17 Oct 2009, 18:35
Inc-o data, cea mai fidela fata...s-a intors s-arate la cauciuce ce poa' sa faca.
Nu stiu mare lucru nici eu, decat ca diferenta majora intre o anvelopa de iarna si una de vara este compozitia materialului, in sensul ca anvelopele de iarna sunt mult mai moi, cu un continut ridicat de cauciuc.
O anvelopa de vara devine ca un plastic la temperaturi scazute, unii zic ca sub 7 grade celsius ar trebui sa trecem la anvelope de iarna. Anvelopele de iarna au si profilul / floarea menita sa ajute tractiunea pe zapada. La polei, cam toate anvelopele se comporta identic, mai putin cele cu nituri/cuie etc. Acest tip de anvelope nu sunt populare, in unele tari fiind interzise.
Cel mai bine ar fi sa studiati diversele scoringuri ale anvelopelor, nu neaparat o anvelopa de marca este mai buna decat una mai putin populara. Anvelope foarte reusite de iarna sunt cele facute de Nokian. Eu mi-am luat doar doua anvelope de iarna anul trecut, numai pentru rotile fata, ca alea trag. Dimensiunea e aceeasi cu cea stock, 225/40R18, in cazul meu.
Daca puteti, incercati sa folositi anvelope mai subtiri (masina inainteaza usor prin zapada) si mai inalte (se fac sleauri sau zapada nu e curatata pe toate strazile si veti avea garda mai mare la sol), ideal ar fi sa aveti o pereche de jante din tabla sau altele decat cele de vara, chiar daca sunt din aliaj.
Mare atentie cu anvelopele de vara cand temperaturile sunt scazute, nu o sa mai aveti aderenta la fel de buna, atentie la franari si la viraje bruste. Daca mai si ploua, cu atat mai mare atentie (efectele unei ploi de vara la 25 grade sunt complet diferite de cele ale unei ploi de toamna-iarna la 2-3 grade).
Any questions, let me know.