Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Consecinte Jante mai mari

16 Ian 2011, 23:20

Buna, sunt nou pe forum, asa ca dak gresesc... iertati-ma de data asta :)
Nelamurirea mea este: cu cat ar creste consumul daca schimb jantele de tabla (195/65R15) cu jante de aliaj (225/45R17) ? Si daca mi-ar influenta simtitor acceleratia? Masina e Seat Leon 1.6 TDI 105 cp
Poate sa-mi spuna cineva din proprie experienta, ce consecinte a suportat pentru modificarea diametrului la janta?
Multumesc :)
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

16 Ian 2011, 23:48

Salut,
in talon banuiesc ca ai pana la 16 voie...iti va creste consumul, demarajul nu va mai fi acelasi, o sa simti fiecare gropita, se vor duce mai repede suspensiile, planetarele si ce mai tine de roti, o sa ai probleme cu nea' Garcea...dar dau bine si masina va sta mai bine pe curbe(asta in cazul in care esti mai "sportiv" la condus :shock:
Uite aici inca un thread pe aceeasi tema:
viewtopic.php?f=4&t=8516
Ultima oară modificat 16 Ian 2011, 23:50 de către BOGY26, modificat 1 dată în total.
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4241
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

16 Ian 2011, 23:49

salut
din cate am observat eu pe leon, diferenta intre jantele de 16 si 18 se simte la consum si acceleratie, jante mici=consum mai mic si acceleratie mai buna, cu cat nu iti pot spune dar se simte.
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Re: Consecinte Jante mai mari

16 Ian 2011, 23:57

cu politia nu o sa am probleme... Am voie pe 15,16,17 si chiar 18, cel putin asa mi-a spus dealer-ul. In schimb mi-a spus ca un inconvenient va fi consumul un pic mai mare... nu mi-a spus cu cat. Din ce am mai citit pe net, cica si acceleratia scade, viteza maxima... iar la masinuta mea de 105 cp nu mai prea ai de unde sa scazi :( ma tot gandesc ce sa fac... Le-as pune pentru ca arata foarte bine, cauciuc mai subtiere etc. Daca stie cineva concret, astept raspuns! Multumesc
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

17 Ian 2011, 01:39

Dealerul ti-a spus ca poti pune, dar nu cred ca ti-a zis ca ai si voie..tu mai mult de 17 nu ai trecut in cartea masinii, deci o sa ai pr. cu politia...mai concret de atat ce vrei?
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

17 Ian 2011, 04:37

In primul rand, dimensiunile admise de fabricant de care ti-a spus dealer-ul sunt stabilite in concordanta cu kilometrajul. Adica aceste dimensiuni sunt recomandate a putea fi utilizate fara sa obtii dereglari ale acului kilometrajului si ale distantei parcurse. Se stie ca de exemplu, diferenta de maxim 10% este un standard acceptat de producator. Adica daca rotile sunt mai mici decat cele cu care a venit masina din fabrica, senzorul de kilometraj iti va indica la o tura completa a rotii o distanta parcursa mai mica decat cea reala. Daca te incadrezi in acest procent de 10%, atunci e totul in regula. Deci e bine sa tii cont de acest aspect si sa pastrezi proportiile atunci cand treci la dimensiuni mai mari. In alta ordine de idei, o roata lata de 225 iti va mari desigur consumul. Si asta din doua motive principale:
1. Suprafata de contact cu solul este mai mare => o frecare mai mare => o rezistenta la inaintare mai mare.
2. In cazul in care nu vei opta pentru niste jante aftermarket profesionale (OZ de exemplu), vei avea din nou un consum mai mare din cauza faptului ca masa totala a jantelor pe care masina ta le invarte in mers va fi mai mare. Din fiecare aceste doua motive va trebui sa compensezi, si bineinteles ca singura modalitate prin care vei reusi va fi doar un consum mai ridicat. Dincolo de asta, viteza maxima finala a masinii va fi sensibil mai mica.
Reteta dupa care ar trebui sa faci trecerea la jante mai mari ar fi aceasta dupa parerea mea: jante 15 --> jante 16 --> resoftare --> jante 17. Este cam singura ordine de urmat ca sa nu simti radical diferente. Deci poti trece la 16 de la 15 fara nicio problema, insa sunt de parere ca trebuie sa resoftezi masina ca sa poti urca pana la 17 de unde te afli acum. Avand in vedere motorul de tip aspirat, asta va fi cam imposibil de realizat. Deobicei aceste salturi de tip 15-17 se fac fara rezultate negative in comportamentul masinii pe motorizari diesel, acolo unde poti compensa lejer din cuplu motor. Imprumuta niste jante si fa niste teste inainte, e cea mai buna varianta. Multa inspiratie in alegerea pe care urmeaza sa o faci!

P.S: OZ Ultraleggera si OZ Allegerita sunt doua optiuni de luat in calcul pentru tine avand in vedere greutatea foarte buna pe care o ofera aceste modele la dimensiuni de 17" si 18". Pretul la care se gasesc iti garantez ca este 100% motivat!
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Re: Consecinte Jante mai mari

17 Ian 2011, 11:27

Merci mult LIFEPHORM, cred ca in prima faza asta o sa fac... imprumut jante mai mari. Ma bate gandul la o resoftare, dar singurul motiv pentru care am cumparat masina de noua e fiabilitatea si garantia(4 ani fara limita de km). Cu ultimele 2 masini cumparate second hand nu am prea avut noroc, asa ca am ales o varianta sigura. Nu as vrea sa pierd garantia pentru o resoftare si nici nu as vrea imi cedeze piesele (turbo, ambreiaj etc.) Cred ca intr-un final o sa fac un compromis.... probabil o sa aleg jante de 16 :( cu toate ca nu mi se pare nimic deosebit la ele, sunt cam mici... Dar in schimb stiu ca nu chinui masina + costuri mai mici la intretinerea rotilor

 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

17 Ian 2011, 11:47

Eu cred ca e corecta conversia pe care vrei sa o faci, corecta din punct de vedere tehnic, pentru ca abaterea este infima, cele doua dimensiuni fiind foarte apropiate ca diametru extrerior, asadar abaterea la vitezometru va fi minima. Nu este recomandata o abatere mai mare de 3%.
Imagine
Cum zice si Marian, daca ai fonduri suficiente, poti sa alegi jante foarte usoare. Numai sa ai grija cu dimensiunea lor sa nu iti atinga aripa sau arcurile (in cazul in care obisnuiesti sa incarci masina aproape de limite). Am montat jante de 18" (cele de Cupra) in locul celor de 15", din tabla, (Golf 6, 1.2 TSI, 106CP) si pot sa spun ca merg foarte bine, iar diferentele de demaraj si consum sunt relativ mici, si oricum compensate de aspectul si manevrabilitatea mult superioare.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: Consecinte Jante mai mari

17 Ian 2011, 11:52

Daca nu vrei s-o alergi tare, avand in vedere ca ai diesel, poti pune linistit si pe 17. Consumul nu va creste foarte mult (daca iti iei unele cat de cat usoare), vei avea doar ceva probleme cu rinichii si cu costurile care sunt sensibil mai mari comparativ cu 16".
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 14:59

Se aplica si la jante, e o problema interesanta gasita pe internet.

Trei corpuri metalice (sau din orice alt material omogen), cu aceeasi masa (sa zicem 100 grame) si acelasi diametru exterior (sa zicem 60mm) sunt lasate sa se rostogoleasca liber, pe un plan inclinat de unghi (sa zicem) 30grade si lungime (sa zicem) 30 cm. Obiectele au urmatoarele forme:

1) Sfera (ca o minge)
2) Disc (ca o moneda)
3) Inel (ca un cilindru cu pereti subtiri)

Care dintre cele trei obiecte va ajunge primul la baza planului inclinat. Argumentati.
a ) sfera
b ) discul
c ) inelul
d ) vor ajunge simultan


Nu se dezechilibreaza nici unul dintre ele, adica nu o sa cada pana sa ajunga la baza planului inclinat. Astept raspunsuri.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 15:36

depinde cum pui problema... mai academic, sau mai basic... presupun ca frecarea se neglijeaza, sau e la fel la toate 3 (din moment ce nu ai pomenit de ea)
Dak e sa aplicam fizica din clasa a 9-a, cu teorema conservarii energiei.... Energia potentiala din varful planului (care este egala la toate 3 pt k depinde de masa si inaltime) este egala cu energia cinetica de la baza planului => viteze egale la baza planului. bineinteles se poate lasa loc de interpretari formule etc. oricum, din acest pct de vedere... ajung deodata.
Dak e sa mai adaug ce am invatat la facultate referitor la Momentul cinetic, inelul va ajunge primul pentru ca are cea mai mare parte din masa concentrata spre exterior => acceleratie mai mare. Raspunsul meu va fi inelul!
Oricum astept raspunsul oficial :D
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 16:21

Frecarea este identica la toate, dat fiind ca ea depinde doar de masa/greutate, care e egala la toate cele 3 corpuri si de natura suprafetelor aflate in contact (coeficientul de frecare la rostogolire), care este aceeasi la toate corpurile. Asadar, forta de frecareeste egala in cazul celor 3 corpuri . La fel si energia potentiala, care, dupa cum bine spuneai, este egala la toate cele 3 (aceeasi masa si aceeasi pozitie / inaltime).

Mai asteptam 1-2 pareri si o sa pun filmuletul cu experimentul. Apoi o sa pun un alt film care aduce si explicatia (in engleza).
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 20:03

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tcs93mPn91E[/youtube]

Ne miscam fara talent :D Nu mai asteptam pareri, punem filmuletul si mai discutam pe baza experimentului. Cine e vinovatul? De ce apar diferentele de "reactie"?
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 23:13

Super tare faza....dar tot nu inteleg deznodamantul :idea: :?:
 
Radu890
Subiect Autor
Mesaje: 9
Membru din: 20 Dec 2010, 13:30

Re: Consecinte Jante mai mari

21 Ian 2011, 23:46

Ne-au mintiiit la facultateeee!!!! :)))) Din ce calcule facem noi are moment de intertie mai mare corpul care are masa concentrata cat mai in exterior (bine, noi calculam Momente de inertie pentru grinzi in constructii... deci nu ne ocupam cu viteze si acceleratii) :-? hmmm... interesant experimentul

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori