Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 23:51

sau... daca ma gandesc mai bine.... inelul daca are moment de inertie mai mare => va tinde sa-si pastreze starea de repaus mai mult. practic inertia = tendinta unui corp de a-si pastra starea de miscare/repaus. Cu cat are moment de inertie mai mare, cu atat acceleratiile sunt mai mici :) sunt curios sa vad explicatia :D
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

22 Ian 2011, 13:18

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fHDB7PMUdZE&NR=1[/youtube]

True true, Mr. Radu. D-alea am facut si eu la Rezistenta, Mecanica si Fizica, tot la constructii :D Foarte buna explicatia ta.

Asta ziceam si legat de jante, cu cat mai mari, cu atat mai greu de invartit sau de oprit. Singurul punct bun e aspectul.

Mai mult decat atat, cred ca ar trebui vazuta din cel putin doua unghiuri problema jantelor de pe masina:

1) jante de diametru cat mai mic (atat cat permit alte elemente in jurul carora se invart jantele - discuri de frana, etrieri etc.), adica momente de inertie cat mai reduse (ca in experimentul de mai sus) pentru accelerare si franare mult mai rapide. Si tot aici trebuie mentionata si distributia elementelor masinii cat mai aproape de centrul de greutate al acesteia - http://car-setup.com/Dinamica-Auto.php (1.3.2 MOMENTUL POLAR DE INERTIE)

2) greutate nesuspendata cat mai redusa pentru o inertie cat mai mica a rotii si pentru ca roata sa pastreze contactul cu suprafata de rulare, chiar daca aceasta din urma este denivelata
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Re: Consecinte Jante mai mari

22 Ian 2011, 23:26

in final m-am decis! Cel mai probabil jante OZ canova pe 16" cauciuc de 205/55R16, un compromis bun zic eu... (mai ales k primesc cauciucuri aproape noi de la o cunostinta, pe gratis) buza jantei e destul de mare la acest model de oz+ spitzele inguste si culoarea... o fac sa arate bine si mai mare (sper... :-s) imi plac mult jantele cu spite subtiri... Dar la diametre mari nu prea arata bine pe motoare gen: 1.6 tdi, cum am eu... pt k discurile mici de frana nu reusesc sa umple cum trebuie golul din spatele jantei
 
Avatar utilizator
Mariusino
Mesaje: 171
Membru din: 14 Aug 2010, 23:41
Localitate: Bucharest city
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

24 Mar 2011, 22:54

Sa stii ca si eu am luat aceeasi decizie ca si tine in 2008. Aveam dubii mari despre jantele pe 17'', dar iti spun un lucru: si jantele pe 16'' sunt rigide fata de 15'', asa ca dupa 3 ani de 16'' am trecut la 17''.Rezultatul: Aspectul net superior celor de16''(cauciuc subtire la 17'') si rigiditatea nu este foarte mare intre ele, parerea mea. Asa ca experimentam si 17'', nu?
SEAT LEON 1.9TDI-ASV-110CP+++
 
Avatar utilizator
crysu
the yellow one
Mesaje: 878
Membru din: 27 Aug 2008, 12:37
Localitate: Bucuresti (ex Craiova)

Re: Consecinte Jante mai mari

24 Mar 2011, 23:12

Cazul meu:

Din fabrica - jante originale Seat 205/55/R16 consum in oras aproximativ 10 - 11%, viteza maxima 195 km/h (pe bord, real probabil mai putin, acul s-a oprit exact acolo unde incepe zona rosie cu toate ca pedala mai era)
De curand - jante originale Seat (FR) 225/45/R17 consum in oras aproximativ 10 - 11%, viteza maxima 195 km/h, sa zic ca se simte la acceleratie, putin, fiind mai lenta .... partea estetica SUPER

Pot sa zic ca timp de 1 saptamana de mers prin Bucuresti cu jante R16 ma uitam zi de zi pe computer-ul de bord sa vad consumul, apoi la fel dupa ce am trecut pe R17... deci nici o diferenta la consum

Pot spune ca la franare este mult mai OK cu anvelopele 225/45... am franat destul de puternic din cauza unui tampit si am auzit scartaitul de roti atat la cel din fata cat si la cel din spate iar la mine a intrat putin ABS-ul si s-a oprit masina .... cel din spate era sa ma pupe :)

Cat despre faza cu R18, ca asa ti-a spus dealer-ul, nu cred sa ai trecut in certificat asa ceva ... R18 stiu ca era decat pentru 2.0 TDI si FR ca optional... la Cupra parca este default
Imagine
Actual: Seat Leon 1P 1.6
Poate vreodata: Altea 4 Freetrack
 
mister r
Mesaje: 47
Membru din: 21 Apr 2012, 23:05

Re: Consecinte Jante mai mari

09 Sep 2012, 02:40

Eu am trecut in cartea masinii anvelope optionale 225/40/18 si am 1.9 tdi bkc de 105 cp. drept urmare mi-am pus jante pe 18 si anvelope 225/40. demarajul a scazut un pic, se simte un pic mai greoaie masina, consumul a crescut cam cu 1% si la drum si in oras. Aspectul e f cool, franarea foarte ok, si sta lipita de sosea.
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Consecinte Jante mai mari

09 Sep 2012, 12:34

Eu am 2.0tdi 140cp si am trecute incaltari r18.Deci nu trebuie sa fie FR ca sa ai jante de genu asta.
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator

 
Avatar utilizator
Geo_DMG
Mesaje: 817
Membru din: 15 Dec 2011, 21:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

09 Sep 2012, 12:50

eu am rulat si cu 15 si cu 17 si cu 18, dar cea mai buna varianta mi se pare cea cu jante 17". Aspectul este net peste cel cu 16", iar diferenta de consum, accelerare, franare este aproape insesizabil.
On Seat Leon 2.0 TDI Sport-Up [BKD]
_______________________________
Ex Vw Golf V 2.0 TDI SportLine [BKD]

viewtopic.php?t=11603
 
Andrei003
Mesaje: 68
Membru din: 18 Iun 2013, 21:18
Localitate: Cluj-Napoca, Cluj

Re: Consecinte Jante mai mari

30 Aug 2013, 20:17

salut tuturor. Ma bate un gand sa trec de la jante de tabla pe 13, cu anvelope 175/70/13 la jante de aluminiu pe 15, anvelope de 185/65/15. Vreau cateva pareri, in ce fel ar fi afectate performantele masinii? Si exista ceva sanse sa ma opreasca politia?
Seat Ibiza 6k, 05.2001, 1.4i, 44 kw

Imagine
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Consecinte Jante mai mari

30 Aug 2013, 21:17

DAAA !!! Dude...diferenta e exagerat de mare..nu vaai ganditi asa dupa capu vostru..uite..am folosit un configurato pentru tine Raza rulare anvelopă 287,60 mm 310,75 mm
Circumferinţă anvelopă 1807,04 mm 1952,50 mm
Diferenţa în circumferinţă 145,46 mm 8,05 %
Se recomandă o diferenţă de +/- 2,5 % drept urmare noua anvelopă este INCOMPATIBILĂ.

Diferenta de 8% !!! Scrie pe google calculator anvelope, uitete in cartea masinii si vezi ce dimensiuni ai trecute, apoi cauta echivalente folosind calculatorul...ideal ar fi sa nu iti dea calculatorul diferenta mai mare de 1,5 % ! e posibil sa nu iti intre, sa iti frece la viraj, iti taie lar din demaraj, iti da eroare pe vitezometru, iti termina bucsaraia + directia..etc.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator