Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
alexrider
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 03 Dec 2008, 12:35
Localitate: Moreni, Brasov
Contact:

Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

06 Mar 2010, 17:10

Am 2 probleme la care incerc sa le gasesc rezolvarea. Masina este un Seat Altea 1.9 tdi 77 kw an 2005, motor de pe golf V.

Problema 1: Se taie alimentarea din mers. Adica motorul nu se mai alimenteaza cu motorina, apesi pe acceleratie nimic, scade turatia pana cand merge la relanti- motorul nu se opreste. Daca apas ambreiajul imediat dupa se intrerupe sau daca o las putin sa coboare din ture si apas iar acceleratia isi revine.

Test vag com- camshaft sensor numai stiu exact cu ce specificatii( gen no signal, incorelation) imi aduc aminte ca imi zicea exact la ce treapta a facut asta la ce viteza , etc.

Am schimbat senzorul( 350 lei) , dar dupa o perioada a revenit semn ca nu era din senzor. Poate sa faca de 10 ori intr-o zi sau o data la 20 de zile.

Ce poate sa fie?

Problema 2: Nu porneste cum trebuie( la sfert) se balbaie . Aceste probleme face la temperaturi de + 0 grade la prima pornire si apoi cand este cald ( celebra problema cu pornitul la cald- rezolvare din resoftare ).

Intrebarea este daca si pornirea " la rece" dimineata la temperaturi de + intara tot in rezolvarea cu resoftarea?\

Zilele astea cand a nins afara nu erau sub 0 grade si a balbait la pornire, in schimb in ianuarie la -20 pornea imediat.


Bujii schimbate, verificat fise bujii - se alimenteaza cateva secunde cu 11,8 v dupa care scade. a pornit masina si fara fise puse, semn ca are o compresie f buna ( la 170 000 km).

Bateria , cam am ceva dubii cu ea, masoara cam 12,3 12,4 v fara contact, cu contact si faza mare scade pe la 11.8 .

Ce parere aveti ?

Cred ca mi-ar fi de mare folos sa-mi cumpar o interfata vag com , ca asa stau sa merg pe la cunoscuti cu scanare si apoi vino acasa si repara.
 
alexrider
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 03 Dec 2008, 12:35
Localitate: Moreni, Brasov
Contact:

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

08 Mar 2010, 00:11

La problema 1 o posibila rezolvare ar fi verificarea cablurilor , posibil sa faca pe undeva masa. Si la 2 trebuie o baterie noua sau incarcata , si o resoftare daca nu rezolva bateria.

Mai studiez si vedem cum rezolvam problemele , poate va loviti si voi de ele.
 
alexrider
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 03 Dec 2008, 12:35
Localitate: Moreni, Brasov
Contact:

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

01 Apr 2010, 19:22

Am rezolvat problemele.

Pentru pornire , desfacut si curatat electromotor , nu necesita schimbarea carbunilor. iar la probleme cu senzorul era un fir rupt pe sub electromotor care nu avem cum sa-l vada daca nu umblam la el.

Daca aveti probleme astea sau altele va stau la dispozitie.

Imi pare rau ca nu am facut un DIY , dar nu mi-a mai mers aparatul.
 
Avatar utilizator
mendez
Mesaje: 296
Membru din: 19 Noi 2008, 23:30
Localitate: Zalau, Salaj

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

06 Mai 2010, 20:49

Nu inteleg un lucru legat de problema cu pornirea la cald, am aceasi problema si nu stiu cum sa o rezolv.

La cald alectromotorul invarte coroana aia in disperare, si dupa cateva secunde are loc un fel de explozie, se scutura masina parca vrea sa se rupa motorul se misca schimbatorul de viteze si pe urma masina porneste. ( la rece la sfert de cheie fara alte zdruncinaturi)

Electromotul daca invarte nu inseamna ca e ok? Unii curata electromotorul, altii schimba carbunii, altii resofteaza, altii schimba cu vag com nu stiu ce pe acolo. Ce sa fie pana la urma? Sau trebuie mers pe eliminare?

cod motor BKC 1,9 TDI sept.2004
Seat Altea 2004 Rojo Emocion 1,9 TDI 77KW, 105CP , BKC
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

06 Mai 2010, 21:03

Verifica daca la cald functioneaza releul temporizator si ai 12v pe bujiile termice.
Vezi ca releul are un senzor de temperatura in interior si daca este cald afara reduce timpul de incalzire al bujiilor, sa nu il reduca pra mult.
La fel verifica compresia la cald...poti sa ai surprize...
Nu in ultimul rand injectoarele...astea daca nu pulverizeaza motorina si o "tzarcaie" se poate intampla ce descrii tu...
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
mendez
Mesaje: 296
Membru din: 19 Noi 2008, 23:30
Localitate: Zalau, Salaj

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

06 Mai 2010, 21:17

La cald invarte intre 6 si 10 ori inainte sa porneasca, dar daca treaba asta implica costuri mari mai bine o las asa, cum am stat 3 ani cu ea, mai pot sta in continuare. Niciodata nu mi sa intamplat sa nu porneasca doar ca porneste mai enevoios.

Am ceva coleg forumist din Cluj care sa ma poata ajuta cu aceasta problema , respectiv rescrierea valorilor cantitatii de motorina injectata, sau sa "prosteasca" senzorul de temperatura ( idei luate de pe zecile de pagini de pe forumurile TDI in legatura cu aceasta problema).

Exista firmele (atelierele) care cu 99Euro + TVA rezolva aceasta problema, in opinia lor motoarele TDI din aceasta generatie au probleme cu pornirea la cald, un bug in calculator.
Seat Altea 2004 Rojo Emocion 1,9 TDI 77KW, 105CP , BKC
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

06 Mai 2010, 21:41

Eu doar am scris ce as cauta...daca ai chef sa cauti ori ba, ori ce costuri implica...nu ma mai amestec...daca vrei doar sa auzi pareri...atunci este bine si asa, am crezut ca vrei sa rezolvi problema...
Despre probleme de soft nu stiu nimic...este aiurea sa spui...motoarele alea tdi au un bug in soft... motorul este una si unitatea de comanda este alta...difera ECU chiar in cadrul modelelor produse in aceiasi luna...depinde ce au avut in magazie... :D
Posibil sa ai si ceva probleme soft...aia tot la un atelier specializat in resoftari, ori chiar la dealer poti afla, intrucat si cei de la reprezentante au cu ce sa verifice. In cazul in care vor...
:)
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion

 
precup
Mesaje: 13
Membru din: 19 Sep 2010, 07:50
Localitate: cluj napoca

Re: Doua probleme pe care incerc sa le rezolv

22 Ian 2011, 23:08

[Salut, ti-ai rezolvat problema cu pornirea? pt ca vara trecuta am avut si eu o problema de genul scuturatului la cald.De fapt cateodata batea "cineva " in podea. Am schimbat bateria dar tot la fel.imi zice aieri cineva ca ar fi din soft, ceea ce ai zis tu. Deci ce ai facut?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori