Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Gadilici
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 09 Dec 2011, 15:02
Localitate: Bucuresti

Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

12 Dec 2011, 14:28

Inainte de toate, Salutare tuturor si bine v-am gasit!
Sa nu uit, vreau si eu un stiker ClubSeat!

Cordoba mea fabricatie 2008, achizitionata de noua in 2009, de la Alto Syncro Pantelimon cu 10450 E - 1 rabla.
Motor 1,4 16v, 86 HP, jante aliaj 16" cauciucuri 205/45/16 Bridgestone Turanza, culoare alba, trapa, geamuri electrice fata, AC, 5 trepte etc...

Primul ei drum a fost la munte, pana la Brasov si imprejurimi doar eu si sotia cu un portbagaj incapator PLIN. Masina s-a comportat foarte bine, desi in serpentinele spre cota s-a simtit clar lipsa de putere a motorului. De cele mai multe ori fiind necesara schimbarea in treapta inferioara pana la a2a viteza.
Al 2 lea a fost un drum mai lung, prin tarisoara Bucuresti - Buzau - Suceava - Piatra Neamt - Cheile Bicazului - Sf.Ana - Sibiu - Transfagarasan - Bucuresti. Am plecat impreuna cu un alt cuplu posesorii unui Opel Astra H, am ales Cordoba pentru drum datorita portbagajului mult mai incapator, consumul a fost multumitor, nu am avut probleme prin hartoape sa atinga cu funduletul de asfalt, etc.

Anul acesta am asezat cireasa pe tortul ei aniversar de 2 ani si impreuna cu sotia am pornit prin europa de vest.
Expira ITPu' asa ca am mers la verificare totul ok doar ca mi-a atras atentia mecanicul de acolo cum ca as avea ceva ulei pe la burduful planetarei dinspre cutia de viteze, i-am multumit de sfat si am purces spre Alto Syncro ingrijorat foc, mi-au urcat-o pe rampa si i-au bufnit rasul! " Ce ulei domne? Mergeti cu ea pana'n Anglia si retur ca nu are nimic masina, ala e chior? nu vede ca s-a despus praf si nu e proaspat uleiul? " Bine zic...
Am pornit spre Nadlac via valea oltului, in jurul orei 20:00, pe la 5 dimineata schimbam euroi in vama, viteza maxima a fost de 100 km/h planuisem sa alimentez acolo un plin, logica era buna 600 km cu un consum zic de vreo 6,5 %... Surpriza, mai aveam benzina, mai multa decat ma asteptam, alimentez si plec spre Viena via Budapesta, Autostrazile bune, dar am condus econom am mers cu 100 km/h, eu si tirurile :drive.
Am pornit apoi spre Amsterdam via Germanica, (mare rau Germanica asta) in Olanda mi-am tras 3 palme sa-mi revin,
1. consumul calculat de mine km parcursi, bonuri de benzina ma duceau spre un consum de 5,3 % ... :yah
2. au aia un asfalt!!!
3. si niste turiste prin Amsterdamul astaaa....
Am pornit apoi spre Paris via Bruxelles, viteza constanta 100km/h acelasi consum, am vizitat Parisul ca iapoi sa ma intorc din Franta prin Germania - Viena catre casa!

In Germanica 2 persoane mature in masina, portbagajul burdusit, frigider, gps, si canuta de cafea legate la priza brichetei printr-o tripla, am zis sa vad si eu cat fuge ca tot e legal acolo, 185 km/h la 5200 rotatii.
M-am cam ofticat ca nu trecea turometrul pe rosu dar.... am avut o multumire ca am depasit viteza maxima din carte cu 3km/h :roll:

De rau ce sa spun...
1. Cauciucurile, mare problema, pe 16 intra doar cele cu talon mic 40 - 45 - 50 si un 195/55/16 care oricum e din categoria celor scumpe, am incercat un 205/55/16 intra doar 3 bucati pe fata si pe dreapta spate, pe stanga spate freaca de ceea ce pare a fi aerisirea portbagajului.... sau ceva...
2. Zilnic am 1km de gropi, gropane, si cratere de parcurs, nu am pe unde sa ocolesc, se torsioneaza saraca, se indoaie, iar de anul asta a inceput sa se auda destul de pronuntat un scartait undeva pe la stalpul din dreapta, probabil pe la incuietoarea usii fata sau balamalele celei din spate, sa fie chederul...
3. Nu mi-a pornit intr-o seara, am alimentat de la un lukoil vreo 20l, am condus cam 100km, am stationat vreo 3 ore, mi s-a declansat alarma, am descuiat cu cheia nu cu telecomanda, si iote ca nu mai pornea, nici un bec de avertiazare la bord, nimic, totul ok dar nu pornea, era ca si cum nu ar fi avut benzina, i-am scos bornele de la baterie, s-a resetat computerul ... degeaba. Am demontat cutiuta aceia a alarmei (ma gandeam ca mi-o fi taiat alimentarea masinii) nimic, invartea bateria la motor... degeaba. Am impins-o afara din curte in ideea de a o tracta pana la Bucuresti, sotia era la volan, cum a oprit a mai incercat ea sa-i mai dea o cheie... ete domne ca a pornit si porneste de fiecare data si acum....

Vi se par probeme mari? mici?
Eu spun ca pentru 9450 de euro cat am ajuns pana la urma sa platesc pe ea, masinuta asta face toti banii!

P.S. Sa-mi spune-ti cum pot intra in posesia unui stiker!

O zi buna tuturor!

Imagine


Imagine


Imagine
Ultima oară modificat 12 Dec 2011, 14:36 de către Gadilici, modificat 1 dată în total.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

12 Dec 2011, 14:35

bine ai venit in clubseat ! cordoba chiar e o masina corecta care face banii ;)

pentru sticker, vii pe la intalniri (vinerea la 21:00 la casa poporului) si cauti la retardel, sau il contactezi direct prin forum...
 
Avatar utilizator
andrei.27kim
Mesaje: 2498
Membru din: 27 Mai 2008, 20:06
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

12 Dec 2011, 14:37

Bine ai venit in clubusorul nostru :hi
Felicitari pt. masina arata foarte, da foarte bine pe alb iar jantele acelea o prind de minune :glasses
Cat mai multi km fara probleme iti uram.

E bine ca te folosesti de ea si ai sa vezi ca nu o sa te lase la greu. In legatura cu problema cu pornirea ai incercat sa ii faci un scan sa vezi ce eroare a ramas logata?
Actual: '16 LEON 5F X-Perience 1.8 tsi DSG Navada White
'04 Ibiza 6L1 Aqua Green 1.2 12V AZQ
Ex: '08 LEON 1P1 Chrono Yellow 2.0 Tdi FR
'07 Cordoba 6L2 Blue Mar 1.9 Tdi AXR – the auto emotion sedan
 
Avatar utilizator
Gadilici
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 09 Dec 2011, 15:02
Localitate: Bucuresti

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

12 Dec 2011, 14:43

Noroc Bun!
Asa plecasem spre Bucuresti, hotarat spre service, doar ca a durat ceva pana la salariu, apoi cand am mers la ei mi-au spus ca este posibil ca sa nu se fi inregistrat nici un cod de eroare, dar daca vreau ei or sa incerce contra a 100 ron.
Dar sfatul lor a fost sa nu-mi fac probleme pentru ca ar fi din cauza alarmei care ar fi oprit alimentarea masinii.
Nu i-am crezut, dar in final am zis ca daca un lucru merge...de ce sa umblu la el?

O fi fost si ea indispusa :hi
 
Avatar utilizator
Gadilici
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 09 Dec 2011, 15:02
Localitate: Bucuresti

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

29 Ian 2012, 20:51

A venit iarna... iar masinutei mele nu-i prieste deloc.
Anul trecut am achizitionat cauciucuri de iarna sh good year ultra grip 195/55/16.
Nu sunt trecute in cartea masinii, dar nu am gasit sh 205/45/16 iar de cele noi de dimensiunea asta nu ma pot apropia, ca pret.
Asa ca ma "chinui" cu astea. Nu ating pe nicaieri, masina incarcata cu bagaje + pasageri nu freaca, nu atinge.

Ma sperie o problema...

Am ramas inzapezit, ambitios de fel nu am apelat la lopata... am zis sa munceasca ea (masina) de parca ea atacase asa prost omatul.
Dai in fata, dai in spate, hai cu a2a, hai cu a1a... nu ieseam.
Bag a2a, condus de manie, turez puternic (poate prea) eliberez juma' de ambreiaj si chinui-o pe loc, apas ambreiajul pana la fund 20cm mai in spate, il eliberez jumate inaintez 40cm si tot asa pana ma inunda un miros greu de cauciuc ars/incins...
Na belea!
Ca orice "sofer priceput" (am permis de 2ani) m-am dat jos sa vad ce drq am facut, o galeata de fum iesea de sub masina (motorul pornit) 5 secunde... s-a dispersat... mirosea a cauciuc ars/incins.
Da Doamne romanului mintea de pe urma, pun mana pe lopata, eliberez 1m de omat, urc la volan, plec binisor ma pun in miscare si ingandurat, ajung acasa.
De la ce naiba era fumul ala?
Un sofer mai experimentat spune ca ar fi de la ambreiaj ca nu l-am eliberat total si am turat motorul.
Un altul spune ca nu-i asa pentru ca daca se invartea roata inseamna ca, cuplase si deci nu se mai incinge.
Un altul spune ca iesea fum din cauciuc din cauza frecarii (pe gheata?!).

Voi ce spuneti?

P.S. Lectia mi-am invatat-o "Nu asa!" dar sa-mi fac griji? Am stricat ceva?

Noroace si drum bun!
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

29 Ian 2012, 21:15

Salut,
Probabil era fum din cauciucuri, ambreiajul miroase a rasina fenolica.
Poate este mai simplu sa tii in portbagaj doi saci de canepa, ori doua paturi vechi pe care sa le asezi in fata rotilor tractoare, ai sa vezi ca te scapa si de chinuit masina si de dat la lopata ori spart sloiurile.
:)
Parerea mea ca decat sa dai mai bine de jumatate pe niste cauciucuri deja rulate si ale caror proprietati s-au pierdut in timp, mai bine faci un efort si te dotezi cu un set de iarna.
Cumperi jante pe 14 si cauciucuri la fel, sunt mult mai accesibile ca pret.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
sandman
Mesaje: 1330
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

29 Ian 2012, 22:35

stai calm, e de la cauciucuri. daca era de la ambreiaj mirosea altfel. inseamna ca nu sunt ele f bune de nu te-au scos din zapada. ce dot au?
Skoda Superb Facelift 1.5TSI 150 CP DSG 2019
ex :Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010

 
Avatar utilizator
Gadilici
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 09 Dec 2011, 15:02
Localitate: Bucuresti

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

30 Ian 2012, 06:28

2006...
Avem, noi posesorii de cordoba, aceste dimensiuni "rare" de cauciucuri.
Cele 205/45/16 au un pret mare... iar sh sunt super tocite, banuiesc ca cine le are le tine foarte mult...

Solutia, m-am gandit si eu la ea Baltazar, ar fi sa trec pe o dimensiune inferioara de jante 14" - 15".
Poate toamna lui 2012 va fi mai fructoasa, dar cum juniorul vine prin mai... Doamne ajuta!
 
Avatar utilizator
Gadilici
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 09 Dec 2011, 15:02
Localitate: Bucuresti

Re: Cordoba dupa 2 ani si 27000 km

28 Iun 2012, 12:00

Noroace la toata lumea!

Am ajuns la cota 32000 de km parcursi.

Acum vreo 3 saptamani pe ploaie, am lovit o groapa ingrozitoare prin sectorul 2, groapa nu a patit nimic in schimb cauciucul meu de pe dreapta spate a cedat spargandu-se pe talon.
Am mers la un inspector de daune ASTRA care a concluzionat: "Cauciucul nu este acoperit de polita dvs. Casco". Bine zic, merg acasa si ma pun pe citit: "...Cauciucul este acoperit de polita casco doar daca in urma evenimentului a fost afectata si o alta parte componenta a masinii...", cu asta in cap am mers la un alt inspector daune caruia i-am spus ca janta mea este afectata de acea groapa.
Ca in Romania a incercat sa ma expedieze cum ca janta nu e sparta... intradevar nu e sparta dar in contract scrie ca trebuie AFECTATA nefiind specificat in ce masura, zgariata, sparta, stramba etc.
Am obtinut de la el un ordin de introducere in reparatie a masinii, urmand sa astept avizul juridic de la Astra, dupa 10 zile de asteptare avizul juridic a venit favorabil, iar ieri am fost in service unde mi-au montat baietii un cauciuc nou.
Am montat cauciucul nou de pe rezerva in tandem cu cel nou primit de la casco pe fata, mutandu-le pe cele de pe fata pe spate.
Am observat ca desi este acelasi cauciuc Bridgestone turanza 205/45/16 83W cel primit are un alt profil (ma refer la suprafata de rulare), asemanator cu cel din 2008 (pe care-l aveam eu) dar diferit.


P.S. Sa intreb si aici ca nu strica...

Incuietoarea usii stg. fata nu mai functioneaza cum trebuie... adica:
Descui masina, deschid usa nu se aprinde plafoniera si nici nu scoate sunetul acela electric...
Mi-au spus la service ca ar trebui inlocuita toata incuietoarea la un pret... la un pret...
Intrebari:
1. Poate fi reparata totusi?
2. O pot gasi SH sau mai ieftina decat la reprezentanta?

Poate aveti vreun sfat.

Multam fain,
O zi perfecta si o vara cat mai racoroasa!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori