Salutare tuturor !
Sunt bucuros sa ajung prima data pe un forum cu piesa asta - Leon Cupra 300 ST 4Drive 03/18 Performance Pack DSG6 DQ250 fara filtru de particule. Ma cheama Dragos, sunt din Bucuresti. Incantat de cunostinta ! Vin de pe un Sandero 2017 1.0 sce de 73cp 97Nm @3500rpm mort. In cei 5 ani de condus pe care ii am s-au adunat prea multe frustrari - glumele prietenilor ex.:"motor din ala am si eu, la stergatoare"; depasirile vara cu modul sport (oprit A/C-ul), imposibilitatea de a depasi tiruri in unele situatii etc. Ce-i drept, nu am bagat niciun ban in ea, dar nici nu mi-a parut rau catusi de putin cand a plecat de la mine. Am vrut ceva mai puternic. Si am gasit. E ce trebuie.
In lunga cautare a acestei masini pe mobile, adesa, autoscout si ebay kleinanzeigen, am realizat ca trebuie sa fii un mic seat cupra guru ca sa stii exact ce cumperi.
Am vrut sa fie full (roman adevarat). E full. Fara trapa :\ (roman si mai adevarat). Am aflat ca exista performance pack, cu frane Brembo, praguri de performance pack, pachete de iarna, cu digital cockpit sau cu analog etc. Din ce vedeam, majoritatea aveau incalzire in scaune, toate aveau ACC(dotare standard la cupra). Dupa am aflat ca exista cu DSG7 DQ381 sau DSG6 DQ250, unele "ohne OPF", altele cu.
Nu stiam exact ce filtre sa pun sa o gasesc pe aia cu digital cockpit, fara opf si cu DSG6 ca citisem eu undeva ca se aud farturile mai bine pe ele (am realizat destul de tarziu in procesul de cumparare ca de fapt la break-uri nu prea se aud evacuarile, initial uitandu-ma dupa hatchback). Am gasit in cele din urma, pe ultimul videoclip youtube shorts din fundul internetului, un comentariu al unui baiat care zicea ca cele cu OPF sunt cu DSG7 si sunt fabricate de la sept 2018, cu badge-urile copper, cu noile standarde WLTP de emisii si sunet. Deci ce cautam ? O masina fabricata intre 01.2018 si 08.2018, cu digital cockpit(am impresia ca a aparut ca dotare initial la inceputul lui 2018 - primele 3 luni - apoi a devenit standard, aici nu sunt sigur, dar cam asta am vazut pe anunturi), cu frane brembo, cu scaune scoica, cu sistem audio beats, cu trapa , sub 80k km, sub 25.000 euro, ST si 4Drive. Dupa aproximativ o luna de cautat zilnic pe mobile+restul, perioada in care le invatasem pe de rost (inainte de a intra pe anunturi stiam la fiecare ce au/ce nu au), am gasit aleasa. Full fara trapa, 65k km 23.500eur(pret de lista 48.800eur) cu tot cu al doilea set de jante cauciucuri iarna 235/35/19 de la un neamt, de pe mobile + 700 euro transport si verificare sumara la fata locului, 150 euro RAR, 650 euro asigurarea pe un an.
Inainte sa o cumpar, am bagat-o pe carvertical. Istoric 0, absolut 0. Tot ce am aflat din raportul carvertical ala a fost ca e vorba despre un SEAT LEON si atat.Refund. Apoi am bagat-o pe AutoDNA care mi-a dat macar niste poze de cand era noua la dealer si am vazut toate dotarile. Experienta de cumparare a masinii a fost foarte sketchy. Initial neamtul nu prea raspundea la mesaje, pretul era destul de mic comparativ cu ce mai era pe piata si cu ce oferea masina, zicea ca era prins cu munca, statea la granita cu Cehia, avea nume ciudatel, nu parea de neamt etc. Era sa o pierd daca nu insistam, mai erau inca doua pe lista. Baiatul care mi-a adus-o era in Germania si ma tot grabea sa aleg una (aveam 3 pe lista). Din cele 3, asta era 99% din ce cautam. Am insistat la neamt, l-am pus in legatura cu baiatul care se ocupa de transport si care stia germana. A fost baiatul la neamt acasa, m-a sunat pe whatsapp cu video, mi-a aratat masina. Imi zicea in continuu "e impecabila", "arata extraordinar pentru 65.000km", "Eu nu am mai vazut asa ceva". Masina chiar arata impecabil (in afara de cateva puncte de la pietricele pe capota si plafon). Culoarea superba. Interior curat. Compartiment motor curat. Era luna masina.
Din pacate, minusul ei a fost mentenanta la motor. L-am intrebat pe neamt ce schimburi a facut si mi-a zis ca le-a facut undeva la 16k-30k, cu istoric reprezentanta digital,practic vreo 3 schimburi prinsese pana sa ajunga la mine, in 65000km. Ce sa faci, nu ai cum sa ii spui la neamt sa faca reviziile mai repede decat spune producatorul, masina fiind in garantie, nu ? Dar nu aveam ce sa fac, eram constrans de numarul foarte mic de masini in configuratia asta, dar si de buget.
......
.
Si a ajuns acasa :
......
Desi avea ultima intrare in service la 63k cu schimb ulei motor si ulei dsg, pentru ca inca nu eram 100% sigur pe vorbele neamtului, am fost cu ea la constatare+revizie(700 lei ulei+filtru ulei+filtru aer). Uleiul era destul de proaspat, filtrul ulei curat, deci spusele neamtului erau conforme cu realitatea (ma mai calmasem un pic) pana la acel punct. In urma constatarii - amortizoarele spate se scurgeau, placute fata urmau cat de curand si peste ceva timp discuri fata spate. Chiar si in conditiile astea, tot m-a batut gandul sa ii fac schimbul la DSG, sa fiu eu sigur. Schimb ulei haldex nu apare nicaieri, dar baietii de la service mi-au spus ca de obicei astea se fac impreuna si pe istoric aparea schimb ulei cutie, sau mentenanta cutie, ceva de genul.
Un prieten cu o Skoda Superb 280hp mi-a recomandat sa ma duc la un baiat care stie si face doar DSG uri, din Buftea, ca e nr.1. Am fost la el, am lasat masina peste noapte (mi-a spus ca nu are cum altfel pentru ca trebuie lasata sa se raceasca uleiul in cutie pentru a-i face nivelul corect), mi-a dat videoclipuri cu toate operatiile. Mi-a zis ca toate clipsurile, suruburile si ce mai era sub filtrul de aer ca sa ajungi la cutie, nu au fost atinse + mi-a aratat filtrul de la cutie, era fabricatie 02/18, masina fiind 03/18, deci cel putin filtrul nu era schimbat. El mi-a zis ca era destul de sigur ca nici uleiul nu era schimbat. Per total, interventia asta (cu totul) nu era doar optionala, sa imi calmez piticii de pe creier, ci chiar trebuia. Deci bine ca am fost sceptic, ca altfel ajungeam cu dsg-ul in punga.
1400 lei cutie - ulei + filtru
950 haldex cu curatare pompa
350 cutie transfer
350 diferential spate
Preturile includ manopera
Before&After revizie transimisie - Inainte aveam mici socuri la schimbarea treptelor, acum s-au redus. La schimbarea 1 in 2, accelerare normala - usoara, masina dadea in nas, acum tot da, dar mai usor. Imediat dupa schimb, in drumul spre casa am mers in comfort, linistit, cu mici reprize. In Bucuresti i-am dat o talpa si atunci am ramas uimit, masina schimband inferioara mult mai repede decat inainte.
Precizari - In dimineata in care am ridicat masina, cand am scos-o de la el din garaj, aveam eroare pe ACC. Mi-a zis sa o opresc si sa o pornesc si a disparut. Un alt lucru pe care l-am observat, a fost un nou martor-atentionare pe digital cockpit - in locul ACC-ului (oprit), cand merg foarte aproape de cel din fata, la viteza, imi apare o atentionare - un martor cu doua masini si un semn de exclamare intre ele. Eu nu imi aduc aminte sa mai fi vazut asta in bord inainte de schimbul asta (poate am tinut distanta sau cand nu o tineam ma uitam si eu in fata si nu la bord) . De ce spun toate lucrurile astea ? Am o banuiala ca a umblat si la softul cutiei, care probabil e legat si de softul ACC-ului. De asemenea, cutia se comporta un pic diferit, cupleaza si decupleaza un pic altfel, nu stiu cum sa explic.Are vreun sens ce am spus aici ? E posibil sa imi fi umblat la soft ?
A venit timpul sa-mi iau discuri si placute. Ce sa vezi ? Am o cunostinta care lucreaza in domeniul pieselor auto, nu se identifica nimic la masina asta. Am gasit pe 7zap si multe forumuri, discuri fata OE SHW 370mm ~1900lei bucata cod piesa OE 8J0615301K . Mi-a trebuit mie Performance Pack. Mi s-a facut un pic raut, dar i-am dat o talpa si m-am calmat, am zis ca trebuie sa ma si opresc.Trebuie sa ma si opresc, dar nu de 1900 bucata, de 1400 bucata, nu ma dau pe circuit si nu o omor, asa ca am luat ZIMMERMANN FORMULA Z COAT Z 370mm cod piesa 100.3367.70 , din ce am citit isi fac treaba si nu se simte diferenta mare. Placute brembo P85159, desi pe unde am mai cautat eu se identificau pentru PP - Brembo P85116 sau P85119. Le-am comparat la dimensiuni si erau diferente de 0.1mm undeva. S-au potrivit P85159, am avut niste emotii. BTW, am citit tot thread-ul lui @gamer si nu numai, pot sa confirm partea cu scartaitul, dar si acea rezonanta, sa-i zicem, care la mine se aude cand opresc si plec cu spatele. Se aude si cum ating discul in mers cand sunt incinse. Nu am pus inca discurile noi pentru ca am pus sublerul si mai aveau carne.
Iata cateva mici probleme/intrebari (poate sunt doar niste pitici pe creier) :
1.mici pulsatii la relanti (nu le-as numi vibratii), se simt in special cu A/C off la rece si la cald (turatii mici) si nu au un ritm anume. Baietii de la service mi-au spus ca e de la sistemul de preincalzire catalizator si ca nu am ce-i face. Asta a fost inainte sa constat ca se intampla si la cald. Acolo nu se mai preincalzeste nimic. O fi de la acei magneti de la variable valve timing? Mie nu imi sar turele si nici nu am vreo eroare.
Am fost cu ea la Automatico la o constatare (inainte sa ii fac mentenanta la baiatul respectiv). A fost prima data cand a condus altcineva masina si prima data cand am stat in dreapta in masinuta asta. E un pic scary, recunosc. Dupa ce a testat-o pana la 130-140 pe Preciziei, schimbari de viteze etc (s-a distrat si el putin, nu-l condamn), a incercat sa replice cele spuse de mine, a inteles la ce ma refeream si la final mi-a spus ca e normal, ca in general chestiile astea pe DSG incep sa se simta mai tarziu, insa, pentru cum se merge cu masina asta e perfect normal. Mi-a recomandat sa fac schimburile de ulei mai frecvent(30-40k in loc de 60k, in functie de cum ii dau). I-am zis si de pulsatiile de mai sus, a zis ca daca masina este pe P sau N, atunci cutia nu este angrenata, deci nu are cum sa fie de la cutie. Per total m-a costat 202 lei ca sa imi spuna ca DSG-ul nu are nicio problema.
2.Distributia. Inainte de schimb ulei, parea ca aveam un sunet metalic ca de lant, la pornirea la rece. Acum dupa 5000km (urmeaza al doilea schimb de ulei) parca nu se mai aude, sau nu l-am mai sesizat avand si A/C pornit la plecare ca pe caldurile astea nu se poate altfel. Intrebarea ar fi la cati km se face distributia la motorul asta ?In prezent are 72k.
3.Exista niste scartaieturi la virarea pe loc sau la viteza mica sau la trecerea peste speed bumpere (ceva din amortizoare sau ceva flanse ma gandesc ?), in special in primele minute de condus dupa o pauza lunga. Poate or trebui si ele incalzite )
4.Ce ulei bagati in ale voastre CJX-uri si la cat il schimbati? Intreb ce bagati, nu care e cel mai bun, ca banuiesc ca iese o discutie interminabila. Acum are Castrol 5w30 LL. Am pus din asta pentru ca service-ul era partener Castrol + scrie pe motor pe capac ulei. Am zis ca n-are nimic, planuind sa nu il las prea mult, un mic flush, sa-i zicem. Au trecut 7000km, nu ii mai pot spune flush, dar urmeaza al doilea schimb. O sa ii dau niste motul 300v 5w30 sa vad daca e vreo diferenta.
Ce mai urmeaza :
5.Sa repar masina, am gasit-o lovita in parcare, am facut thread separat. I-am facut CASCO, intre timp.
6.Cauciucuri spate - Continantal SportContact 7. Pe fata am Hankook s1 evo3 dot 22 in stare decenta. - cred ca o sa le las pentru sezonul viitor.
7.Folie PPF toata masina - Recomandari Bucuresti ? Ceva mai bang for the buck.
8.Sa platesc masina ) Am facut eforturi mari.
Upgrade :
9.Evacuare - JE Design prezentata de @gamer pare ce trebuie, dar cam scumpa. Alte variante - evacuare de golf r variant, remus,Milltek etc. Exista cineva pe aici cu vreo cupra ST 4Drive cu evacuare non-stock? Si din Bucuresti ? Nu sunt foarte multe videoclipuri pe youtube, si chiar si asa, una e pe video, alta e pe viu. As vrea sa aud live ca sa stiu exact ce sa pun. In orice caz, o vreau cat-back, vreau sa fie legala sa nu stau cu morcovu`. As fi curios si de un res delete cum suna pe viu, tot asa, daca exista cineva.
10.Admisie RacingLine R600
11.Soft(candva). La ce verici ? Prietenii imi zic sa ma duc la DOP.
12.Lip, diffuser.
Un pic cam lung post-ul asta, poate v-am plictisit, insa sper ca ca am si adus sau vom aduce un plus de informatie. Va las aici si cateva poze, nu i-am facut prea multe, prefer sa o conduc . Am fost si pe Transfagarasan, multumesc inca o data pentru organizare !
PS. Nu prea i-am facut poze, mai mult am condus-o O sa revin si cu mai multe poze, dupa ce o repar .