Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
ebenize
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 23 Apr 2010, 09:55
Localitate: Brasov

Filtru sport?

14 Noi 2010, 22:30

Salut, ma batea gandul sa imi pun si un filtru sport ce ziceti se merita? Nu cred ca am sa imi iau din acela K&N deoarece e prea scump ci din hartie mai ieftin la vreo 80 de ron. Imi place cum suna :D insa nu vreau sa aiba de suferit motorul.
Sportivitate Eleganţă Atitudine Tărie

Leon 1.6 16v stock
 
Avatar utilizator
puputavi
Mesaje: 1382
Membru din: 11 Iul 2010, 16:47
Localitate: Cluj

Re: Filtru sport?

14 Noi 2010, 23:07

Vroiam sa pun si eu un filtru sport pe masina dar am citit tot felul de pareri negative cum ca nu ar proteja la fel de bine precum cel original din hartie. Pe moment cel putin am renutat la idee, deocamdata am alte investitii mai importante...
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Filtru sport?

15 Noi 2010, 00:04

daca tot vrei sa pui filtru sport, pune K&N de carcasa(bolt on-identic cu cel original)...nu puneti rahaturi de filtre cu 80-100 ron ca veti avea numai de suferit..sunt foarte proaste calitativ si sa va fereasca domnu sa va intre praf la motor...
 
Avatar utilizator
turbojack
Mesaje: 55
Membru din: 08 Oct 2010, 20:26
Localitate: Cluj
Contact:

Re: Filtru sport?

15 Noi 2010, 01:47

ebenize scrie:
... ci din hartie mai ieftin ...

Diferenta de pret ,pana la un K&N ,ba inca ceva pe deasupra,ii vei da pe debitmetru in prima instanta,dupa care urmeaza altele.
Singurul filtru "direct" acceptabil este cel de tip umed ( se foloseste un ulei special destinat filtrului).
... shut up & drive ...
 
Avatar utilizator
ebenize
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 23 Apr 2010, 09:55
Localitate: Brasov

Re: Filtru sport?

15 Noi 2010, 10:25

nu am debitmetru...
Sportivitate Eleganţă Atitudine Tărie

Leon 1.6 16v stock
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Filtru sport?

03 Feb 2011, 16:58

Si eu vreau sa montez un filtru sport, dar va fi clar unul KN, nici nu ma gandesc sa fac alte modificari pe acolo, insa eu sper sa si ajute putin la demarajul masinii mai ales in primele doua trepte de viteza.

Corelat cu o toba sport si niste bujii cu 4 poli, benzina aditivata de 98, sper sa am un demaraj mai bun. E posibil ?
 
Avatar utilizator
olyndor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

Re: Filtru sport?

09 Feb 2011, 13:30

datimi si mie un sfat, vreu sa pun filtru de aer sport, am un leon din 2003 1,5 tdi 150cp si am vazut ca iti creste puterea cu 3 pana la 5 cai ma bate gandul dar nu vreau nici sa "prafuiesc pistoanele" zicetimi ce filtru ar trebui la tdi?
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]

 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Filtru sport?

09 Feb 2011, 15:22

Nici un simplu flitru de aer(sport sau nesport) nu iti va creste puterea motorului...cumparat-va toata admisia si veti avea crestere la turatii - adica va urca mai repede masina in ture mari si se va auzi si frumos...doar atat...cat despre corelarea unui flitru sport cu o toba sport nu iti va creste decat sunetul si amenzile ptr. poluare fonica... :oops:
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 09:54

Si atunci ce scop mai are filtrul sport ? Esapamentul sport la fel.

Termenul sport doar nu inseamna sistem audio in esapament. Atunci sa le schimbe denumirile din filtru sport in filtru sound si in toba sound, daca tot nu sunt sport, ca sa nu mai intelegem noi gresit si nici sa nu ne mai pacaleasca vanzatorii prin reprezentante si magazine ca o toba sport creste puterea cu pana la 5 cp, deoarece mareste viteza de circulare a gazelor arse.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 10:17

Pai, maresti viteza de evacuare a gazelor arse, dar cantitatea introdusa in cilindri va ramane aceiasi, deci crestere de putere doar din evacuarea mai rapida a gazelor nu prea ai cum sa obtii.
Poate daca se monteaza pe traseul de evacuare un lant de termocuple care sa mai recupereze o parte din caldura si sa incarce bateria castigi la randament...
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 10:24

FlorentinPavel scrie:
Si atunci ce scop mai are filtrul sport ? Esapamentul sport la fel.

Termenul sport doar nu inseamna sistem audio in esapament. Atunci sa le schimbe denumirile din filtru sport in filtru sound si in toba sound, daca tot nu sunt sport, ca sa nu mai intelegem noi gresit si nici sa nu ne mai pacaleasca vanzatorii prin reprezentante si magazine ca o toba sport creste puterea cu pana la 5 cp, deoarece mareste viteza de circulare a gazelor arse.

Aici tine de cultura fiecaruia, dar consider ca daca ai acces la internet vei gasi singur raspunsurile...de marketing ai auzit?..se face reclama micinoasa ca sa le aduca clientii in magazine si ei ca vanzatori trebuie sa sustina minciuna promovata(lucrez in domeniul vanzarilor si stiu ce inseamna promovare mincinoasa)...este prea mult de scris, in principiu o admisie CAI (cold air intake) te poate ajuta la cresterea puterii motorului dar in stransa legatura cu o galerie de evacuare completa (nu toba finala sport) si la sfarsit un soft/chip.
De ce crezi ca tunerii nu recomanda resoftarea la motoarele aspirate de 1.4, 1.6?..findca nu pot aduce decat un plus de maxim 8 cai si un cuplu cu +10NM peste cel al masinii si costurile ptr. asa ceva sunt foarte ridicate...sper ca am fost cat de cat pe intelesul tau :drive
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 12:03

Da, ai fost cat se poate de clar si ai perfecta dreptate

Eu insa consider ca o crestere a vitezei de evacuare a gazelor arse (specifica tobelor sport), poate fi tradusa reciproc printr-o crestere a vitezei gazelor pe admisie si in consecinta o imbunatatire a performantelor masinii, lasand motorul sa-si manifeste eficient intreaga sa putere.
Toba sport poate ca nu neaparat creste puterea motorului, dar elimina efectul de sufocare a puterii reale a motorului printr-un esapament normal.
Efectul este similar unei cresteri a puterii motorului cu 5 cp, a nu se intelege ca aceasta putere chiar creste.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 12:16

Din cate stiu eu puterea unui motor este data de energia degajata in momentul arderii amestecului combustibil.
Singura modalitate de a castiga putere, este de a optimiza arderile si prin marirea volumul de gaze introduse in cilindru prin comprimarea lor cu ajutorul turbinei.
Restul sunt reclame.
:hi :cheers
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
olyndor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 13:56

aveti dreptate ca cresterea puterii consta in combustie
dar eu cand am zis ca am schimbat toba mam referit ca am schimbat toata evacuarea de la cap la coada si logica e la motoarele non aspirate este ca motorul impingand gazele prin catalizator si toba finala din fabrica care sunt mai "inchise" decat cele sport se forteaza putinel sa zic asa. schimbandule cu o evacuare completa sport gazele trec mult mai usor, si parerea mea este ca echivaleaza cu un aspirat
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]
 
Avatar utilizator
olyndor
Mesaje: 70
Membru din: 08 Feb 2011, 23:39
Contact:

Re: Filtru sport?

10 Feb 2011, 14:05

si il rog pe puputavi sa ne spuna cum a ajuns de la 150 la 190cp? si cat la costat? cu ce procente consuma mai mult masina?

si ii rog pe cei in cunostiinta de cauza sa ne ne spuna daca intradevar motoarele 1.9TDI 150CP cod ARL ce probleme au mai exact, cu turbina stiu sigur ca au si au recunoscut si de la VW ca turbina cade dupa 120mii, si daca ati auzit ca versiunile de tdi de 150cp inainte de 2001 explodau pur si simplu daca erau fortate peste masura
I love TDI [color=#000000]POWER[/color]

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator