Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

29 Oct 2008, 00:12

Da asa este, a dus destul. :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

31 Oct 2008, 16:25

astazi am fost cu noua baterie la "verificat" pt acordarea garantiei si am descoperit ca am si ceva probleme la masina. masurat la borne era 13,7 - 13,6 chiar si accelerat cu sau fara consumatori (faruri/aer).

una peste alta, se pare ca trebuie sa trec prin service cu ea, si pt buba asta, si pentru o alta chestie care s-a reactivat (am descoperit acum ceva timp ca tragea aer fals pe langa un injector care avea un O-ring ciupit, de nevoie am inlocuit cu o improvizatie si acum se pare ca a cedat)...
 
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

31 Oct 2008, 19:35

gamer555 scrie:
...si am descoperit ca am si ceva probleme la masina. masurat la borne era 13,7 - 13,6 chiar si accelerat cu sau fara consumatori (faruri/aer).
...


Eu nu vad ce problema sa ai, este normal sa ai atata ~13,8 V...nu poti incarca o baterie cu exact voltajul ei initial....

de exemplu , telefoanele mobile pe Lithiu care au 3,8 volti, se inacarca cu un voltaj de ~4,5volti - 5volti....

Eu zic ca este OK,,,,, .....
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

31 Oct 2008, 19:42

scrie si pe certificatul bateriei, trebuie sa fie intre 13,8 si 14,4 parca (sau 14,6), iar eu eram un pic sub minim...
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

31 Oct 2008, 20:27

Ar trebui sa fie intre 14 si 14,4 V ca sa ai toti elementii full incarcati.Verifica alternatorul sau daca ai vreun consum exagerat pe undeva.La mine(masina identica)am 14,2 V "teapan",adica nu se misca de acolo.
 
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

31 Oct 2008, 20:54

acel control se face ca sa nu ai o "supraincarcare"...un asa numit subvoltaj arata ca bateria se va incarca mai greoi ..dar se va incarca...in nici un fel nu ii dauneaza bateriei

In functie de cati km are masina ~100.000 - 150.000 , uneori mai de vreme ,se schimba regulatorul de voltaj care este atasat pe alternator in cap.

Daca este unul cu contacte pe baza de carbuni , acestia se consuma si incarcarea devine mai slaba pana la 0

..pe regulator ( sau limitator de voltaj , scrie la ce valoare lucreaza
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

31 Oct 2008, 20:56

da, dar mi-au dat termen inca 7 zile sa vin la "retestare" altfel nu primesc garantia... deci cumva trebuie sa rezolv buba.

 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

31 Oct 2008, 23:42

Posibil ca alternatorul tau sa debiteze 13,8v.
Nu este rau, avantaj nu se ard becurile, dezavantaj lumina este mai galbuie. :D
Mai ales daca nu se modifica nici in sarcina, inseamna ca releul functioneaza.
Conteaza cu ce instrument de masura a facut verificarea cel de la reprezentanta.
incearca sa masori cu un alt instrument de masura.
Daca schimbi releul regulator se va modifica si tensiunea de iesire, intrucat releele nu sunt toate la fel..
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

31 Oct 2008, 23:51

daca se constata ca va trebui schimbat releu / alternator, stie cineva la ce scor sa ma astept ? sa imi fac o idee daca ar fi mai bine sa insist ca "a masurat ala gresit" :D
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

02 Noi 2008, 09:34

Incearca sa masori si cu alt instrument de masura, de cele mai multe ori instrumentele folosite nu sunt calibrate, ori au fost arse si reparate pe genuchi fara o verificare metrologica ulterioara.
Daca masori cu un alt multimetru si indica bine poti sa ceri de la acel service, cand refuza sa acorde garantia, sa specifice in procesul verbal seria instrumentului si data cand expira avizarea metrologica.
Conform cu legislatia din romania, toate masuratorile se fac doar cu aparate ce au viza metrologica pentru anul in curs.
Din ce spui ca tensiunea se mentine la 13,6-13,7V indiferent de sarcina reiese ca regulatorul functioneaza corect.
Masuratoare se face cu motorul la 2000rpm.
Majoritatea releelor actuale au o compensare a tensiunii de iesire in functie de temperatura exterioara, asta inseamna ca la frig vor debita aproape de 14,9V si cu cat creste temperatura scad tensiunea undeva la 13,8V, asta pentru a optimiza incarcarea bateriei.
In functionarea urbana motoarele sunt foarte calde, alternatorul la fel si atunci tensiunea de iesire este undeva la 13,8v.
TEmperatura este masurata la nivelul releului regulator deci este aceeasi cu a alternatorului, care este de obicei fierbinte.
Daca tensiunea este de 13,8v atunci ai avantajul ca nuse mai ard becurile asa repede, dar vor lumina mai galbui si bateria va avea capacitatea scazuta.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

04 Noi 2008, 00:00

baltazar, ca de obicei, ai dreptate. m-am consultat de la distanta si cu fratemiu si a ras de mine cand i-am zis ca vreau sa trec prin service pt rezolvat "buba" cu releul. si el mi-a spus in mare acelasi lucru ca tine, si ca sa ma conving am masurat in seara asta cu mana mea tensiunea "la rece".

fara consumatori : 14,24 V
cu consumatori : 14,12 V

deci diferente enorme pana la ce a masurat mosulica ala... ma duc si ii dau cu multimetru in cap daca refuza sa imi dea garantia...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

04 Noi 2008, 09:47

:lol: Bafta. :lol:
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

06 Noi 2008, 15:24

gata, am rezolvat, am luat si garantia. pur si simplu m-am dus acolo, am parcat masina pt 30 min ca sa se raceasca un pic motorul si apoi m-am dus la "masuratoare". nici nu a fost nevoie sa turez motorul ca sa trec testul :lol:
 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme cu bateria

03 Sep 2009, 11:42

1. Cand se inlocuieste bateria la Toledo sau Leon 1M ( eu am Toledo), trebuie resetat sistemul in reprezentanta ? Sau pur si simplu se deconecteaza bornele si se schimba bateria si cu asta basta ? Daca trebuie resetat sistemul electronic al masinii, nu e mai simplu sa pastram tensiune in borne cu niste cabluri auxiliare cand inlocuim bateria? Va rog sa-mi raspundeti daca stiti ca eu am pe masina bateria originala din 2004 si mi-e ca o sa ma lase. Acum nu am probleme dar nu se stie.
2. Si mai e ceva: masina mea are un sistem ciudat de aprindere automata a farurilor, se aprind cand pun contactul, se sting cand actionez demarorul si se reaprind dupa ce motorul porneste. In cel mai bun caz, nu pot decat sa aprind manual pozitiile inainte de a pune contactul, ca sa nu se mai aprinda farurile. Am vorbit cu niste electricieni si mi-au spus ca nu e bine sa modific blocul de lumini, deoarece chiar este indicat ca inainte de pornire un consumator sa 'incalzeasca" bateria. Voi ce credeti ? Versiunea aceasta de echipare este pentru tarile in care e obligatorie rularea cu faza scurta pe timpul zilei, dar la noi nu s-a importat. Sau gresesc ?
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Probleme cu bateria

03 Sep 2009, 12:03

Salut,
Nu este nevoie sa te duci la reprezentanta pentru a schimba bateria, nici nu se face resetarea calculatorului.
Eventual sa stii codul radiocasetofonului, daca are cod.
Este normal sa se stinga becurile cand actionezi demarorul, la toate masinile se decupleaza toti consumatorii, exceptand aprinderea, alimentarea si demarorul, pentru a avea disponibila o rezerva suficienta de curent in conditii defavorabile.
Nu influenteaza cu nimic faptul ca ti se aprind farurile cand pui contactul.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori