina.
Aceasta ultima informatie o am de la mecanic de reprezentanta.
Si mai trebuie facute multe cand inlocuiesti cu o turbina second hand.

mai adaug si eu ceva, se schimba uleiul, se merge cateva zeci de km si se schimba iar ca sa fi sigur ca si motorul e curat la interior si nu e shpan
 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

14 Apr 2012, 11:02

Si se curata esapamentul cap - coada, inclusiv catalizatorul.
 
stefi_2212
Mesaje: 273
Membru din: 10 Iul 2008, 20:11
Localitate: craiova

Re: probleme turbo

11 Iun 2012, 23:28

FlorentinPavel scrie:
Si se curata esapamentul cap - coada, inclusiv catalizatorul.

in primul rand nu are treaba esapamentul cu schimbarea de turbina pt ca nu o afecteaza pe cea noua, in al doilea rand oricum se curata de la gazele care ies din motor cu presiune si in al treilea rand as vrea sa stiu si eu cum se curatza, si mai ales cum se curatza catalizatorul? chiar sunt curios cum se face asta :P
 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

12 Iun 2012, 11:02

Intreaba la reprezentanta si vei afla sigur, mie asa mi-au spus, iar eu nu ma bag in controverse pe aici.
Daca ai dreptate, tot respectul, fa completari aici, le vom citi cu atentie.

Aparent nu are legatura, dar exista posibilitatea sa aspire din esapament span de la turbina uzata.
Catalizatorul e bine sa fie curatat fiindca poate fi obturat cu span si impiedica evacuarea gazelor, ceea ce are legatura cu turbina.
Daca dai cautare pe net, vei afla ca exista firme specializate in curatari de catalizatoare infundate, poti sa-i intrebi cum se procedeaza.
Asteptam vesti.

Stima.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme turbo

12 Iun 2012, 15:32

E prima data cand aud ca turbo poate aspira ceva din galerie de evacuare !!! Ca e bine sa fie curatat...sunt de acord, poate fi infundat cu span sau calamina desprinsa cu ocazia demontarii. Si da, catalizatoarele se spala, am mai spus asta intr-un post. Cu ce solutie nu stiu, ca n-au vrut sa-mi spuna, dar se curata de se vede perfect prin el daca e un model la care te poti uita prin el.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

12 Iun 2012, 16:17

Catalizatorul trebuie curatat de span fiindca poate sa aiba intrarea obturata de span de la vechea turbina, iar spanul poate fi mai mare decat orificiile miezului ceramic, astfel incat turbina noua nu va functiona corespunzator.
Ca sa poata fi curatat corect catalizatorul, trebuie curatata exemplar si linia de esapament (teava de esapament dinainte si dupa catalizator), fiindca se sufla aer comprimat din ambele sensuri pt, ca spanul sa fie inlaturat.
Sunt diverse variante:
-suflare cu aer comprimat;
-spalare cu jet de solventi dupa care clatire cu multa apa si chiar detergent, suflare cu aer comprimat pt. eliminarea apei; solventii pot insa fixa si mai bine spanul pe miezul ceramic;
-curatare magnetica, se introduce un magnet prin esapament dar exista riscul sa nu mai poata fi scos;
-cumularea variantelor enumerate.

Atentie, noi aici vorbim despre curatarea de span, nu despre curatarea de funingine a unui catalizator care, teoretic, nu este proiectat pt. curatare, doar se inlocuieste.

Cand catalizatorul e obturat complet de span, o presiune prea mare in linia de esapament (cauzata de imposibilitatea evacuarii gazelor pana la oprirea motorului) poate duce la un fenomen de aspirare sau refulare a acestei presiuni (inapoi in motor) cu tot cu span prin turbina cea noua, ceea ce inseamna stricarea ei ulterioara.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme turbo

12 Iun 2012, 20:09

Greu cu fizica asta !!! La ce presiune si debit de gaze este la iesirea din galerie, presiune care pune in miscare turbo...chiar daca e putin infundat catalizatorul sau chiar mai mult...cu funingine sau ce-o fi...cum se poate aspira ceva inapoi...nu pot sa pricep. Poate fi un efect de unda reflectata inapoi, dar nu sa creeze aspiratia spanului inapoi. N-am zis ca nu-i bine de curatat catalizatorul, am zis ca n-am auzit de "aspirarea" oricarei chestii de catre turbo a ceva care-i deja "indesat" (trimis, presat, fortat) inspre catalizator de gazele care tot vin...si vin...etc. Ceva ce are un sens de curgere e cam greu de intors din drum. Daca acel obstacol blocheaza de tot trecerea fluidului prin el, atunci creste presiunea, ceea ce duce ,in cazul unui motor, la oprire in cele din urma. Si tot nu se intoarce acel gunoi inapoi inspre generatorul de fluid !!! Ar trebui rescrisa fizica, poate s-ar gasi niste explicatii interesante la diverse avarii in industrie cred.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori