Salut, pornirea greoaie la cald pentru motoarele VAG PD, este o problema bine cunoscuta... in timp, demarorul se uzeaza, bateria nu mai are aceeasi capacitate, etc..., pe scurt, demarorul nu mai invarte motorul ca atunci cand era nou. Rezolvarea corecta ar fi inlocuirea/repararea demarorului, si/sau a baterie... dar, unii baieti pasionati de ECU Tuning, studiind "softul" din ECU au observat ca se pot face niste modificari in soft a.i. sa se rezolve aceasta problema foarte simplu... daca la rece motorul porneste fara probleme, si la cald, foarte greu... se scoate mufa de la senzorul de temp. motor si daca asa porneste, problema se poate rezolva numai prin resoftare. De ce ? Simplu... in softul original, este limitata cantitatea de motorina injectata pe ciclu motor, in functie de turatie si de temperatura.
Daca descarcam "softul" din ECU, in fapt un fisier, de ex. cu Galletto 1260 si deschidem acest fisier cu WinOls, si stim unde sa cautam harta de limitare a cantitatii de carburant injectat la pornire, vom constata ca, daca motorul este rece (temp sub 20 grd. celsius) avem in functie turatie/temp o anumita cantitate de motorina pentru pornire. Daca temp motorului este mai mare decat 20 grade, si demarorul nu invarte motorul suficient cat sa atinga 250/280 rpm, ECU nu mai da motorina la injectoare si motorul nu va porni. Acest lucru se poate rezolva prin modificarea hartii respective, si anume, se copiaza valorile din harta de referinta in cea reala si asa vom asigura motorina pentru pornire, chiar daca demarorul nu invarte motorul decat cu 200 rpm. Se salveaza fisierul .bin si se rescrie ECU. Problema cea mai mare, este identificarea corecta a hartii respective si, interfata cu care se face citirea si mai ales scrierea epromului din ECU.