Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
zorro59
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 04 Apr 2016, 14:32

Leon 1P 1.8tsi - stage 1

21 Dec 2017, 11:26

Salutare,

Cred ca a venit momentul sa imi prezint si eu jucaria. Este vorba de un leon 1.8 TSI (CDAA) din 2011.
Masina am cumparat-o prin martie 2015, la aproximativ 40k km (verificati), iar acum are aproximativ 55k. Avea stage 1 revo, dar deabia acum o luna am reusit sa o duc la un dyno sa o verific. A fost prima mea masina si dintr-un motiv destul de stupid m-am cam ferit de motorul 2.0 (am crezut ca este prea puternica ca prima masina), totusi am cumparat o masina cu soft, aproape identica :))
Intretinerea pare ca a fost facuta corect de catre fostul proprietar. Problemele la cumparare au fost putine (o scurgere de ulei de la un variator daca nu ma insel), care a fost reparata in reprezentanta de fostul proprietar si un far cu cleme rupte + bara fata zgariata (nu a fost accident nasol si oricum preferam sa stiu ca a fost atinsa usor decat sa vad o bara revopsita).

Ca dotari are urmatoarele:
-clima 2 zone
-echiparea sport din fabrica (scaune, suspensie sport si trim-uri interioare)
-comenzi volan
-hill hold
-cruise control (folosit o singura data ca sa vad ca merge :D)
-jante aliaj
-oglinzi electrice
-proiectoare

Dupa cumparare a primit urmatoarele:
-jante Konig rennform 18x8
-cauciucuri vara michelin pilot sport 4
-cauciucuri iarna nokian wr d3
-coilovers ST XA (kw v2)
-bushinguri + short shifter (short shifterul era pentru cutia mq350 si nu il pot monta, o sa ma duc la un strungar sa imi faca piesa pentru ca nu se gasesc short shiftere de mq250 la pret decent)
-bobine 'r8'

De cand e la mine nu m-a lasat niciodata la greu, dar am preferat sa repar problemele inainte sa se agraveze.
Astfel, am schimbat/reparat urmatoarele:
-rulmenti/bucse suspensie
-biele antiruliu
-un rulment la o roata fata (nu avea nimic cel vechi, mecanici idioti)
-scurgere minora ulei capac chiulasa (refacut etanseizarea)
-garnituri capac variator
-canistra carbon
-bujii Denso Iridium Power
-placute + discuri frana fata
-revizii la ~6k
-incuietoare haion
Am verificat si distributia, aparent este okay, dar am de gand sa ii schimb macar intinzatorul ca sa dorm mai bine noaptea. Daca stie cineva un mecanic capabil, sunt deschis la sugestii.

Masina mai are doar 3 probleme:
-cand pornesc aerul conditionat se aude un zgomot enervant, desi acesta functioneaza corect. Banuiesc ca este ambreiajul de la compresor. Nu am verificat freonul, dar nici nu voia niciodata sa faca urat cand eram in service. Pare ca se intampla mai des cand accelerez.
-incuietoare usa spate. Dupa ce a picat incuietoarea de la haion, a picat si una de la portiera din spate. Efectiv imi e scarba sa dau 400 de lei sa schimb prostia asta, prefer sa ma aplec si sa deschid usa dinauntru. Practic, daca masina este incuiata, prima data trebuie deschisa usa din interior, si daca nu o inchizi din cheie ea poate fi deschisa normal. Am citit ca este vorba de un motoras electric care poate fi curatat, dar nu am timp si energie sa repar si chestia asta.
-infiltratie apa la capota (incepe sa mucegaiasca capitonajul, se umple cu apa cand ploua, ca la toate 1P-urile), sincer nu am habar cum sa o rezolv.

Ca sa nu va mai plictisesc, atasez pozele cu masina. Unele dintre ele sunt facute cu un golf 5 gt, nu prea a avut parte de poza singura. Sunt si inainte si dupa suspensie.
Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine
 
zorro59
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 04 Apr 2016, 14:32

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

21 Dec 2017, 13:22

Ca nemultumiri ar fi asa:
-posibilitati mici de upgrade serios pe motorul asta (300+), fara investitii majore
-frane relativ mici stock
-look-ul ar putea fi o idee mai agresiv
-pozitie stupida pentru navigatie
-lipsa maxidot
-lipsa senzori
Ma tot gandesc sa pun un kit de cupra/fr pe ea, dar nici nu as vrea sa o fac sa para ceea ce nu este.

La upgrade-uri lista ar fi asa:
-frane fata/spate porche, s3/r32 sau cupra
-intercooler tip s3
-evacuare fara catalizator, cu finala stock
-turbo k04 sau gtx28
-upgrade de ambreiaj / volanta
-forge dv
-soft custom
Practic ca sa aduc masina unde vreau, cred trebuie undeva la 6-7k, si nu cred ca se merita vs o masina mai puternica cu stage1. Probabil un swap la motorul de s3 cu k04 si alta cutie sa fie mai ieftin.
Nici cu fiabilitatea nu prea stiu cum sta motorul la stage2+, am vazut ca mai mult indienii au modificat motorul asta (e cel mai puternic pe skoda acolo, din cate stiu), in rest oamenii se opresc la stage 1.
Practic cred ca ies mai bine per total cu mazda 3 mps / audi s3 / leon cupra, dar e o masina care are si valoare sentimentala si nu as vrea sa o vand.
Voi ce parere aveti?
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

21 Dec 2017, 14:07

Masina ar trebui sa se miste ok la 200+ cai, si eu iti recomand sa te opresti la stage 1 daca vrei fiabilitate. Daca vrei ceva 300+ mergi pe Cupra / Cupra R cu stage 1 si aia e, daca iti place 1P.
 
Ciosmi
Mesaje: 1588
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

23 Dec 2017, 00:47

"-infiltratie apa la capota (incepe sa mucegaiasca capitonajul, se umple cu apa cand ploua, ca la toate 1P-urile), sincer nu am habar cum sa o rezolv."
Apa intra pe la acea bucata de plastic negru, prezenta pe capota (unde sunt duzele pentru spalare parbriz). Cea mai simpla si eficienta metoda este sa etansezi cu silicon atat deasupra cat si sub capota pe la prinderi. In modul asta nu iti va mai intra apa iar bobinele vor fi uscate. Free tip :P.

Cam mare lista de nemultumiri :)))). Nu te-ai gandit la dotarile alea cand ai cumparat masina? ca 1.8 tsi nu e departe de cupra 1p ca pret.

Poti face si sub 7k ceea ce ti-ai propus, daca stii unde sa le cauti.
Motorul ar trebui sa tina un k04 fara probleme, mai ales ca exista kit dedicat 1.8 tsi. Desigur, limitand o idee puterea/cuplul.

Daca maresti downpipe-ul dar pastrezi finala stock, nu faci mare branza. Fa-o pe toata.

Imi plac jantele!

Cum se comporta suspensia?
Leon Cupra Mk2 - Stage 2+ | EvoMS Intake | Custom exhaust (3") | H&R Street Performance SS Coilover | Sachs clutch | RS4 FPR | Vis HPFP | Bosch 044 |
 
zorro59
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 04 Apr 2016, 14:32

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

29 Ian 2018, 12:14

O sa ma ocup de infiltratia aia, multumesc pentru pont :D
Suspensia se comporta bine, inclusiv la viteza pe drumurile patriei, nu am avut niciodata senzatia ca zboara de pe drum.
Singura problema este la viteza mica cand treci pe linii de tramvai, simti cum ti se agita pietrele in rinichi. Dar ma asteptam la asta.

Ca update-uri masina a primit un rcd330g plus (varianta cu android auto). Singura nemultumire este ca am pierdut complet bass-ul (doar pe cateva melodii se simte cat de cat), inainte nu il puteam tine la maxim pentru ca vibra masina din toate incheieturile. Sunetul este totusi foarte clar, dar nu pe gustul meu.
O sa incerc sa cumpar un amplificator si o sa schimb si boxele cu ocazia asta. Poate izolez si fonic masina daca tot o desfac. M-am bucurat ca am facut afacere cu navigatia, dar per total mai rau m-a bagat la cheltuieli :)) Aveti idee unde as putea sa ma aranjez pe partea de audio (la un pret rezonabil, nu sunt dispus sa cheltui 2500 RON+)? Daca se considera reclama, astept PM.

Trebuie sa mai cumpar si niste senzori de parcare, daca tot fac o treaba as vrea 8k ops, dar vad ca nu au venit din fabrica pe seat. Merg cei de audi? Nu gasesc pe nicaieri informatii.

Pe partea functionala, cand schimb la turatii mari, motorul se misca in toate directiile (suporti noi, dar OEM)...
Ma gandeam sa cumpar insertul asta:
Imagine
Are cineva experienta cu el? Unii se plangeau ca vibreaza masina rau de tot la relanti si ma gandeam ca poate ar fi o idee mai buna cel rosu (de diesel), care este mai moale.
 
Avatar utilizator
LKN17
Mesaje: 17
Membru din: 29 Noi 2017, 15:25

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

15 Feb 2018, 03:23

Salutare! Cum stai cu consumul de ulei?
Seat Leon 1P1 1.8 TSI 118 kw DSG7 10/2009
 
zorro59
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 04 Apr 2016, 14:32

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

19 Feb 2018, 11:52

M-a mai oprit cineva sa ma intrebe in trafic :))
In afara nu prea pare ca mananca, in oras in schimb consuma destul.
Nu am urmarit cat exact, probabil ca undeva la 0.5L/1000. Pentru mine sincer este o rutina, merg cu bidonul de ulei in portbagaj si verific nivelul la aproximativ 300km.

 
zorro59
Subiect Autor
Mesaje: 19
Membru din: 04 Apr 2016, 14:32

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

23 Feb 2018, 09:02

Un ultimii ~600 de km a consumat maxim 50 ml de ulei. Am condus doar ~50 de km prin oras, in rest doar afara la peste 2500 de ture, exact cum ii place :drive
 
Avatar utilizator
LKN17
Mesaje: 17
Membru din: 29 Noi 2017, 15:25

Re: Leon 1P 1.8tsi - stage 1

23 Feb 2018, 14:40

zorro59 scrie:
Un ultimii ~600 de km a consumat maxim 50 ml de ulei. Am condus doar ~50 de km prin oras, in rest doar afara la peste 2500 de ture, exact cum ii place :drive

Esti norocos deocamdata, la mine manca 1litru la 1000 km, dar i-am schimbat segmentii, cu o mica modificare pe piston la segmentul de ungere si acuma am deja 700km si nu mai papa deloc.Succes!!!
Seat Leon 1P1 1.8 TSI 118 kw DSG7 10/2009

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori