Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Shutter
Subiect Autor
Mesaje: 57
Membru din: 03 Mai 2008, 12:05
Localitate: Tulcea

Cand oprim aerul conditionat?

29 Iul 2008, 11:05

De curand am fost la un service pentru a-mi baga freon, iar mecanicul de acolo mi-a zis ca aerul conditionat trebuie sa il opresc cu cateva minute inainte de a ajunge la destinatie, pentru a reveni la temperatura normala :?: dar dc e sa il opresc inainte de a ajunge la destinatie se incalzeste la loc in masina :( voi cand opriti aerul? stie careva sa imi explice si mie cum e mai bine?
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6433
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

29 Iul 2008, 11:35

ete vrajala.....nu am auzit de faza niciodata
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
Soche
E L F
Mesaje: 436
Membru din: 14 Mai 2008, 00:32
Localitate: Baia Mare
Contact:

29 Iul 2008, 12:48

pura vrajeala :)) doar de aia e aer conditionat sa mearga sa te racoreasca nu sa il ti inchis...
Seat Ibiza 1.4 TDI 70 cp, emocion red -> viewtopic.php?f=33&t=671&start=0
 
Avatar utilizator
Attractive
Marius
Mesaje: 438
Membru din: 19 Mar 2008, 10:07
Localitate: Bucuresti

29 Iul 2008, 14:34

:lol: Tare faza :lol:
Eu din motive de siguranta m`am obisnuit sa opresc intai aerul conditionat si apoi motorul pentru ca asa gandesc k e benefic ptr instalatie... dar sa opresti aerul cu cateva minute inainte e aberant.
Seat Leon 1.9 TDI 1M <- VÂND -> http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=95&t=13822
POWERED BY ASPAD - 140 CP, 300NM
Imagine
 
Avatar utilizator
CaTaLinZIF
Enigmatic
Mesaje: 377
Membru din: 26 Iul 2008, 19:58
Localitate: Falticeni
Contact:

29 Iul 2008, 14:47

ce faza tare....de ce sa opresti aerul conditionat cu cateva minute inainte de destinatie...e destept ala de la service... :lol: :lol: :lol: corect este opresti aerul apoi motorul cum bine zicea si domnu'... :D
Leon 2.0 TDI Stylance. Magico Black. B-77-ZIF
Cordoba 1.9 TDI 101 CP SV-09-UMU
Ibiza 1.4 75 CP Yellow SV-09-WFT
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

29 Iul 2008, 15:22

Nici eu n-am auzit de asa ceva...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Shutter
Subiect Autor
Mesaje: 57
Membru din: 03 Mai 2008, 12:05
Localitate: Tulcea

29 Iul 2008, 15:48

asta cu o pritu aerului inainte de a opri motorul stiam si eu ca e bine, dar nu cu cateva minute cum m-a informat domnu :)

 
Avatar utilizator
ccristian
Mesaje: 133
Membru din: 06 Dec 2007, 10:05
Localitate: Bucuresti

29 Iul 2008, 15:53

Si de ce ma rog trebuie oprit inainte de a opri motorul? Oricum a opri aerul = a decupla compresorul, ceea ce se intampla si cand opresti motorul. O problem as vedea la pornirea motorului cu aerul cuplat, dar pot sa bag mana in foc ca sistemul e de asa natura ca in situatia asta il cupleaza dupa ceva timp pentru a nu "incarca" suplimentar demarorul.
Leon 2002 - 1.9 TDI ASV Sport
 
coocky
Mesaje: 22
Membru din: 28 Noi 2007, 17:27
Localitate: Timisoara
Contact:

29 Iul 2008, 16:15

Nimeni nu iti spune ca e obligatoriu sa faci asa...
dar o explicatie logica pentru asta exista, si omul a spus asta pentru a te feri de probleme ulterioare : miros, ineficienta...

Daca opresti aerul conditionat inainte de a opri cu cateva minute atunci instalatia are timp sa revina la temperatura de stationare, asta in conditiile in care se asigura o ventilare a sistemului ducand la eliminarea bacteriilor care se aduna in instalatie si care in timp duc la mirosuri "ciudate" si pot chiar duce la "ineficienta" sistemului - drum la service pentru curatare, eventual reumplere cu freon.

Pe langa asta unde mai pui ca exista si factorul medical al schimbului brusc de temperatura rece-cald...

Ca si o concluzie - omul nu ti-a spus prostii, si nu este ceva specific Seat sau VAG, pe de alta parte sunt convins ca nu sunt multi care fac asa.
Leon Cupra II
Megane Estate
 
Avatar utilizator
Florin&David
JAF
Mesaje: 2436
Membru din: 26 Mai 2008, 07:03
Localitate: Constanta
Contact:

29 Iul 2008, 17:37

Cateva minute este aberant pot spune, dar eu il opresc de regula cand incep manevrele de parcare sau cand mai am 50 de metrii de locul unde doresc sa ajung.
Este de preferat sa il opresti cu putin timp inainte sa se "linisteasca" totul din timp si "ajutat" decat sa o faca de unul singur si sa ai neplaceri.
FIAT 500 - 1.4/100 CP, B 38 RUP
SEAT LEON - 1.4/86 CP, CT 50 DAB

Imagine
 
Avatar utilizator
razmih
Mesaje: 691
Membru din: 18 Ian 2008, 09:39
Localitate: Bucuresti/Peris

01 Aug 2008, 20:56

coocky are dreptate. Eu am avut masina anterioara cu probleme cu ciupercutele pe instalatia de aer conditionat. Cam la 6 luni trebuia sa ma duc sa imi pulverizeze o solutie pe instalatie.
Aerul conditionat trebuie oprit dar nu si ventilatia. Scopul este de a aduce instalatia la temperatura exterioara evitand astfel realizarea condensului pe tevaraie. Este usor de facut, inainte de a cobori din masina scoti aerul conditionat si lasi pe ventilatie la maxim cu aer de afara. Eu stiu de chestia asta de vreo trei ani si cu toate astea mi-am adus aminte de vreo trei ori :D
 
Avatar utilizator
danieltanase79
Bestia Nerra
Mesaje: 336
Membru din: 03 Dec 2007, 19:41
Localitate: Bucuresti/Buzau

02 Aug 2008, 10:27

Eu il opresc odata cu motorul si cand pornesc motorul doar cu ventilatia si apoi il cuplez. Nu am avut probleme niciodata folosindu-l asa.
Si ce masina...si ce sofer...
C U P R A
 
luciancaplescu
Mesaje: 21
Membru din: 09 Mar 2008, 23:20
Localitate: Slatina
Contact:

08 Aug 2008, 21:13

ccristian scrie:
Si de ce ma rog trebuie oprit inainte de a opri motorul? Oricum a opri aerul = a decupla compresorul, ceea ce se intampla si cand opresti motorul. O problem as vedea la pornirea motorului cu aerul cuplat, dar pot sa bag mana in foc ca sistemul e de asa natura ca in situatia asta il cupleaza dupa ceva timp pentru a nu "incarca" suplimentar demarorul.

Corect!
Din cate am observat chiar asa se intampla. Cand pornesti motorul cu aerul cuplat, AC se activeaza putin mai tarziu, din observatiile mele :)
 
Avatar utilizator
black_shadow
Mesaje: 40
Membru din: 10 Mar 2008, 00:07

10 Aug 2008, 12:09

Are cineva idee cam in ce loc se afla vaporizatorul? (ca sa nu mai deschid un topic, daca tot se vorbeste de AC).
New Seat Leon MY'07/black magic/1.6/102hp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator