09 Noi 2020, 10:22
Ca sa trebuiasca sa fii ajutat, trebuie sa fii mai explicit in descrierea problemei. Ai triunghiul de avertizare aprins in permanenta si avertizarea cu filtrul? Se aprinde la 2 saptamani de mers? Ai facut regenerare fortata sau in mers conform manualului? Citi km are masina? A fost scanata de erori? Cit arata incarcarea filtrului la scanare? Samd.
Functie de astea poti fi ajutat cu 4 raspunsuri potentiale:
1. Folosesti masina pe trasee scurte si lampa se aprinde la 2-3 saptamani. E normal. Schimba masina, ia benzina, hibrid, electric.
2. Lampa ramane aprinsa dupa regenerare. Ai o problema la senzorii de presiune diferentiala.
3. Lampa ramane aprinsa dupa regenerare. Fitrul DPF este colmatat. Se inlocuieste (optiune recomandata, musai cu OE sau ceva pe baza de carbura de siliciu) sau se curata (optiune problematica).
4. Ai o problema la injectie sau pe partea de admisie si motorul fumega si colmateaza filtrul. Se verifica cap coada partea de aer (inclusiv turbina, EGR) si injectia (presiune pompa, senzor de rampa, debite injectoare etc).
Mai pot fi si altele dar astea sunt comune.
De curiozitate nu maninca ulei? La motoarele astea DPF ul e foarte aproape de chiulasa si la km multi din cauza temperaturii degajate de DPF la regenerari care sunt foarte dese, se mai ard simeringurile de supapa. Apoi arde ulei, apoi colmateaza DPF samd.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG