Bump steer (bump = denivelare, ridicatura; steer = directie, carma) este un termen folosit pentru tendinta unei roti de a vira usor simultan ridicarea sau coborarea ei (suspensie) in raport cu sasiul masinii, cel mai bun exemplu fiind dat de drumurile cu denivelari, unde fenomenul este prezent. Aceasta tendinta de virare se masoara, in mod curent, in grade (sexagesimale) per metru.
http://www.whiteline.com.au/docs/bullet ... %20MKV.pdf
La masinile moderne, unghiul de virare rotii devine divergent (spre exterior) odata cu ridicarea caroseriei fata de roata. Acest fenomen se traduce prin subvirare de torsiune. De obicei, suspensia spate este setata pentru a minimaliza acest fenoment de bump steer, pe cat posibil.
x
O valoare tipica este cea de 2 grade per metru, sau poate mai mult, pentru rotile fata (cele care vireaza).
Fenomenul de bump steer creste uzura anvelopelor si face ca vehiculul sa fie mai greu de controlat pe drumuri cu denivelari
Pentru a imbunatati raspunsul masinii la bump steer, cei de la Whiteline au inventat un kit de capete de bara menit sa imprime un bump steer cat mai mic, apropiat de o valoare nula.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XTxP__nIeRw[/youtube]
Pret aproximativ, inclusiv transport: 190 Euro
NOTA: Tocmai datorita acestui efect de Bump Steer, recomand tuturor acelora care isi lasa in jos masinile prin diverse metode (arcuri aftermarket, telescoape aftermarket, coilovers), sa isi refaca geometria rotilor fata, acest lucru este foarte important pentru rezultate de exceptie si uzuri minime.