Piese necesare:
- volan cu comenzi audio / telefon
- electronica coloana de directie
- slip ring (dupa caz)
- cablaj airbag
Necesita codare cu VCDS
xx
Cateva mentiuni in legatura cu retrofit-ul de volan cu comenzi..
In functie de anumite echipari si de an de fabricatie, exista doua variante de volan.
Exista un tip de volan (atat standard, cat si de versiune FR / Cupra) care are unitatea de control comenzi inserata in ansamblul de comenzi stanga. Asa arata:
x
La tipul asta de volan se potriveste airbagul nemarcat cu "x" din imaginea de mai jos:
Pe de alta parte, exista inca un tip de volan cu comenzi, care are unitatea de control inserata la baza volanului.. In special pe masinile cu DSG si padele, insa nu e o regula - am intalnit tipul asta de volan si pe masini cu cutie manuala. Asa arata:
xx
La tipul asta de volan se potriveste airbagul marcat cu "X" din poza, cel care nu are partea metalica pe toata suprafata..
Inca o imagine in care se vad mai bine diferentele intre cele doua modele de airbaguri
Ca sa fiti siguri ca volanul se va potrivi cu airbagul de pe masina, recomand sa desfaceti airbagul de pe masina (dureaza 30 se secunde, nu trebuie sa se deconecteze borna de la baterie, nici conectorul airbagului). Doar se verifica care din tipurile de airbag exista pe maisna. Apoi, in functie de asta, cautati volanul potrivit. Altfel, exista riscul sa luati un volan iar airbagul de pe masina sa nu fie compatibil din cauza formei. Si atunci va trebui sa luati ai un airbag compatibil, pe langa volan. Airbagurile nu sunt deloc ieftine.