02 Noi 2008, 09:34
Incearca sa masori si cu alt instrument de masura, de cele mai multe ori instrumentele folosite nu sunt calibrate, ori au fost arse si reparate pe genuchi fara o verificare metrologica ulterioara.
Daca masori cu un alt multimetru si indica bine poti sa ceri de la acel service, cand refuza sa acorde garantia, sa specifice in procesul verbal seria instrumentului si data cand expira avizarea metrologica.
Conform cu legislatia din romania, toate masuratorile se fac doar cu aparate ce au viza metrologica pentru anul in curs.
Din ce spui ca tensiunea se mentine la 13,6-13,7V indiferent de sarcina reiese ca regulatorul functioneaza corect.
Masuratoare se face cu motorul la 2000rpm.
Majoritatea releelor actuale au o compensare a tensiunii de iesire in functie de temperatura exterioara, asta inseamna ca la frig vor debita aproape de 14,9V si cu cat creste temperatura scad tensiunea undeva la 13,8V, asta pentru a optimiza incarcarea bateriei.
In functionarea urbana motoarele sunt foarte calde, alternatorul la fel si atunci tensiunea de iesire este undeva la 13,8v.
TEmperatura este masurata la nivelul releului regulator deci este aceeasi cu a alternatorului, care este de obicei fierbinte.
Daca tensiunea este de 13,8v atunci ai avantajul ca nuse mai ard becurile asa repede, dar vor lumina mai galbui si bateria va avea capacitatea scazuta.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion