DISCLAIMER: A nu se folosi pe strada sau in scopuri comerciale Scriu cele de mai jos strict prin prisma experientei mele directe cu cascarabeta din dotare, care din intamplare este tot un 1.8T.
Andi cred ca planul tau de upgrade poate fi imbunatati in limita bugetului declarat, daca iti schimbi prioritatile.
Sa mergem pe rationamentul tau si sa zicem ca prin soft +evacuare ajungi la X cp (preferabil masurati pe dyno). Ce crezi ca se va intampla cand afara se va incalzi si turbina lucrand cu un boost sensibil mai mare va incalzi aerul in draci, iar intercoolerul subnutrit si asa din fabrica va fi eficient cat o frectie la un picior de lemn? Imi permit sa iti raspund din experienta personala: o temperatura a aerului in admisie de +70 grade si o masina lesinata atunci cand te dai la ea.
In concluzie acei X cp rezultati in urma instalarii evacuarii si resoftarii, vor fi la datorie doar sezonier cand sunt prielnice conditiile meteo.
Ce s-ar intampla insa daca ai face urmatorul set de modificari:
-intercooler front mount
-inlocuire catalizator cu o teava de 55mm diametru, atat cat are evacuarea ta dupa catalizator (iti salvezi cat-ul daca doresti sa revii la config initiala pe motive de ITP sau RAR) sau refacut downpipe pe 70mm ori 76mm, pe care il poti completa ulterior si cu restul evacuarii, atunci cand vei dori sau bugetul o va permite. Sonda Lambda a doua poate fi lasata de forma pe masina si anulata din soft ca oricum nu mai foloseste la nimic.
-filtru aer panel sport sau kit admisie la un pret rezon (exista si astept sa imi fie livrata ca sa o pot evalua si calitativ).
-resoftare
Eu cred ca rezultatul chiar daca va fi mai mic decat acel X cp din configuratia aleasa de catre tine (desi nu sunt convins de treaba asta), va fi un rezultat consistent indiferent de conditiile de mediu sau stilul de condus.
P.S. BOV-ul nu iti da vreun castig de putere, dar iti garanteaza ca in conditii de boost sporit nu vei avea supriza sa se defecteze sau sa pierzi presiune in accelerare, pentru ca nu este in stare sa stea inchis.