Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
stefi_2212
Mesaje: 269
Membru din: 10 Iul 2008, 20:11
Localitate: craiova

Re: probleme turbo

12 Iun 2012, 23:42

dany19940 scrie:
Greu cu fizica asta !!! La ce presiune si debit de gaze este la iesirea din galerie, presiune care pune in miscare turbo...chiar daca e putin infundat catalizatorul sau chiar mai mult...cu funingine sau ce-o fi...cum se poate aspira ceva inapoi...nu pot sa pricep. Poate fi un efect de unda reflectata inapoi, dar nu sa creeze aspiratia spanului inapoi. N-am zis ca nu-i bine de curatat catalizatorul, am zis ca n-am auzit de "aspirarea" oricarei chestii de catre turbo a ceva care-i deja "indesat" (trimis, presat, fortat) inspre catalizator de gazele care tot vin...si vin...etc. Ceva ce are un sens de curgere e cam greu de intors din drum. Daca acel obstacol blocheaza de tot trecerea fluidului prin el, atunci creste presiunea, ceea ce duce ,in cazul unui motor, la oprire in cele din urma. Si tot nu se intoarce acel gunoi inapoi inspre generatorul de fluid !!! Ar trebui rescrisa fizica, poate s-ar gasi niste explicatii interesante la diverse avarii in industrie cred.

ai dreptate dany, si nu stiu cum ar putea cateva grame de shpan sa infunde un catalizator ca doar nu e shpan ca la strung e vorba de un ax de turbina care se pileste putin, cel mult cateva bucati de pale dar de obicei nu se rup palele de evacuare ci cele de admisie ca alea fac presiune, cele de evacuare au rolul doar de a invari turbina ca sa faca presiune, e ca si cum ai sufla intr-un cooler de calculator, deci nu il supui la presiune foarte mare, in fine, treaba cu spalatul esapamentului, parerea mea e ca e pur comerciala ca sa aibe si aia de la service pe ce sa mai ia niste bani ;)
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 08:12

Ai dreptate in privinta care-i parti apare spanul (cea care face presiune la intrarea in cilindri, nu cea de pe evacuare). Deci as vedea mai periculos spanul care intra in cilindri si nu cel impins mereu sa iasa !!! Insa sa sti ca spalarea catalizatorului chiar are rezultate bune, am vazut la service-ul cu care colaborez mai mult cam ce jeg poate iesi dintr-unul. Si au spalat chiar si de Mercedes. Sa vezi ce repede s-au sters erorile dupa spalare si ce frumos mergea motorul...incredibil. Au o instalatie compusa dintr-o baie cu lichid incalzit si o pompa de recirculare, ceva filtre...E facuta artizanal, dar are rezultate. Uneori, din ce zic ei, au simplificat treba, umpland catalizatorul respectiv cu lichid fierbinte si doar agitand, ca atunci cand speli sticle. Si tot ies carcalaci destui. Apoi spalat cu apa bine, suflat cu aer si pus la loc.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 09:04

E ca si cum un om ar tusi, iar stranutul neavand unde sa se duca ar veni inapoi in gura. Aspirare, refulare, conteaza mai putin denumirea.

Nu e nevoie de infundare totala, e suficienta si partiala pt. creearea unei presiuni in esapament, care la oprirea motorului se descarca o parte din ea prin esapament dar o parte si inapoi in motor. Partea care vine inapoi in motor aduce cu ea si plitura sau span care nu a trecut de orificiile catalizatorului.


Dupa acest "stranut" de autocuratare a esapamentului, turbina noua - nouta cu span in ea poate aspira si ulei din motor, care ajunge in galeria de admisie ca si combustibil, se supratureaza pana crapa motorul, nu ai cum opri nici daca scoti cheia din contact, nici daca iei bornele, nici daca tai furtunele de motorina, doar daca o dai in nas (bagi in viteza a 4-a si debraiezi). Totul intr-un nor de fum, se poate invalui in fum o strada intreaga.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 11:05

Parca-i povestea cu drobul de sare, zau! Turbina "o ia pe ulei" doar daca-s ultrauzate lagarele, ce treaba are spanul din catalizator cu asta zau nu stiu. O poate lua pe ulei un diesel chiar daca nu are turbo. Tu crezi ca acel infim span apuca sa strice o turbina...e crezul tau. Mai degraba am auzit sa dea lumea catalizatorul sa-l spele dupa o astfel de cadere a turbo-ului ca sa-l curete de uleiul ajuns in el, desi nu prea multi fac asta pentru ca acel ulei ajuns acolo oricum se arde in prima ora de functionare. Iar speriem lumea aiurea?

PS: analogia cu stranutul nu prea merge: stranutul are 2 cai de evacuare, pe cand gazele de ardere nu au decat una. Eu lucrez cu presiuni de cativa PSI, cu gaz metan, si inca n-am patit sa mi se intoarca inapoi gazul daca cosul de ardere e putin infundat (ar face bum cam multe). Daca sti ce reprezinta 1PSI...poti intelege.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 16:26

Daca voi sustineti in continuare ca dupa montarea unei turbine noi nu se curata radiatorul de intercooler, tubulaturile, esapamentele, catalizatorul, galeriile, uleiul din motor de doua ori, e punctul vostru de vedere si il respect.

Eu am emis un alt punct de vedere si daca e gresit rog sa fie desconsiderat.

Refularea gazelor dintr-un esapament infundat e asa de puternica la oprirea motorului, incat esapamentul bubuie, iar spanul e aspirat/antrenat de aceasta refulare, de suflul ei foarte puternic. Fenomenul e posibil clar si fara echivoc, chiar daca e putin probabil.

Curatarea esapamentului dupa schimbarea turbinei nu e inventia mea,fie ca se face ca sa nu fie obturat, fie ca sa nu ajunga span inapoi in motor pe un circuit contrar evacuarii.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 18:04

Iar amesteci problemele! Admisia toata trebuie curatata, nu s-a pronuntat nimeni impotriva acestei operatii, dat fiind faptul ca aici apare spanul si aici e locul unde functioneaza aspiratia spre cilindri. De ulei iar n-a zis nimeni nimic. Discutia asta e despre curatarea catalizatorului si e contra fizicii sa se intoarca gazul inspre sursa de presiune. Pune tu o flansa oarba la iesirea din turbo si vezi daca mai porneste masina. Daca zici ca bubuie la oprirea motorului, cum de nu se rup bucati din catalizator sa se duca in turbo inapoi, ca-i destul de fragil materialul !!! Si n-a zis nimeni ca ar fi inventia ta asta, sunt destui mecanici auto care se ocupa cu folclor de genul asta, dar mai trebuie sa folosim si ce ne-a dat natura in recipientul de deasupra gatului. Discutiile sunt bune mereu, asa se lamuresc unele chestii neclare, doar nu suntem politicieni aici, suntem toti impreuna sa impartasim experiente, placute sau mai putin placute. Asa invatam doar !
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 19:52

Catalizatorul trebuie curatat in primul rand fiindca poate fi obturat si impiedica evacuarea gazelor arse, ceea ce dauneaza chiar turbinei.
Ca sa poata fi curatat corespunzator, se impune si curatarea conductei de esapament, deoarece in procesul de curatare se sufla aer comprimat in ambele sensuri si daca teava nu e curata catalizatorul se poate murdari din nou.

Spanul e prea mare ca sa intre in catalizator, se aseaza pe miezul ceramic si obtureaza orificiile acestuia, nu patrunde in catalizator.

Daca apare o presiune prea mare in linia de esapament infundata cel mai probabil la intrarea in catalizator (un fel de filtru), motorul se opreste si esapamentul bubuie. In acel moment se produce o refulare a gazelor inapoi in motor. Acea refulare aspira si eventuale impuritati din linia de esapament sau de pe suprafata miezului ceramic (span de la turbina veche)

Catalizatorul este proiectat sa suporte detonatii si rateuri de acest gen, nu se sparge.

Spanul strica o turbina noua foarte rapid.

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 20:13

Repet, daca e gresit ce am afirmat cu curatarea liniei de esapament si a catalizatorului, rog sa desconsiderati aceasta opinie, eu nu mai comentez pe acest subiect.
Probabil am gresit incercand sa fac un bine.
Daca omul vrea sa ruleze cu catalizatorul obturat, nu ai ce-i face, e comoditatea lui.
Da catalizatorul se schimba nu se curata, dar orice regula are si exceptii.
Teoria are limitele ei, practica o bate la orice ora.
Salutari !
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: probleme turbo

13 Iun 2012, 21:57

Cedez, ca vad ca n-are sens sa ma bat cu morile de vant. N-am esenta de Don Quijote. Nu ma pot pune cu experienta dovedita in rezolvarea problemelor avute. Bafta !
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
razvan daniel
Mesaje: 81
Membru din: 18 Mar 2012, 16:12

Re: probleme turbo

15 Iun 2012, 11:33

uitati aici cum se curata :yh cel mai eficient :yh
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRkKCs3yqhs[/youtube]
glumesc sa nu faceti asa ceva :mrgreen:
 
ovidescu
Mesaje: 36
Membru din: 31 Dec 2012, 09:36
Localitate: madrid

Re: probleme turbo

11 Ian 2013, 11:20

nu are turbo doar unele motoare
:bounce: :bounce: 18 20vt

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator