Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Drive away on cold engine?

18 Ian 2011, 19:31

retardel scrie:
deyuuu scrie:
hmm .. o intrebare am ...

vara , are rost sa stau 1 minut pana ce se incalzeste putin motorul ? sau pot porni :P

acum iarna eu intru in garaj , pornesc motorul , ma mai fatzai prin garaj ,deschid usile ,apoi ies din garaj. :P


ideea e ca motoarele pe benzina se incalzesc foarte repede in raport cu cele diesel care te rog sa iti dea ceva caldura..eu spre exemplu nici macar nu o las..pornesc motoru`..pun centura ..si am plecat..dau drumu' "la caldura" si in 2-3 min incepe sa dea cate un pic cate un pic..cica e bine sa nu alergi masina pana nu ajunge apa la 90 grade..acum ns ..sunt zile cand o alerg de nu stie de ea si zile cand merg linistit ..

Reta,
eu am una pe benzina si doua diesel iar cele doua diesel se incalzesc muuult mai repede decat cea pe benzina.
Adica dau caldura mai repede.
:wink:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Drive away on cold engine?

19 Ian 2011, 12:34

Incalzirea motorului in Canada - http://oee.nrcan.gc.ca/transportation/i ... cfm?attr=8

Cristi, sigur ai termostatul instalat la cea pe benzina? :D

In termodinamica, atat motoarele diesel (cu aprindere prin compresie), cat si cele pe benzina (cu aprindere prin scanteie) sunt motoare cu ardere interna, primul urmand un ciclu diesel iar cel de-al doilea un ciclu otto. Cateva diferente care stau la granite dintre cele doua motoare, in termeni mari, ar fi:

1) La motoarele pe benzina, un amestec de benzina si aer este comprimat de piston, pana la punctual de mai inalt al cursei (PMS – punct mort superior), scanteia este generata de bujie, iar acest proces genereaza o explozie controlata (si o crestere a volumului de gaz din interiorul cilindrului) a combustibilului si amestecului de aer, fortand pistonul (+ biela si arborele cotit) sa se miste in jos, generand un cuplu / o putere.

2) La motoarele diesel, decat aerul este comprimat, in prima faza. Prin comprimarea aerului, acesta isi creste temperatura, asa incat este in masura sa aprinda particulele fine de motorina pulverizata in camera de ardere, particule introduse inainte exact de ardere. In rest, motoarele diesel cele si pe benzina au foarte multe aspecte comune.

3) La motoarele pe benzina, raportul de compresie, i.e. volumul initial de amestec combustibil / volumul final de amestec combustibil este de aprox. 8-12. Cu alte cuvinte, la un motor de 1,200 cmc si 4 cilindri, fiecare cilindru are 300cmc, deci volumul initial de aer + combustibil este de 300 cmc si daca raportul de compresie este 10, volumul initial, cel de 300cmc va fi comprimat pana la 30cmc inainte ca acesta sa arda.

4) La motoarele diesel, acest raport este aprox. 15-20, i.e. 300cc de amestec vor fi comprimati pana la aprox. 15cmc.

Din moment ce motorul diesel are nevoie de o compresie mai buna, partile sale componente (piston, biela, arbore cotit, volanta etc.) sunt mai grele / masive (si mai rezistente) decat cele din cazul motoarelor pe benzina.

Din moment ce partile componente ale motoarelor pe benzina sunt mai usoare, acestea din urma pot atinge turatii mai inalte decat cele diesel.

Din moment ce piesele motoarelor diesel sunt mai grele (arbore cotit, volanta), acestea se pot invarti mai puternic, generand un cuplu superior motoarelor pe benzina.

Din moment ce patile component ale motoarelor diesel sunt mai mari (mai puternice) si se misca la turatii mai mici – acestea se uzeaza mai lent decat cele ale motoarelor pe benzina.

Benzina este o hidrocarbura (CH) alcatuita din molecule mici de carbon si hidrogen (C4-12) in timp ce motorina este un amestec de hidrocarburi mari (C8-20). Cu alte cuvinte, va fi nevoie de o energie mai mica pentru a rupe legaturile moleculare in cazul benzinei si de o energie mai mare pentru a rupe moleculele de motorina. Drept consecinta, benzina genereaza mai putina energie decat aceeasi cantitate de motorina, atunci cand acestea sunt aprinse in conditii similare.

Inca o diferenta, contrara folclorului, motoarele diesel sunt mai eficiente si mai putin poluante decat cele pe benzina. Coeficientul de eficienta energetica al motoarelor pe benzina este aprox. 20%, in timp ce, la motoarele diesel, acest coefficient este de 30-35%, acest lucru insemnand ca numai 20% din combustibililul ars va fi transformat in energie mecanica utila in cazul unei masini pe benzina, in timp ce aproape 30-35% din motorina arsa va fi folosita pentru deplasarea masinilor diesel. Acest lucru se manifesta in moduri diferite – poate fi observant faptul ca motoarele pe benzina se incalzesc mai repede decat cele diesel (cele pe benzina au pierderi mai mari de caldura).
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Drive away on cold engine?

19 Ian 2011, 12:50

Da si e aproape noua.
Ibiza face cam 500 km pe an,din 2005 :D
La Passat stiu sigur ca am un radiator suplimentar,electric de incalzire in bord.
Verific daca am si la Cordoba (in max 1 min imi da caldut)
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Drive away on cold engine?

19 Ian 2011, 13:02

Am verificat si am un radiator electric suplimentar si la Cordoba,e fix sub cel legat la instalatia de racire a motorului. :hi
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Drive away on cold engine?

19 Ian 2011, 14:32

Au ,in plus fata de cele pe benzina,radiatoare electrice in bord.
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
Krondet
Mesaje: 816
Membru din: 19 Oct 2008, 19:28
Localitate: Galati

Re: Drive away on cold engine?

19 Ian 2011, 19:18

in ceea ce priveste.....sticlele :tongue Eu am reusit iarna trecuta sa zgarii atat parbrizul cat si laterala dreapta fata, cu racleta. De la momentul la care am sesizat tampenia, am trecut pe sprayuri pentru dezghetat. Anul acesta am terminat un spray si l-am cumparat (preventiv) si pe al doilea. Iar pentru protectie parbriz, am gasit la kaufland o folie (asemanatoare cu parasolarul) de pus peste el - dimineata o strang in portbagaj, si am parbriz curat si transparent, in timp ce toate celelalte geamuri sunt inghetate si nitel opace. :drive

in ceea ce priveste motorul, intr-adevar cartea tehnica recomanda plecarea imediata si statul cat mai putin in relanti. Dar, am citit undeva despre faptul ca, la temperaturi mai mici de 0 grade, se impune o mica asteptare (de incalzire a lichidelor si uleiurilor), pentru ca un motor rece nu mai raspunde la fel de rapid la comenzi ca unul cald.
Seat Ibiza 1.4 85 Rojo Emocion
Daca ai vointa, poti sa muti si muntii din loc. Daca ai creier, ii lasi acolo, ca nu te deranjeaza.
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Drive away on cold engine?

19 Ian 2011, 20:31

La motoarele de generatie veche sau la care s-au investit foarte putini bani in proiectare si teste.
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator