Seat Ibiza 1.9 SDI an 2004 cod motor ASY
Salut tuturor, a gasit cineva vreo explicatie pana la urma pentru acest tiuit, am si eu aceeasi "problema" in schimb la mine a aparut dupa iarna trecută si mai exact aveam bateria foarte veche aprox 6 ani jumatate, porneam dimineata sa plec la munca si cat se incalzea masina si dezapezeam aprox 15-20 min automat porneam si consumatori (aeroterma, dezaburire spate, faruri) dupa acest timp am patit in 2 dimineti cu motorul pornit sa mi se aprinda senzorul de abs, pompa servo si se stingeau becurile din bord si de pe usi dar farurile functionau mai slab in intensitate. Daca opream masina si voiam sa repornesc singura sansa era sa primesc curent sau pe redresor. Ulterior am cumparat un aparat de masurat incarcarea instant a bateriei din interior la bricheta si am observat ca (atunci cand pornesc masina imi indica imediat tensiunea din baterie si mai exact asta iarna era intre 11,5 si 12.6 ca idee dar si daca nu era in functiune nici un consumator gen aeroterma, dezaburire etc acesta nu crestea la 14.4 cum ar fi normal. Daca acceleram adica, calcam acceleratia o singura data cat sa urce la 2000 turatii aproximativ imediat aparatul urca la 14.4 v, ma intereseaza daca poate verifica vreun coleg cu alta ibiza daca este lafel sau am eu o problema. Eu le.am luat prin eliminare, alternatorul e ok, fulia e ok, cureaua am schimbat o dar era buna si cea veche, am schimbat releul de încărcare zi lafel era bun si cel vechi a mai ramas puntea de diode dar ideea este ca daca una din diode ar fi dusa nu ar mai incarca niciodata 14.4 v nici dupa 100 de accelerari. Mentionez ca am schimbat si bateria. Va multumesc din suflet! Drumuri bune fara evenimente