Salutare!
Am observat in seara asta o problema foarte ciudata. Daca in timp ce masina se deplaseaza scot la punctul mort, ridic piciorul de pe ambreiaj si apas acceleratia amplu si rapid (o jumate de secunda), dupa care iau piciorul, turatia creste extrem de repede la >5000 rpm dupa care scade destul de lent la 750 rpm. Daca fac exact acelasi lucru, cu diferenta ca ambreiajul este apasat, se comporta normal adica la fel ca atunci cand masina e pe loc. Pe loc face ca la toate masinile, indiferent daca este sau nu apasat ambreiajul, si anume dupa o apasare rapida pana aproape de maxim, se aude un fasait, de parca ar sorbi aer, si urca destul de lenes pe la 2000 rpm, dupa care scade la relanti.
Va pare cunoscuta problema? O alta chestie care nu stiu cat de normala este, apare cand retrogradez si cuplez incet ambreiajul fara sa apas acceleratia. Efectul este ca timp de 1-2 secunde turatia ramane aproximativ aproape de relanti, iar masina franeza destul de eficient din frana de motor. Dupa acest interval, turatia creste destul de rapid la valoarea potrivita pentru a fi sincrona cu rotile, iar frana de motor se reduce considerabil. Deasemenea daca merg intr-o oarecare viteza si ridic complet piciorul de pe acceleratie, dureaza 1-2 secunde pana cand incepe sa se simta (brusc) frana de motor. Am descris si acest comportament pentru ca ma gandesc ca poate are legatura cu prima problema.
Ce parere aveti?
P.S. Am uitat sa mentionez lucrul cel mai important: masina este Seat Ibiza 2007, 1.2 12v 70cp.