fac topic separat pt ca am primit mai multe intrebari pe tema asta.
model: cupra 300 2.0 tsi ea888
simptome: tremurat sporadic la relanti, apoi turatie variabila 650-900 rpm, oprite de un sprit acceleratie
investigatie: scanat, gasit erori
P001100 camshaft position - timing over advanced
P000A00 A camshaft response
ambele intermitente
la sugestia unui mecanic experimentat am facut loguri pe engine, grupurile 'intake camshaft' si exhaust camshaft, verificat specified si actual pe ambele in paralel in diverse conditii pt ca problema nu aparea mereu. am observat ca pe admisie exista o intarziere a reactiei a Engine Camshaft Adjuster Magnet - magnetului care controleaza VVT.
solutie:
ca prim pas, desfacut magnet, inspectie vizuala pt murdarie, verificat cursa actionare, am facut un extra schimb de ulei, la interval rapid dupa celalalt, dar fara efect.
apoi am schimbat piesa (cod 06L109259A) intre cele doua axe, si dupa loguri am vazut ca s-a mutat comportamentul greoi pe evacuare, deci clar de vina era magnetul.
am cumpărat piesa OEM revizia D (recenta 06L 109 259 D) am inlocuit pe masina (destul de simplu, se da borcan antigel deoparte, 3 suruburi de fiecare, se strang la 8 Nm)
pret - 75 eur piesa pe original, de la dealer, făcut loguri, totul ok, rezolvare definitiva.
pe threadul masinii am citit si despre alti posesori de cupra care au patit ceva similar, pare sa fie destul de comun.