Spre rusinea mea, nu am mai scris aici de peste 3 ani...Abia mi-am gasit topicul
Luna asta masina face 16 ani, are 92.000 de km si nici o problema majora. Raman restul de probleme: motor slab si consum mare.
Pana anul trecut nu am schimbat absolut nimic la masina, totul era "de fabrica". Am facut doar reviziile si am schimbat cureaua de distributie de doua ori (doar cureaua, fara role si intinzator) si am mai schimbat odata cureaua de transmisie, care avea mici crapaturi, desi mai mergea.
In martie am schimbat bieletele antiruliu fata, una avea burduful rupt si le-am schimbat pe amandoua. Nu facea zgomot, insa cel mai probabil urma sa faca. Am pus TRW. In aceeasi sesiune am schimbat si placutele de frana spate. Erau cam la 75%, mai aveam pana la limita de uzura dar n-am mai asteptat. Am pus tot TRW.
In decembrie am schimbat cureaua de distributie pentru a treia oara, insa de data asta am schimbat si rolele de la distributie si pompa de apa. Am mai schimbat preventiv si bujiile (erau cele originale, facute de NGK). Una a iesit greu si era si ruginita putin. La mizeria mea de motor, teoretic se da admisia jos pentru a avea acces la bujii. Eu nu m-am mai chinuit sa fac asta si a fost putin "tricky", dar am reusit pana la urma. Am pus tot bujii NGK.
Cu ocazia asta am facut si revizia completa cu filtre Mann / Mahle / Bosch si ulei Liqui Moly 5w40. E al doilea an cand am trecut de la Mobil 1 NL 0W40 la Liqui Moly si nu vad nici o diferenta. Nu a mancat niciodata ulei si fac de obicei reviziile la doi ani, desi e recomandabil sa le faci la un an sau 15.000 km, care situatie intervine prima.
Tot in decembrie am schimbat si lichidul de frana pentru a patra oara de cand e masina. Am pus ATE DOT 4
Acum ceva vreme am facut update de firmware la RNS, am trecut la 5238. Nu am observat nici o diferenta. Am mai facut update si la harti, am folosit alea de BMW compilate de baietii priceputi.
Probabil ca asta a fost ultimul update, ma gandeam sa trec la MIB2 (insa nu o sa functioneze complet si mai trebuie ceva piese - o sa scriu despre asta cu alta ocazie) sau sa folosesc Gmaps sau Waze (cum am tot facut in ultima vreme)
.
Cam astea sunt noutatile... Sunt relativ multumit de "coaja" pentru faptul ca e motorul fiabil si intretinerea e relativ ieftina. Insa probabil in viitor o sa trec la altceva. Nu o sa vand Altea, o tin pana rugineste pentru ca am si ceva planuri de viitor
Mai am de adaugat:
- PLA (sistem de parcare automata). Am pompa ABS, mai trebuie caseta de directie si ceva senzori si maruntisuri. Pe platforma asta merge doar PLA 1.0, adica va face doar parcare laterala. Un moft.
- Colantul piano black de pe rama grilei Linea R. A inceput sa se cojeasca intr-un colt. Insa e normal, am colantat grila prin 2011.
- Led lumina ambientala peste zona din zona suportului de pahare. Am tot circulat noapte si ledurie din oglinda heliomata nu dau lumina suficienta. O sa folosesc tot led OEM de monitorizare status incuiere. Ca astea de aici
viewtopic.php?f=229&t=21906 - Vopsire / colantare capace oglinzi / ornamente dintre usi. Cu oglinzile am mai dat eu de rama usii de la garaj, iar colantul de pe ormamente a inceput sa se intareasca si sa devina casant. Va trebui inlocuit.
- Trecere de la RNS 510 la MIB2 PQ. Asta e foarte putin probabil sa se intample, insa am analizat destul de mult optiunea.
Cam atat imi vine acum in minte. Si ceva poze cu utilajul cu jante de iarna si anvelope noi
) (Prima data in 16 ani cand i-am cumparat anvelope noi, pana acum am luat mereu second, cu DOT de maxim 2 ani)
.
x