Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Remus
Membru Fondator
Subiect Autor
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

Chevrolet Aveo şi Skoda Fabia 2. vs Sandero alias Sandel :D

17 Iul 2008, 17:29

Cred ca aţi auzit de nenumărate ori la o discuţie de "specialişti" în faţa blocului cum că Dacia nu este maşină. Ei bine, noi am testat Sandero în comparaţie cu doi competitori redutabili şi am ajuns la altă concluzie.


Dacia Sandero are un design modern

Piaţa auto din România de maşini din clasa mică este una încă în expansiune, astfel că prestigiul pe care şi-l face fiecare model va însemna foarte mult în volumul vânzărilor pe viitorul. Dacia Sandero şi noul Chevrolet Aveo sunt ultimele venite în acest segment, fiind adresate unui public tânar şi activ, eventual predominant feminin şi care are de gând să folosească maşina în majoritatea timpului în oraş.


Evident, o utilizare în oraş ar fi cerut o motorizare diesel, dar aceasta nu este momentan disponibilă pe Sandero, aşa că am ales pentru test propulsorul pe benzină de 1,6 litri în echiparea Laureate. Concurenţii au fost reprezentati de Chevrolet Aveo dotat cu propulsorul de 1,4 litri şi 101 CP şi Skoda Fabia 1,4 16v 85CP.

Modelul autohton reuşeste să se ridice la acelaşi nivel stilistic comparativ cu cele două modele puse alături de el, designerii Renault având un succes uşor sesizabil mai ales în partea frontală. Farurile mari se integrează bine cu grila faţă, spoilerul cu o gură imensă de aer lăsându-ne să ne întrebăm dacă Dacia nu are de gând să monteze propulsorul de 133 CP şi pe Sandero.


Chevrolet Transformers

Un detaliu interesant este reprezentat de radiatorul faţă, ce se observa lesne prin gura de aer amintită mai sus, creând impresia de forţa şi agresivitate. În partea din spate designul este mai cuminte, accentul fiind pus pe combinarea practicabilităţii cu linii care sa nu trădeze apartenenţa caroseriei la familia Logan, aşa cum o face de pilda partea laterală.

În ceea ce priveşte noul Chevrolet Aveo, evoluţia faţă de generaţia precedentă e clară. Liniile tăioase şi blocurile optice agresive se potrivesc parcă în tema “Transformers” asociată noului model. L-aţi văzut prima oară la Salonul Auto de la Bucuresti, iar de luna aceasta, faceliftul lui Chevrolet Aveo va invada străzile din România. Dintre toate modelele de test, Aveo pare cel mai sportiv, cu o siglă scoasă de pe grila faţă ce a rămas complet goală şi guri de aerisire laterele, false, este adevărat.


Skoda Fabia 2 este unul dintre jucătorii importanţi în clasa mică, ce a reuşit să se impună în anii de când este pe piaţă. Designul asemănător cu Roomster nu face decât să mărească impresia de aglomeraţie de astlfel de model pe străzile patriei, liniile iniţial controversate dovedindu-se o formulă câştigătoare pentru Skoda. Un detaliu interesant observăm la grila faţă, care este pe jumătate obturată pentru obţinerea unui cx mai bun şi îmbunătăţirea consumului.

De altfel asemenea artificii aerodinamice regăsim şi la celelalte două modele sub forma unor “fuste” deflectoare sub spoilerele faţă.
Sandero a fost pus faţă în faţă cu doi concurenţi prestigioşi de pe piaţa românească: noul Chevrolet Aveo şi Skoda Fabia 2.


Dar să lăsăm designul exterior la latitudinea cititorilor, fiind de un subiectivism maxim şi să vă prezentăm interioarele maşinilor şi cum vă simţiti în ele.


Materiale bune calitativ

Două surprize au fost înregistrate la acest nivel. Surpriza placută a fost reprezentată de Sandero, care prin simplitate şi o calitate a materialelor şi imbinărilor superioară concurenţilor din test vine cu o atmosferă destinsă şi veselă. Plasticul tare este regăsit în toate modelele însă bordul de pe Sandero, la fel ca pe Logan facelift, reuşeşte cel mai mult să lase impresia unui material mai bun calitativ.


Aveo se remarcă prin consola centrală dată cu o vopsea cauciucată, detaliu pe care il regăsim în clasele superioare, un plus pentru micuţa citadina americană. Calitatea materialelor este şi ea bună, însă trebuie să amintim de un mic minus la mănerul interior al uşii care scârtâie la atingere. Satelitul de comanda pentru sistemul audio (audio care s-a dovedit şi cel mai performant din test) prezent pe volan asigură o ergonomie crescută în timpul mersului, lucru care nu se poate spune şi despre consola centrală din zona piciorului drept al şoferului, care este mult prea proeminentă şi este jenantă nu doar în mers, dar ar putea pune ceva probleme şi în cazul unui accident. Calitatea asamblării este pe ansamblu bună, dar capacul portbagajului este însoţit aleator de zgomote pe denivelările mai puternice.



Acest test vine să dărâme două stereotipuri clasice din cultura auto a românului, care considera de exemplu că la Dacia avem o calitate a materialelor foarte slabă. Sandero s-a înderpărtat mult de această viziune, în timp ce a doua idee preconcepută, cu Skoda de o calitate tipică germană este puternic clătinată de observaţiile din acest test. Fabia nu doar că se prezintă cu materiale interioare, care par cele mai ieftine, dar şi cu o calitate a asamblării nu foarte bună.

Îmbinăriile au pe alocuri spaţii largi între ele, bordul este inutil de complicat, cu numeroase părţi componente, cele mai deranjante fiind însă zgomotele sesizate în habitaclu. De la scârţâitul pedalei de frână, până la cel din uşile care se contorsionau în momentul frânării sau acceleraţiei. Materialele folosite la realizarea bordului, deşi lasă impresia de robusteţe şi durabilitate, sunt foarte zgomotase la trecerea peste denivelări, confortul acustic fiind serios afectat.

În privinţa spaţiului interior se distinge Aveo, care graţie parbrizului montat mult în faţă creează impresia de spaţiu şi luminozitate. Dar un spaţiu interior mai mare se traduce printr-o cutie de rezonanţă mai mare, astfel că zgomotele exterioare sunt mai mult amplificate. Spaţiile de depozitare sunt destul de puţine la toate modelele însă torpedoul lui Aveo are dimensiuni foarte reduse.


Interior elegant la Skoda Fabia

Skoda Fabia şi Chevreolet Aveo au intrari audio pentru conectarea iPod-ului la sistemele audio, care spre deosebire de cel de pe Sandero, sunt mai ergonomice şi mai complexe. Ceasurile de bord sunt uşor de citit la toate cele trei modele, cu un mic minus pentru Aveo, al cărui computer de bord nu ştie să afiseze consumul mediu.


La capitolul poziţie de condus, Skoda Fabia este avantajată de scaunele sport disponibile ca opţiune, având cel mai jos şezut, chiar dacă şi acesta ar putea fi considerat de mulţi destul de înalt. Confortul pasagerilor poate fi asigurat opţional de climatizare automată sau o cutie de viteze automată, două lucruri care la Sandero nu sunt disponibile nici măcar opţional.
Motorul de 1,4 litri si 101 CP de pe Aveo este pe hârtie cel mai modern, cu distribuţie şi admisie variabile şi injecţie indirectă. Silenţios şi relativ econom, propulsorul este puternic penalizat de cutia de viteze imprecisă şi treptele foarte lungi, care deşi favorizează consumul, nu ajută acceleraţiile. Foarte bine echilibrat, atunci când este pornit, singurul lucru care te asigură de funcţionarea lui este turometrul şi o uşoară vibraţie în schimbătorul de viteze.


Ambreiajul are o rezistenţă mică la folosire, direcţia fiind uşor de acţionat, dar relativ imprecisă. La acceleraţiile de peste 3500 rpm sistemul de evacuare e creat să-şi facă simţită prezenţa în habitaclu, cu un sunet placut. Ţinuta de drum este una îndreptată spre confort, frânarea fiind bună, cu păstrarea traiectoriei dorite, chiar dacă maşina tinde să intre în balans şi să dea o uşoară senzaţie de nesiguranţă.


Fabia se impune la comportament rutier

Şi Skoda Fabia are un motor, care deşi nu are foarte mulţi cai putere, se remarcă prin silenţiozitate şi lipsa de vibraţii. Dotat şi el cu 16 supape, propulsorul de 1,4 litri şi 86 CP este elastic şi reuşeşte în parteneriat cu o cutie de viteze mai scurtă, să accelereze mai bine ca modelul american.

Trenul de rulare este punctul forte al Fabiei, direcţia fiind cea mai fermă, în timp ce frânarea este puternică, fără ca ABS-ul să intervină excesiv aşa cum se întâmple la celelalte două modele. Este adevarat însă, că modelul ceh era echipat cu pneuri Bridgestone Turanza, incomparabil mai bune comparativ cu Michelin Energy regăsite pe Sandero (care apropo sunt realizatre în România) şi Hankook-urile de pe Aveo.


Sandero este penalizat de motorul zgomotos

Modelul românesc a rămas codaş la capitolul motorizare, propulsorul de 1,6 litri având doar 8 supape şi cel mai slab raport CP/l. Pe lângă faptul că este foarte zgomotos, făcându-şi simţită puternic prezenţa în habitaclu, motorul îşi transmite vibraţiile prin intermediul cutiei de viteze către schimbătorul din interior, care se mişca nepermis de mult în orice regim de turaţie. Etajarea cutiei de viteze permite un consum şi acceleraţii asemănător concurenţilor săi, însă trenul de rulare nu se ridică la acelaşi nivel.


Deşi suspensia pare puţin mai fermă comparativ cu Logan, ruliul este încă prezent, iar direcţia a rămas la fel de imprecisă. Maşina este îndreptată clar spre confort, fără a avea nici cea mai mică pretenţie de sportivitate.

Un aspect interesant este faptul că maşinile în regim de test au consumat sensibil la fel, în ciuda faptului că cel puţin din punct de vedere al informaţiilor oficiale Sandero este mult mai gurmand cu arderea combustibilui.
La finalul unui asemenea test şi cei mai cârcotaşi vor trebui să recunoască faptul că noul Sandero, se ridică surprinzător la nivelul concurenţilor săi direcţi, fiind la unele capitole chiar superior acestora.


Cu un raport preţ/dotări imbatabil, Dacia Sandero se adresează oamenilor care doresc o maşina confortabilă, la un preţ redus şi cu un consum în media clasei. Interiorul este şi el unul foarte reuşit, simplist şi destul de ergonomic. Evident, comenzile geamurilor puteau să fie montate pe uşă, dar odată obişnuiţi, nu vă vor mai pune probleme. Calitatea asamblării este una pe ansamblu bună, însă din păcate, deşi caroseria este bine închegată, zgomotul motorului este foarte mare, iar vibraţiile schimbătorului sunt destul de deranjante.

Faptul că avem o gamă de motoare limitată micşorează plaja de potenţiali clienţi, dar în viitor acest lucru se va schimba. Absenţa unor opţionale importante, precum cutia de viteze automată, ESP-ul, airbaguri cortina, climatizarea automată sau pilotul automat reprezintă un minus pentru cei care sunt încântaţi de designul modelului dar işi doresc şi unele dotări moderne sau un plus de siguranţă.



Chevrolet Aveo vine cu un motor modern, economic, silenţios şi cu un aer proaspat graţie noului facelift. Designul tineresc şi aspectul uşor sportiv vor reprezenta puncte forte ale noului model, care dispune de un spaţiu interior mare, dar cu mici deficienţe la nivelul spaţiurilor de depozitare. Poziţia înaltă de condus asigură o vizibilitate bună, planşa de bord aducând aminte de modelele mult mai scumpe din gama constructorului Chevrolet.

Unele zgomote din interior pot fi considerate de unii dezavantaje, în timp ce rămâne de văzut dacă au fost efectuate îmbunătăţiri la capitolul siguranţă pasivă, acolo unde vechiul Aveo nu a strălucit. Absenţa unui propulsor diesel va avea probabil o influenţă semnificativă în vânzări. Per total, maşina se dovedeşte echilibrată, fără a se remarca puternic negativ la vreun capitol.

Al treilea model din test, Skoda Fabia, are o ţinută de drum bună, cu un comportament rutier mai bine adaptat unui condus sportiv. Acest lucru se traduce însă printr-o suspensie zgomotoasă, dar frânele şi ruliu sunt ameliorate. Motorul putea să fie mai puternic, însă are cel mai mare cuplu din test, fiind elastic şi foarte silenţios.



Interiorul este în contradicţie cu faima Skoda de până acum, o cauză pentru acest comportament fiind probabil şi cei 8000 de km realizat de maşină în condiţii de test. Un plus pentru modelul ceh este repzentat de gama largă de opţiuni şi motorizări ce pot fi alese pe fiecare maşină în parte, acest lucru având însă şi un revers al medaliei: un preţ de achiziţie sensibil mai mare. De asemenea şi garanţia oferită este cea mai mică dintre modelele testate.


În final, achiziţia unui automobil se va realiza pe motive subiective, fiecare cumpărător stabilindu-şi câte o pondere în rezultatul final pentru fiecare din capitolele de care este interesat. Astlfel că nu putem avea un căştigător al acestui test, fiecare dintre cele trei maşini fiind alegerea perfectă pentru anumiţi cumpărători.

sursa : www.promotor.ro
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

17 Iul 2008, 22:53

o singura problema........
sandelu nu e mica....e pe clasa leon golf..........
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
Remus
Membru Fondator
Subiect Autor
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 10:22

Mda ...oricum sandel are deja vanzari mari :P , de noua ibiza nu stiu poate ne spui tu mai multe !
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 13:42

pai incepe lumea sa se intereseze de ea.....
adik oameni care zic.....imi place mult de tot masina, vin sa o vad si sa o cumpar!
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Puffy

18 Iul 2008, 14:07

Daca exista Sandelu` cand am luat-o eu pe Zambilica, acum eram pe forum la Dacia :lol:
 
Avatar utilizator
Soche
E L F
Mesaje: 436
Membru din: 14 Mai 2008, 00:32
Localitate: Baia Mare
Contact:

18 Iul 2008, 14:22

eu propun sa-l banam pe Puffy pt mesaju de mai sus :))))
Seat Ibiza 1.4 TDI 70 cp, emocion red -> viewtopic.php?f=33&t=671&start=0
 
francy
Mesaje: 1110
Membru din: 16 Ian 2008, 14:20
Localitate: bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 14:35

Puffy can not be banned! :P

 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 15:04

puffy ne suparam rau de tot.

pot sa va spun ca acum 10 minute am facut drive test comparativ cu renault clio, si peugeot 207......si pot spune pas.......
nici una nu se poate compara nici macar cu ibiza cea veche.........sunt mult mai .....nasoale.....totul....un mic plus are 207 e mai confortabila ca ibiza aia veche, cu asta noua nua re nici o legatura.....in toate stai in pod....foarte sus.....directie neresponsiva, frane ciudate....se comporta aiurea rau fata de toate masinile vag.....la clio sunt foarte tari si o cursa scruta....ce e drept tin binisor, la peugeot zici mergi cu o mica barcuta, pierde aderenta rapid, subvireaza foarte repede....

per total, comfort interior, peugeot peste clio, pejoul mai e peste clio la interior, e mai friendly.....dar tot departe stai de masina.....bordul e foarte inalt si usile foarte joase....iti da o impresie de nesiguranta.

in clio stai ca in logan, te vezi jumate prin geamu lateral....foarte foarte sus pozitia, te balangani la curbe foarte tare, scaunu nu e confortabil......radio e ca la dacia solenza, bordul aiurea, tre sa te uiti in 7 parti sa iti dai seama de informatiile pe care le ofera, ma oftica acel display p mijloc...ca si la opel , renault, peugeot...etc.....ma enerveaza rau faza aia.....

clio are frane okei, la o dotare cu xenon, scaune incalzite, echipare mai de top, nu ai geamuri electrice spate.....
la pejo nu ai impuls decat pe geamul tau si atat, sistemul de reglare oglinzi e oarecum incomod.....

in fine, sincer va spun daca cineva mi-ar oferi ibiza veche(nu spun pe cea noua pt ca nu le pot compara cu asta noua) as oscila unpic intre peugeot(care e generatie noua) si ibiza....clio nici vorba.
sincer caruta cu care merg eu e super......mai tare decat astea doua...

astept sa merg si cu opel corsa, in care m-am urcat, dar nu am mers cu masina......

in fine....ibiza asta noua, e ea cum e,, scumpa si cu nu stiu ce lufturi....dar la cum merge masina, si ca deisgn mai avantgardist, nu se compara......clar.....

luni si marti va spun mai multe pt ca am sa merg la un curs despre ibiza si am sa merg cu toate aceste masini mai mult, pe serpetine, mai multikm........am sa va spun impresiile generale ai celorlalti, nu numai ale mele, sa nu ziceti ca sunt subiectiv.

hai ca am scris prea mult!
forza ibiza
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
ibiza_boy87
Mesaje: 338
Membru din: 11 Feb 2008, 23:42
Localitate: oradea

18 Iul 2008, 15:24

aseara m-am dat cu noua ibiza 19 tdi 105 ce ii drept k trebuia tinuta in ture sa mearga k lumea dar inca e masina noua si nu e,, invatata ''a sa zic asa.mie unul imi place f mult desi e cam destul de scumpa 18500 de euro cu tva era varianta cu care am fost dar e o masina pe gustul meu ,si nicidecum nu se poate compara cu renault ,peugeot sau sandero.si ca sa se stie k e cea mai sigura la clasa ei a luat la testul euro-ncap 5 din 5 stele ,si cea mai mare clasa ei :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=HiU0jY_D ... re=related
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 15:29

hai ca stelele sunt nu sunt edificatoare dar fiecare masina are un punctaj....si ibiza asta noua are cel mai mare punctaj....si am vazut si crah testu....de abia se crapa putin de tot parbrizul.....
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
francy
Mesaje: 1110
Membru din: 16 Ian 2008, 14:20
Localitate: bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 16:48

mie dupa cum v-am spus si ieri mi se pare dragut sandero asta si de ibiza mi-am manifestat parerea....ce-i drept nu se compara la interior si la dotari...
oricum Bamse imi place de tine ca te lupti pt Ibiza !!! :ogre:
 
Puffy

18 Iul 2008, 16:52

De ce faceti voi comparatie intre Peugeot, Clio si Ibiza???

Din ce am vazut eu pe site la Dacia, un Sandel cu aceleasi dotari ca Zambilica e undeva pe la 8000E!!!!!!

Eu vb de bani... ca despre asta e vorba... Sincer, nu ma intereseza ca ma simt ca in barca in Peugeot, sau ca Clio nu are frane foarte bune... ne pierdem in detalii... Eu zic doar ca am dat vreo 4000E numai ca sa am un S mare in fata....
 
ibiza_boy87
Mesaje: 338
Membru din: 11 Feb 2008, 23:42
Localitate: oradea

18 Iul 2008, 18:28

parerea mea k banii dati in plus pentru s ala din fata face diferenta dintre ele.ce ii drept k sandero e mai ieftin k ibiza si probabil au aceleasi dotari dar eu tot pe ibiza as merge ,oricum asta e parerea mea,dar banii aia se compenseaza in motorizarea,suspensie ,directie ,finisaje,si chiar look-ul .
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

18 Iul 2008, 18:52

vb lui ibiza boy, asta e gandirea romanului ....ca e dacie, ca e audi....e mai ieftina dacia, deci pe aia o iei.....dar daca iei o curba cu 100 la ora intr0una din ele, cu care te duci in parapeti?
valabil si cu celelalte marci....plus masina ieftina service scump....in fine am mai discutat asta mai de mult in topicul noii ibiza!
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

18 Iul 2008, 20:29

Daca gandim asa, atunci si Ferrari e doar o masina care te duce din punctul A in B si dai banii pe calutul din fatza! :twisted:
Si nenorocitii de italieni au scos si bancheta din spate! :lol: :lol:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator