Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
sorin.talnariu
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 09 Ian 2011, 23:55

Oprit in timpul mersului

14 Feb 2011, 14:30

Salut, detin un Seat Leon 1.6 16v din 2004, am cam 115.000 km la bord. De juma de an de cand am cumparat-o cand o scot pe liber imi scade foarte tare nivelul luminii la faruri si turatile de la ventilatoarele de la clima. nu am bagat in seama acest aspect. Acuma vreo 2 saptamani mergeam cu masina, eram in a5-a la 2500 ture si cand am accelerat mi-a franat din motor si mi-a murit motorul. M-am dus la reprezentanta, diagnoza foarte buna fara eroari, dar cica jale la nivelul de curent, cand sunt cu faruri pornite, clima si dezaburire, imi schimba releul de la alternator, dar vad doar o usoara imbunatatire la lumina farurilor cand sunt pe liber. Aseara mergeam cu masina in a 3-a tot pe la 2500 - 3000 de ture si cand accelerez din nou imi franeaza din motor, schimb repede in treapta inferioara si nu se intampla nimik.
Care e parerea voastra?
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Oprit in timpul mersului

16 Feb 2011, 05:56

Ciudat....dar se pare ca ai o problema pe alternator si pe un anumit releu.
MAi poate fi un alternator prea mic - nu prea- . dar cel mai probabil o baterie insuficient de mare ca si capacitate, invechita, sau o celula este defecta .
De acolo rezulta si lipsa de curent in relantiu.
cel mai sigur este probabil un defect la incarcarea bateriei.
Se masoara cu un aparat de masura: 1 bateria fara consumatori pe repaus...2 bateria in mers la relantiu fara consumatori > 2a: cu consumatori ( faruri , incalzirea haionului , etc)...3 bateria in timp ce acelerezi usor pana la 3000 RPM.
Rezultate :

1 Bateria are sub 12,5 volti >>>>> incarc-o pe redresor
2 Bateria are sub 11.9 volti >>> probabil un defect de celuala
3 In mers la relatiu trebuie sa ai peste 13v, iar in accelerare nu peste 14 volti.

Oricare alt rezultat inseamna un defect.

Spor la treaba si bafta
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
sorin.talnariu
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 09 Ian 2011, 23:55

Re: Oprit in timpul mersului

21 Feb 2011, 19:25

oki, ms, dar oare din cauza la curent poate sa se opreasca in timpul mersului si sa imi franeze din motor?
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Oprit in timpul mersului

21 Feb 2011, 20:56

Mihai, tensiunea la mine, chiar si cu consumatori, cu motorul turat chiar mai jos de 3000, nu prea scade sub 14 V. Fara consumatori, sta in 14,25. O tensiune normala pe baterie poate fi pana in 14,4 V, iar la diesel chiar mai sus, pana in 14,7 din ce am vazut pana acum. Revenind, motorul se poate opri in mers, depinde de ce defect are bateria. Daca elementul e in scurt, atunci pentru o scurta perioada apare un soc de tensiune care poate cauza balbaiala cu pricina. De ce nu imprumuti o baterie buna de la un prieten, macar pentru 2-3 ore, sa vezi daca-ti mai face figura cu slabirea luminilor. Si atunci poti masura si tensiunile pe baterie si sa faci comparatie cu ce ai masurat pe a ta. Macar asa iti poti da seama cam de unde ar putea fi beleaua.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
diu24
Mesaje: 1
Membru din: 06 Mar 2011, 09:30

Re: Oprit in timpul mersului

06 Mar 2011, 09:43

Salut ....am si eu un Seat Leon 1.6 16v, an de fabricatie 2002 si in ultima perioada a inceput masina sa se opreasca in mers indiferent daca este motorul cald sau rece in viteza constantra undeva 90-100 km/h chestia asta nu dureza mult undeva la 15-25 secunde dupa care isi revine, se intampla poate de 2-5 ori pe o distanta de 50 km apoi merg si 400 km si nu se intampla nimic . Am fost cu masina la 5 testare si nu au gasit nici o eroare.In urma cu 1 luna in bord sa apris si martorul pentru poluare dar dupa ce am alimentat cu o benzina mai buna si un drum mai lung intr-o turatie mai mare a disparut. Astept pareri.Multumesc
 
sorin.talnariu
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 09 Ian 2011, 23:55

Re: Oprit in timpul mersului

06 Mar 2011, 18:55

si mie mi s-a mai oprit o data de atunci, dar acuma mai nou mi se aprinde EPC-ul si motorul pt. poluarem iar la un tester mi a gasit "eroare la sarcina motor" si a sters-o, dar s-a aprins iara
 
Avatar utilizator
aLeXx
LowRider
Mesaje: 3350
Membru din: 12 Sep 2009, 09:50
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Oprit in timpul mersului

06 Mar 2011, 19:15

eu cand mi-am masurat bateria, masuratoare facuta de tata care se ocupa cu fabricarea bateriilor auto, scria pe afisaj un pic peste 14... si mi-a spus ca e foarte bine...

si subscriu la ce a scris dani. Cea mai ieftina solutie e sa imprumuti o baterie de la cineva si sa vezi daca mai face asa...
Imagine
Honda Civic EJ9 - championship white | B-636-ALX |
Imagine
------------------------
@ facebook.com : LowRiderz.Ro | seat Fan | CivicSquad
------------------------
Ex: '88 Dacia 1310 | '02 BMW 525d e39 | '97 Nexia Coupe

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori