La o saptamana dupa ce masina a implinit 1 an, am afectuat cea de a doua revizie la 29 800 km, schimbat filtre originale(ulei, aer, polen ) si ulei Castrol LL3 5W-30 507 00 la bidon de 1L (sincer nu am incredere in uleiul varsat, poate ca eu sunt fricos dar mai bine asa) .M-a costat toata distractia 830 lei. In rest in mare totul este OK cu cateva observatii:
1. Se pare ca acest motor cu grija efectiv consuma antigel, nu mult dar cam in 15 000 km nivelul a scazut de la max un pic sub minim...iarasi au examinat motorul, atent, (am fost prezent pe tot parscursul reviziei la cererea mea) si chiar nu s-a vazut nici urma de scurgeri, nimic. Au si afirmat ca asa sunt...pe forumul VW se discuta treaba si la Octavii 3 cu aceasta motorizare
2. Masina in tot acest timp, a vazut cam tot ce putea sa vada o masina, vara torida, lungi etape de autostrazi, drumurile patriei cu ale sale interminabile siruri de TIR-uri si depasiri fara de sfarsit, incarcare pana la refuz pana la mare...cu cort cu tot, frig de -24 grade iarna... zapada de jumatate de metru si ploi torentiale , grindina, viteza maxima sau apropiate ...a rezistat eroic, nu o menajez dar tehnic incerc sa-o conduc cat se poate de corect( cu deosebit de mare grija cat timp motorul si uleiul motor nu este in temperatura optima), atentie la drum rau, si atentie la folosire motorului si al turatiilor, consumabile si combustibil de buna calitate ! Mie personal tehnica si nu tuningul visual este important.
3. Imi place in continuare masina cu ale sale mici lipsuri , imi place cum sta pe drum, cum arata, cum se sta in ea, cum arata per total, cum se misca .
4. Nu imi plac unele chestii nici in continuare: la partea de chestii practice sta departe de skoda de exemplu ( acelasi ansamblu caroserie, si totusi acolo la portbagaj mai mare intra roata de rezerva normala) in portbagaj intra carlige ancorare plase normale, gandite cu cap, locuri de depozitare mai putine... in rest cam acelasi mancare de peste .
5. Legat de cauciucuri: Cele de iarna sunt bune(Nokian WR D4 - dar se tocesc repede( in 7000 km cele pe fata s-au tocit de la 8 la 4 mm) si pe umed, aluneca rau de tot, pe zapada sunt zei insa - anul viitor precis ma intorc la Continental. Pirelli P7 cu care a venit masina, sunt OK...rezista extrem de bine...am facut 20 000 km cu ele vara si au inca carne pe ele, dar la aderenta stau maxim mediocru desi au o latime considerabila... Jantele originale sunt masive si rezista foarte bine la drumurile patriei. Cele de tabla Alcar Hybrid la fel, sunt calitative mult peste medie!
6. Probleme: Problema AC in continuare in status - PENDING - adica fara rezolvare, ramane pe vara viitoare, iarna se pare ca nu sunt probleme de incalzire , consum antigel - se pare din seria "asa face toate", Mici scartaieli de la capitonajul din plastic la rece mai ales in zona stalp B, cat timp masina este rece, cand ajungi la service nu se mai aude, pentru atat nu las masina la teste, se poate trai cu ea asa.
Astazi mi s-a detectat la revizie ca cica bateria ar necesita o reincarcare ( la AGM se poate???) Totusi mi se pare ciudat fiindca saptamanal fac un drum de 315 km extraurban minim dar la 3 saptamani fac si cate 1000 deci are timp sa se incarce berechet si totusi... nu stiu ce sa zic . Acumulator VARTA 68 AH AGM - la pornire motor inca nu am simtit nimic.
7. Materialele din interior gen, huse, pielea de pe volan, schimbator rezista bine deocamdata, plastice, nu reprezinta schimbari in textrura sau uzura prematura, par destul de calitative.
Deci daca as fi sa ii acord o nota masinii dupa primul an i-as da un 8.5 din 10 . Sa vina anul urmator
Sarbatori fericite si un An Nou Fericit la toti seatisti entuziasmati sau mai putin dar devotati marcii Seat
(implicit low budget VW)