Verificarea garniturii de chiulasa este dificila, poti deduce cu aproximatie daca este buna ori ba dupa cateva indicii.
Daca nivelul in vasul de expansiune scade, ori creste si culoarea lichidului este modificata spre negru, ori are pete de ulei.
Atunci sigur este ciupita.
Daca nivelul uleiului scade ori creste foarte mult si pe joja se prezinta ca o mixtura de culoare nedefinita, ca o emulsie spumata spre culoarea cafelei cu lapte.
Daca ai gasit ceva spuma spre galben la busonul de umplere cu ulei si pe acolo ies gaze este semn de uzura a motorului.
Practic o parte din compresie scapa pe langa segmenti si mareste presiunea in circuitulk de ungere.
Atata timp cat separatorul de ulei nu se infunda nu sunt probleme, decat poate ca nu vei lua RAR-ul.

Daca separatorul de ulei care are rolul de a condensa vaporii de ulei si a recircula in admisie gazele de carter se infunda vei avea surpriza sa sara unul din simeringurile de la distributie cu urmarile de rigoare....pierderea uleiului.
Spuma este aparuta in urma condensarii vaporilor de apa si acid azotic rezultati in procesul de ardere al combustibilului.
