02 Mar 2014, 21:28
Poate fi doar descarcata bateria daca masina nu a fost folosita un timp mai indelungat.O baterie buna are la borne in gol (fara nimic conectat la ea) 12,6v,cind e pornita masina si incarca alternatorul trebuie sa aiba aprox.14,6v.Sub valoarea de 11,7v bateria poate fi declarata ”decedata” deoarece apare fenomenul de sulfatare la placile bateriei.Daca tensiunea la borne inca mai are valoarea de 12,00v bateria mai poate fi resuscitata cu succes prin asanumitul proces de desulfatare .Ori macar dat jos bateria de pe masina si pusa la incarcat lent 1-2 zile la un curent de 1A pina 14,0-14,5V cind bateria e full iar daca bateria a stat mult in pauza il poti lasa sa urce pana la 16,5V, pentru a mai agita electrolitul.Cand depaseste 15.5V bateria incepe sa sa auda cum "fierbe". La valorile astea trebuie supravegheata indeaproape ca sa nu se incinga si sa nu faca presiune prea mare (explozie). Daca bateria e sigilata atentie sporita, "fierberea" trebuie sa fie cat mai mica. Daca bateria nu e sigilata, "fierberea" poate fi si putin mai intensa (dar nu violenta) si trebuie verificata si nivelul electrolitului dupa aceea. Nivelul electrolitului trebuie verificat la toate bateriile chiar si la cele la care producatorii spun ca sunt fara intretinere deoarece moartea unei baterii incepe cu scaderea nivelului electrolitului .Producatorilor le convine ca utilizatorii sa nu fie prea bine informati si pusi in tema pt. a vinde cit mai multe baterii deoarece altminteri o baterie bine intretinuta si exploatata are durata de viata de aprox. 15 ani.
Seat Leon (2004) 1,6 16v BCB