Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
eddy_wtx
LowRider
Subiect Autor
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Variatii de tensiune pe stopuri

03 Feb 2011, 23:07

O problema umpic mai veche, insa incep sa-mi fac griji...
Dimineata, o pornesc, aprind pozitiile, si ies afara, asteptand umpic sa se decongeleze motorul :D
Uitandu-ma la stopuri, observ variatii de tensiune, chiar urata si foarte sesizabile.
Si nu doar acuma iarna, cand dimineata sunt -15 grade, am observat chestia asta chiar si toamna, cred ca si asta vara.
Plus ca intr-o dimineata, la pornire, a stat vreo 10 secunde la nici 500 de ture, si a scos umpic de fum, iar abia dupa 2-3 pedale de acceleratie si-a revenit...
 
eddy_wtx
LowRider
Subiect Autor
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 13:26

?
 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 13:38

BALtazar 2003 unde esti sa ne ajuti :hi
Mie imi palpaie dimineata lumina rosie de la bord :roll:
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:00

Salut,
Pai, sa o luam pe rand.
Circuitul de incarcare functioneaza in felul urmator.
Atunci cand dai la demaror alternatorul este scos din circuit, la fel pana ajunge motorul la turatia de relantiu, DAR debiteaza curent abia dupa 2000rpm.
Asta sa clarificam rolul lui.
El debiteaza extrem de putin curent si la relantiu, dar nesemnificativ si doar cat saq sustina in viata motorul in cazul in care bateria este chemata de spiritul reciclarii la unul din centrele specializate urmand ca in locul ei sa primiti o lada de bere.
Daca palpaie becurile, bateria este ca mai sus si acea palpaire este rezultatul comutarii pe incarcare si decuplarii incarcarii de catre releu.
Becurile au contactele oxidate rauuu.
Ce bec palpaie in bord? ala de baterie?, daca este ala trebuie sa masori tensiunea pe baterie cu un voltmetru si sa ai cu motorul oprit si faza scurta pornita 12v, dar nu sub 12v.
Daca ai sub 12v, ai un element decedat si trebuie sa-l schimbi, (acumulatorul) asta face ca la pornire pana ia ceva curent si ajunge la 12v sa palpaie becul care indica o defectiune in circuit.
Mai poti sa ai si cureaua de la alternator slaba rauuu, dar putin probabil.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1092
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:02

Si eu am asa mici variatii de tensiune la lumini. Daca sunt pe pozitii si pun avariile, se observa cum "palpaie" putin si stopurile si pozitiile fata! Nu stiu ce poate fii...cineva zicea ca e posibil de la vreun releu! 8)
leon 1.4 TSI
---
Imagine - http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=98&t=17841
Cosmetica Auto - detailing profesional interior/exterior/motor - polish auto - reparatii parbrize - reconditionari faruri - inscriptionari oglinzi
 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:06

lau_03 scrie:
Si eu am asa mici variatii de tensiune la lumini. Daca sunt pe pozitii si pun avariile, se observa cum "palpaie" putin si stopurile si pozitiile fata! Nu stiu ce poate fii...cineva zicea ca e posibil de la vreun releu! 8)




asa e si la mine.
masina porneste la 1 cheie :yh
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:09

Nu ai nici un releu.
Este normal ce se intampla si am mai explicat.
Sectiunea instalatiei electrice este la limita dimensionata.
Cele 6 becuri de la avarii consuma 5A toate, asta este un consum semnificativ cea ce face ca tensiunea pe becurile de pozitie care sunt de 5w fiecare sa scada simtitor, la fel si fluxul luminos debitat de acestea.
Ia un instrument de masura, scoate pune sondele pe firele unui bec de pozitie si masoara tensiunea, apoi roaga pe cinva sa porneasca avariile, la fiecare aprindere a becurilor de semnalizare ai sa citesti o scadere a acelei tensiuni.
Nu ai ce sa faci decat sa inlocuiesti becurile de semnalizare cu led-uri.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:13

Mare om.

Asa? Imagine
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:19

:lol: :lol: Alea sunt ultimele pe care trebuie sa le schimbi, becurile mari consumatoare, adica cele de 21W sunt cele din fata si spate.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:22

Poi si ele se aprind cand apesi botonul de avarie :twisted:
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 14:29

Da dar consuma 1W... :tongue
Daca tot optezi sa le schimbi alege un model care nu are fata clara, ori macar are alte leduri, alea clare au unghiul prea mic si nu sunt vizibile din lateral.
Alege un model care sa aibe dispersor de lumina, adica acel capacel in fata ledului.
:)
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
eddy_wtx
LowRider
Subiect Autor
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 15:51

Deci sa inteleg, ca pana ajunge la turatie de relanti, merge pe acumulator?
Oricum ,acumulatorul, e Varta, schimbata anu trecut in vara.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 16:04

Dap, asa este, sa optat pentru pornirea alternatorului dupa ce motorul capata o anumita turarie intrucat la masinile mai vechi alternatorul era alimentat imediat ce se punea contactul, campul magnetic al acestuia fiind ca o frana in pornirea motorului, mai ales iarna cand bateriile sunt oricum la limita.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
pakyman
Mesaje: 1359
Membru din: 31 Mai 2009, 03:38
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 16:32

sa inteleg ca atunci cand tii masina pornita toci incet dar sigur din baterie???
Viaţa e scurtă,încalcă regulile,iartă repede,sărută încet,iubeşte cu adevărat,râzi din toată inima şi niciodată nu regreta ceva ce te-a făcut să zâmbeşti!
Imagine
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Variatii de tensiune pe stopuri

04 Feb 2011, 19:04

Pakyyy, beau eu rachiu si se vede la tine? :cheers :tongue :yh ... daca tii motorul pornit nu toci din baterie intrucat alternatorul debiteaza suficient cat sa-l tina in viata, dar nu vei incarca bateria nici daca tii motorul pornit o saptamana.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori