Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
vladutz9
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 20 Oct 2010, 18:21

Martor Baterie - alternator

15 Dec 2010, 21:12

Va rog daca ma puteti ajuta si pe mine. Am un Seat ibiza din 2002 cu vreo 220k km. Ieri nu a mai vrut sa porneasca. am cumparat baterie noua am puso insa mi sa aprins martorul luminos din bord de la baterie. De atunci nu sa mai stins deloc. stie careva care ar putea sa fie cauza? E posibil sa dea la masa senzorul de temepratura ca-mi arata valori eronate. Va rog frumos nu as vrea sa rup si bateria asta. Va multumesc.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor Baterie - alternator

15 Dec 2010, 21:27

Salut
Ai verificat daca mai ai cureaua care invarte alternatorul?
Daca este si alternatorul se invarte, trebuie masurat la bornele bateriei tensiunea cu motorul oprit si cu el pornit la 2000rpm.
Ar trebui la 2000rpm sa ai 13,8-14,4v.
Daca este frig afara trebuie sa masori cam 14,8v.
Daca nu ai aceste valori trebuie sa consulti un electrician.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
vladutz9
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 20 Oct 2010, 18:21

Re: Martor Baterie - alternator

16 Dec 2010, 20:39

Cureaua este :D . Ieri am fost la un electrician si mi-a aratat pe aparat 14.5, cu luminile aprinse 14.0 iar martorul luminos de baterie tot era aprins. azi am masurat la alti 2 mecanici si avea 11.9 la fel cu motorul pornit. sa fie busit alternatorul sau poate sa fie dus vreun releu de incarcare ceva. verificat sigurantele sunt toate in regula. daca as cumpara un alternator de la dezmembrari l-as putea monta singur sau trebuie sa merg neaparat in service?
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor Baterie - alternator

16 Dec 2010, 21:40

Regulatorul este incorporat.
Prima operatie trebuie sa fie incarcarea bateriei pe redresor, daca bateria este deja descarcata la 11v atunci maine dimineata poti avea surpriza sa nu mai pleci cu masina.
Daca la 2000rpm ai doar 11v atunci este ceva cu circuitul de incarcare.
Cand te duci la un electrician auto nu trebuie sa-i spui tu ce sa faca, cei la care ai fost nu sunt electricieni ci pantofari.
Trebuie verificati carbunii, daca au lungimea necesara, diodele, daca nu este strapunsa una din ele si in ultimul rand releul.
Poti sa dai banii pe unul de la dezmembrari care sa fie tot defect.
Mergi la un service bun, un releu de incarcare este 50-60ron.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
vladutz9
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 20 Oct 2010, 18:21

Re: Martor Baterie - alternator

16 Dec 2010, 21:56

BALTAZAR2003 scrie:
Regulatorul este incorporat.
Prima operatie trebuie sa fie incarcarea bateriei pe redresor, daca bateria este deja descarcata la 11v atunci maine dimineata poti avea surpriza sa nu mai pleci cu masina.
Daca la 2000rpm ai doar 11v atunci este ceva cu circuitul de incarcare.
Cand te duci la un electrician auto nu trebuie sa-i spui tu ce sa faca, cei la care ai fost nu sunt electricieni ci pantofari.
Trebuie verificati carbunii, daca au lungimea necesara, diodele, daca nu este strapunsa una din ele si in ultimul rand releul.
Poti sa dai banii pe unul de la dezmembrari care sa fie tot defect.
Mergi la un service bun, un releu de incarcare este 50-60ron.
:hi

:( Am fost la mai multi "electricieni" toti mi-au zis ca trebuie alternatorul schimbat. Nimeni nu stie cum se poate repara :(. Bateria veche am dus-o la incarcat si o iau maine si acuma am una noua pe masina. Maine ma mai duc la unu sa vad ce-mi mai bolboroseste si ala.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor Baterie - alternator

16 Dec 2010, 22:27

Mergi la un service din reteaua vw, pentru a demonta alternatorul in parti componente au nevoie de o cheie tubulara speciala pentru a scoate fulia de pe ax.
Duipa ce scot fulia este simplu.
Oricum la carbuni si releu se ajunge fara sa il demonteze complect.
Daca inelele colectoare nu sunt uzate rau si bobinajul strapuns ori intrerupt in stator ori rotor, nu are sens sa dai banii pe unul de la dezmembrari care poate fi in aceiasi conditie.
Un releu este 50-60ron si o pereche de carbuni 10ron, daca puntea de diode este strapunsa mai este si aia 30-40ron ori se schimba doar dioda defecta.
Tensiunea la bornele bateriei nu trebuie sa varieze mai mult de 0,5v in sarcina maxima fata de aceiasi situatie fara consumatori.
Masurarea tensiunii se face la 2000rpm.
La relantiu nu incarca!. Alternatorul produce energie dioar pentru a asigura functionarea motorului nu si incarcarea bateriei.
Bafta ca la gerul de afara...ai nevoie.
:hi

Acum am vazut ca postezi din spania, daca nici acolo nu gasesti un electrician competent...
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor Baterie - alternator

16 Dec 2010, 22:30

Cum sa schimbi alternatorul pentru un releu de incarcare? Inteleg ca baietii vor sa faca un ban usor, dar intre un releu nou si un alternator SH... as alege releul.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
vladutz9
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 20 Oct 2010, 18:21

Re: Martor Baterie - alternator

17 Dec 2010, 10:34

BALTAZAR2003 scrie:
:hi

Acum am vazut ca postezi din spania, daca nici acolo nu gasesti un electrician competent...
:hi


Niet. am o luna de cand sunt ajuns aici si ma chinui cu masina lui mama care vad de cand am venit eu numai probleme face. Problema e ca baietzii nu prea se complica pe aci cu reparatii, insa sunt mult mai deschisi la montarea oricarei piese de la dezmembrari. Ti-am zis am fost la peste 5 electricieni, toti cu garajele pline de masini si toti au zis ca e alternatorl sa-l schimb. Nici unu nu l-am auzit sa zica ceva de un releu de incarcare sau ceva. pana mea. e rupere la service-uri pe aci. Cand eram in romania desfaceam dacia bucatica cu bucatica aici insa nu prea m-as baga ca cine stie ce scule imi trebuie mai ales la alternator am auzit ca trebuie sa ai cureaua intinsa la o anumita valoare. Oricum cand reusesc sa fac ceva va dau de veste.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor Baterie - alternator

17 Dec 2010, 10:46

ok, pai hai sa o luam cu inceputul.
fa rost de un instrument de masura, masoara intai o baterie de 1,5v noua sa fii sigur ca este bun, apoi bateria de la masina, cu motorul oprit, cu el pornit la 2000rpm. Notezi valorile, aprinzi toate luminile faza lunga, aeroterma, dezaburirea si mai masori inca o data tot la 2000rpm.
scrie aici valorile si vezi ce scrie pe alternator, ori fa o poza cu placuta de identificare unde se vede fabricantul ori modelul.
In functie de ce ai acolo voi incerca sa caut documentatia de verificare si reparare a lui, daca este cazul.
:)
Bafta
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator