Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Ce se baga in pneuri?

25 Iul 2008, 08:25

Am vorbit ieri cu un var de al meu si mi-a dat de inteles ca as avea azot in gume. Am mai auzit si eu de cazuri dinastea. De cand am masina de 2 luni nu am pierdut deloc presiunea din ele si sunt destul de tari. Am gume 225/45/17. Stie cineva mai multe detali de chestiunea asta? Din cate stiu eu se pierde mai greu presiunea cand ai azot in ele si nici nu se incing de la rulare.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6433
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

25 Iul 2008, 08:28

da da nici nu le poti amesteca....adik sa pui aer peste azot...pt ca se face o diferenta de temperatura intre pneuri....
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

25 Iul 2008, 08:40

asta e clar. dar cum pot afla? stiu aia de la vulcanizare sa imi zica atunci cand o sa ma duc cu ea? deocamdata nu e nevoie, dar imi place sa fiu informat.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6433
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

25 Iul 2008, 08:53

asta nu am de unde sa stiu........chiar nu stiu
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

25 Iul 2008, 14:02

nu! nu o sa-ti spuna.
cel mai bine este sa le desumflii de tot si apoi sa pui aer/azot!
eu am aer in pneu ... si nu s-au desumflat de loc ... depinte de janta!
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

25 Iul 2008, 16:07

Eu am de 3 ani azot in pneuri si nu s-au desumflat deloc pana acum.
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

25 Iul 2008, 16:14

super tare, 3 ani. bv, multi inainte :D
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine

 
Puffy

25 Iul 2008, 16:48

Stiti cum face azotul cand explodeaza??? Remember Mihailesti... pe sofer nu l-au mai gasit :lol:
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Mesaje: 608
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

25 Iul 2008, 16:55

bedazzledhouse scrie:
asta e clar. dar cum pot afla? .

cel mai simplu e sa te uiti ce culoare au capacelele de la valve.
daca ai azot ar trebui sa fie capacelele verzi...
sunt obligati sa puna capacele verzi ca se stie cei de la alte vulcanizari cand umfla pneul sa puna tot azot si sa nu puna aer :thumbleft:
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

25 Iul 2008, 16:57

In Formula1 se foloseste azot de....cine stie cand.Ai vazut vreo masina facand la fel ca la Mihailesti? Nu azotul explodeaza,ci azotatul de amoniu,parca.Azotul se foloseste pentru ca e gaz inert,nu reactioneaza cu compozitia pneului,nici nu se incalzeste pneul la fel ca cel umflat cu aer(deci pneul imbatraneste mai greu) si nici nu iese prin pori asa de usor.
Ultima oară modificat 25 Iul 2008, 17:00 de către dany19940, modificat 1 dată în total.
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

25 Iul 2008, 16:58

ce tare. de asta chiar nu stiam. o sa ma uit cand scap de la munca. mersi de info.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
iulian
gasalb
Mesaje: 642
Membru din: 15 Iun 2008, 18:29
Localitate: spania+constanta
Contact:

25 Iul 2008, 20:10

HAHAHA!-puffy ce tare esti! explicatimi si mie chestia cu azotul-eu stiam ca azotul este un ierbicid(daca nu ma insel) si mai stiam de hidrogen,ca se pot umfla cu hidrogen. :(
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Subiect Autor
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

26 Iul 2008, 02:57

Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, când variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.

Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
Alexxx
B 90 CEV
Mesaje: 360
Membru din: 05 Apr 2008, 14:24
Localitate: Bucuresti
Contact:

26 Iul 2008, 12:09

Puffy scrie:
Stiti cum face azotul cand explodeaza??? Remember Mihailesti... pe sofer nu l-au mai gasit :lol:

gresit :D
nu azotul a explodat.
eu am azot in pneuri si n am avut nici o problema.
Leon 1P 1.6 with: Pandora BodyKit ~ Barracuda Tzunamee 8.5 x 18" ~ Bi-Xenon ~ Angel Eyes ~ Borla Muffler + double tips ~ Mattig Eyebrows ~ Magnat StreetRacer 3000 ~ Sparco Sport Pedals & Footrest

Imagine
 
Avatar utilizator
Florin&David
JAF
Mesaje: 2436
Membru din: 26 Mai 2008, 07:03
Localitate: Constanta
Contact:

27 Iul 2008, 02:21

Eu de cand ma stiu bag in rotii doar aer.
Daca ai anvelopele varza si jantele sparte prin toate gropiile si borduriile orasului in care locuiesti nu se renteaza sa bagi azot.
Daca indeplinesti conditiile de mai sus nu ai sa vezi azot care se tine de janta sa nu iasa afara
Am auzit ca ar fi mai OK decat aerul. Si ce ...
Cati dintre noi zboara in asa hal sa se incalzeasca anvelopele ...
Eu nu am avut pana acum probleme ca am avut doar aer.
Cu totii vorbim de consum mic si alte cele pentru economie.
La azot cand bagam cate 10 ron, sau mai mult, pe roata nu ne mai pasa?
Sa fim seriosi.
Nu cred ca e fita, cred ca este doar o gaselnita a Vulcanizariilor.
Cum poti avea certitudinea ca 100% ala iti baga azot si nu aer?
FIAT 500 - 1.4/100 CP, B 38 RUP
SEAT LEON - 1.4/86 CP, CT 50 DAB

Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori