Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

11 Mar 2014, 23:35

Multumesc toni , ma asteptam sa fie dificil dar vad ca este ok :)
Spor la treaba in continuare !
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
toni
Subiect Autor
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

12 Mar 2014, 10:35

tekolinooo: trebuie polizata baza becurile ca sa intre in soclu, decupata o bucata metalica de langa sticla si polizat unul din bumbii de centrare.
Problema este ca lupele au canalul prin care intra becul mai ingust decat la halogen. Daca vrei sa folosesti doar halogen, atunci mai bine polizezi lupele cu o freza. E ceva de munca...
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

12 Mar 2014, 10:39

Mda, o sa vad exact cum sta treaba cu ele :)
Multumesc de raspuns!
 
Avatar utilizator
toni
Subiect Autor
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

18 Mar 2014, 19:07

In weekend am slefuit si polishat farul din stanga care era foarte ciuruit de pietre iar acum se vede si el bine, cu un cutoff focalizat :yah
Mai am de reglat putin pozitia becurilor intrucat nu sunt multumit de pozitia hotspoturilor, dar lumineaza mult mai bine acum:

Imagine
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog
 
Avatar utilizator
blling
Mesaje: 471
Membru din: 18 Apr 2009, 16:37
Localitate: Buzau

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

18 Mar 2014, 20:33

Bat foarte bine,cum ai desfacut farurile?poate faci un DIY mai detaliat ,cred ca sunt multi colegi care vor sa faca aceasta modificare.
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

18 Mar 2014, 21:03

Iti spun eu pe scurt :hi

Le bagi la cuptor la 200 grade putin timp, sa se topeasca mastic-ul care le sigileaza. Le desfaci clips-urile cu grije si dezlipesti partea frontala de baza, scoti montura de becuri impreuna cu oglinda, bagi lupa, montezi inapoi montura si fixezi ( manual ) lupele in far, apoi ai de munca sa le aranjezi sa bata bine, unde e partea mai grea.
 
Avatar utilizator
mihai.b
Mesaje: 1176
Membru din: 03 Mai 2012, 23:04
Localitate: Brasov

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

18 Mar 2014, 23:22

gresit...la cuptor ai toate sansele sa le matuiesti...mai bine cu un feon profesional

 
Avatar utilizator
toni
Subiect Autor
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

19 Mar 2014, 09:42

Nu se matuiesc, la cuptor se desfac cel mai bine. 90-100 grade C pentru 8-10min.
Cu suflanta mi se pare putin mai periculos intrucat incalzesti local zona si este posibil sa topesti plasticul, dar cred ca merge si varianta asta cu putina atentie.

Problema este in schimb urmatoarea: farurile noastre (originale - Valeo) sunt lipite cu cel mai rezistent mastic. In general, exista 2 tipuri de mastic pentru faruri: cel butilic, care incepe sa se inmoie cand este incalzit si permaseal, cum avem noi (sau eu cel putin) care nu se inmoaie la temperaturi mari si se desface mai greu.

Inainte de a va apuca, va recomand sa vedeti filmuletele celor de TheRetrofitSource si Retrofitlab, explica foarte bine procesul si vedeti mai bine ce se intampla pe parcusul intregii lucrari.

https://www.youtube.com/watch?v=2O2486djbjk

https://www.youtube.com/watch?v=KR6CrzH6n_g

Eu am facut in felul urmator. Le-am bagat la cuptor, 90-100 grade C pentru vreo 8 minute. Atentie ca farul sa nu atinga parti metalice ale cuptorului care pot atinge temperaturi mai mari si sa topeasca plasticul!
Dupa cele 8 minute am inceput sa fortet imbinarea cu o surubelnita plata mica. Am inceput dintr-un colt si am continua pana farul s-a racit. Apoi l-am bagat iar la cuptor pentru 10 minute si am continuat tot asa. La mine a fost nevoie de vreo 3 asemenea cicluri. Trebuie fortat cu ceva simt de raspundere, dar nu atat incat sa crape farul. Partea dinspre motor a farului, cea negra, este dintr-un plastic ca se inmoie la caldura asa ca devine mai maleabil, la "sticla" farului trebuie sa fiti atenti, fiind mai casant plasticul de acolo. Atentie si la clemele de prindere din partea superioara, acolo se desface ceva mai greu.
Farul are practic 3 parti: corpul care tine becurile si toate cele, ochelarii negrii care acopera internele sa nu se vada si "sticla".
Ochelarii sunt prinsi in niste cleme in acelasi mastic care sigileaza farul. Este posibil ca ei sa ramana prinsi in mastic si sa iasa doar sticla. Eu asa am patit la un far. Nu este o problema si pot ramane acolo, nu e nevoie sa fie scosi.
Farul desfacut arata cam asa:

Imagine

Dupa ce a fost desfacut, trebuie scoasa palaria care acopera becul de faza scurta si soclul becului H7.

Imagine

Imagine

Se desfac cele 2 suruburi Torx si se scoate prin spate. Ies foarte usor.

Pentru a curata canalul in care este prinsa sticla, eu am folosit un cutter pentru a taie bucatile mari de mastic apoi am frezat cu un disc mic pentru a inlatura ultimele resturi de mastic.

Imagine

Imagine

Eu am indreptat marginile farului intrucat erau foarte deformate de la desfacere. Am incalzit local cu o suflanta si am indreptat cu un patent, incercand sa le dau o forma cat mai apropiata de cea initiala.

Apoi urmeaza montarea proiectoarelor/lupelor. Ele vin in kit cu 2 seturi de montare, unul pentru H7 (piesele mici) si unul pentru H4 (piesele mari). Veti folosi setul pentru H7, adica garnitura de siliconica mai mica si adaptorul pentru bec.

Inainte de a monta proiectorul efectiv in far, trebuie montate ornamentele pe proiector si scos suportul de bec H1 al proiectorului (este prins in 3 suruburi mici). Din cunostintele mele, singurele ornamente care intra in farurile noastre sunt Mini Gatling Gun, restul sunt prea mari si nu incap. Din fericire, sunt cele mai ieftine iar de multe ori sunt incluse in pret (restul costand in plus). Pentru montarea lor este nevoie de 4 suruburi M3x10 pentru fiecare proiector. Intrucat plasticul este cam prost si ornamentele nu au filet, eu am preferat sa filetez inainte gaurile din ornamente. Va recomand ca inainte de montare sa largiti putin gaurile din proiector prin care vor intra suruburile cu o surubelnita cruce, intrucat au multe bavuri. Ornamentele trebuie sa intre complet, pana in corpul/reflectorul proiectorului ("vasul" cromat).
Dupa ce au fost montate ornamentele, se pune garnitura din siliconica pe partea filetata a corpului proiectorului si se introduce in gaura fostului bec H7 (prin fata, evident :) ). Prin spate, se pune adaptorul H7 din kit (se potriveste exact pe soclul becului) si se strange piulita. Nu strangeti complet piulita intrucat este nevoie sa verificati rotatia proiectorului.
Desi vine cu acel adaptor care fixeaza proiectorului in pozitia corecta, el are putin joc de rotatie si este posibil sa fie nevoie sa ajustati aceasta rotatie incat lumina sa fie proiectata orizontal.

Cam asa arata proiectorul montat in far:

Imagine

Acum este momentul sa momentul sa montati la loc suportul de bec al proiectorului si sa instalati becul xenon pentru proba. Trebuie sa alimentati instalatia de xenon de la o sursa de 12-13V si minim 7-8A in functie de instalatie pe care o aveti. Eu am folosit o sursa de laborator, dar se pot folosi surse ATX de calculator. Pozitionati farul pe o suprafata plana si asigurati-va este drept. Din fericire, am vazut ca cele 2 prinderi inferioare ale farului fac usoara alinierea acestuia. Se verifica ca lumina proiectata este la aceeasi distanta pe intreaga lungime, adica dunga este orizontala (masurand distanta in cateva puncte). Trebuie sa proiectati lumina perpendicular pe un perete la 4-5-6m distanta.
Dupa ce ati facut reglajul de rotatie puteti strange complet piulita, preferabil verificand din nou ca dunga a ramas orizontala (este posibil ca proiectorul sa se miste usor in timpul strangerii).

Daca vreti sa folositi si becuri H1 cu halogen va fi nevoie sa faceti o mica modificare soclului de bec de pe proiector pentru a putea conecta electric becul. Mentionez ca in becurile H1 cu halogen intra in lupele achizitionate de mine doar cu modificari fizice ale becului (sau a proiectorului, dupa preferinta).
Intrucat becul H1 halogen are un singur pin va avea nevoie de un pin de masa. Eu am procedat in felul urmator: am lipit pe soclul de bec un pin in partea superioara si mi-am facut 2 cabluri adaptoare incat sa alimentez becul din soclul H7 existent.

Imagine

Tot la capitolul lipituri, este nevoie sa conectati firele de la solenoidul pentru bixenon la mufa de H1. Problema este similara ca cea de mai sus. Mufa noastra de faza lunga are un singur fix, iar masa se ia de pe soclul becului. Eu am lipit pe firele de bixenon un pin pe firul de plus si o clema cu ochi pe cel de masa, care va fi prinsa intr-unul din suruburile soclului de bec H1 pentru faza lunga.

Imagine

Dupa ce ati facut toate testele (preferabil si pe masina) puteti sigila farul la loc. Inainte de a pune sticla este indicat sa o curatati pe interior de praf cu o laveta de microfibre foarte moale. Nu apasati, se zgaraie foarte usor pe interior. Nu folositi lichide pentru a curata oglinda farului, se ia foarte usor vopseaua cromata.
Pentru sigilare eu am folosit un snur butilic, cumparat de la cei care mi-au vandut lupele (am vazut ca toti au de vanzare). Folosirea lui este foarte simpla. Vine la rola si se intintinde in canalul farului, avand grija la colturi sa nu fie foarte intins iar la imbinare, dupa ce ati pus pe tot conturul, sa se suprapuna cativa cm.

Imagine

Se preseaza sticla farului si se baga iarasi la cuptor (incalzit in prealabil la 90-100 C) vreo 8-10 minute. Dupa expirarea timpului, se strange cu un patent pe toata marginea farului incat sticla sa intre cat mai bine in canalul corpului farului. Si cam asta a fost...
Imi pare rau ca nu am facut mai multe poze, dar sper ca explicatiile sa suplineasca acest lucru. Nu este lucrare grea, dar necesita timp. Eu as zice sa va alocati 2 zile pentru ea, chiar daca nu sunt intregeti, aveti nevoie si de odihna :)

Se monteaza pe masina si se fac reglajele finale, precum pozitia farului si pozitia verticala si laterala a lupei din cele 2 suruburi de reglaj ale farului.
Pentru reglaj eu am folosit, in mare, urmatoarea diagrama:

Imagine

Eu am facut reglajele la 7m fata de un perete perpendicular. Am masurat ca treaptele proiectate (acolo un face Z-urile) sa fie la aceeasi distanta ca cea dintre lupe si la 7m lumina proiectata trebuie sa fie cu aproximativ 5-6cm mai jos fata de distanta sol-mijlocul lupei.

Daca aveti intrebari sau nelamuriri, va stau la dispozitie :hi
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog
 
Avatar utilizator
toni
Subiect Autor
Mesaje: 277
Membru din: 01 Oct 2008, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 17:24

Am reusit zilele astea sa spal masina si sa montez rotile de vara, incat sa vad ce a iesit cu kitul complet de FR/Top Sport (asta pana zice Roger ca ii lipseste eleronul :hi )
Rezultatul arata cam asa:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Cand am dat bara fata jos am reusit sa rezolv in mare parte si o problema mai veche. La montarea ei in urma cu multi ani, nu stiam de existenta ghidajelor diferite si s-a luat decizia (pripita) de a taia "ciocurile" care tin bara aliniata cu aripa. Drept urmare, bara mea statea destul de iesita. Acum am lipit ghidajele de bara si le-am dat si 2 suruburi autoforante, abia apoi am montat bara cu tot cu ghidaje.
Pe partea dreapta problema a fost rezolvata in proportie de 90% iar pe stanga este cu 50-60% mai bine.

Imagine

Imagine

In urma montarii barii spate mai bombate, ornamentele de la toba imi par cam inauntru. Eu as zice ca merg scoase inca 2-3cm, ce ziceti?

Imagine
Leon 20VT 1M - topic prezentare
VW Golf VII GTI
My detailing blog
 
Avatar utilizator
puputavi
Mesaje: 1382
Membru din: 11 Iul 2010, 16:47
Localitate: Cluj

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 18:18

Felicitari pentru masina si pentru starea in care se prezinta.
M-am uitat si peste blogul tau de detailing. Mi-ar place sa am si eu mai mult timp disponibil pentru ca am vazut produse faine pe acolo ce mi-ar place sa le aplic si eu.
 
Avatar utilizator
nitzu
Mesaje: 326
Membru din: 14 Ian 2014, 17:30
Localitate: Bruxelles
Contact:

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 19:12

frumos, arata foarte bine culoarea e splendida ador verdele e foarte rar... :hi
concretizez material toate gandurile creatoare utile revelatiei functiei mele interioare si mi le asum cu toata libertatea...
Seat Leon 1.9 TDI. 2005 .96kw 131CP ASZ.KIT Cupra R Stag 1/ 170CP @ 3839rpm / 405 NM @ 2095rpm
 
Avatar utilizator
zeusik
Nashul
Mesaje: 2316
Membru din: 29 Oct 2008, 10:20
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 19:20

Un mare Like.
Referitor la intrebarea ta, da, mai merg 1-2 cm scoase. :hi
"În viață risipim ani, iar la moarte cerșim clipe"
Leon 1M Last Edition - 1.9 TDI PD (AXR) - 2006
EX: Seat Cordoba 1.4 75 cp - 2004 - custom made
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 19:27

Bravo domne ! Arata super masina...e piesa de muzeu ! felicitari :hi
eu zic ca arata bine ornamentele, dar ochiul meu nu este unul prea cunoscator :lol:
 
Avatar utilizator
cristimoise
Mesaje: 535
Membru din: 19 Aug 2013, 13:56
Localitate: Buzau - București

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 19:28

FRUMOS :hi
Pacat ca e asa de complicat...
 
Avatar utilizator
CristianACS
Mesaje: 1181
Membru din: 17 Apr 2012, 11:09
Localitate: Alba-Iulia
Contact:

Re: Seat Leon 1.8 20VT Sport

23 Mar 2014, 19:47

Ce bine poate sa arate. Frumos diy. :hi
Seat Leon 1M Top Sport , ARL - 133kw
Ex: Seat Leon 1M Sport, ASV - 81kw
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori