Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Partea electrica moarta

15 Sep 2010, 21:25

In seara asta am patit ceva urat. Am mers toata ziua cu masina, impecabil. Am oprit pentru 2 ore si cand am vrut sa plec iar, am repornito, si fiind volanul blocat am miscat de el (pt deblocare) si s-a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca. Totul este mort, ca si cum nu as avea baterie pe masina. Tot ce e electric nu funcioneaza (gemuri, casetofon, lumini, inchidere, etc), nu funcioneaza absolut nimic, am reusit sa o inchid mecanic. Ce ar putea fi? Fiind tarziu, si intuneric nu pot sa verific nimic pana dimineata, dar ma ingrijoreaza pt ca nu am mai patit asa ceva
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 06:22

Asa cum ai descris aici pare sa fie partea electrica a contactului....sper sa nu fie foarte grav. este mult de desfacut si totul este foarte inghesuit acolo.
Daca poti pune contactul este ok.

A doua sansa consta in faptul ca ai "golit" bateria in mers, deoarece alternatorul nu a mai incarcat ( carbuni uzati)

...asigurate mai intai asupra alimentarii, plecand de la baterie, eventual pune alta daca ai. Daca o masori sa aibe peste 12,2 Volti

Succes
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 07:15

De dimineata am coborat sa verific daca are aceleasi simptome, iar de data asta s-a comportat altfel:
Am deschis masina din cheie (electric) - a mers dar in usi (in dreptul boxelor) se auzeau niste zgomote, ca si cum cineva dadea cu pumnul in usa. Am urcat, am pus contactul pe prima treapta si am oprit alimentarea casetofonului, iar zgomotele din usa s-au oprit. Se pare ca zgomotele alea erau un fel de basi care se auzeau in boxe.
Apoi cu contactul pus pe prima treapta, se aprind lumini, merg geamuri, casetofon, etc, dar cand dau sa pornesc motorul moare totul electric. :(
De mentionat ca in urma cu cateva zile s-a defectat macaraua unui geam, si mecanicul mi-a dat jos motorasul electric, lasand contactul la voia intamplarii in usa.
A si inca ceva, pe bord am gasit totul resetat, cesul si kilometrajul secundar.
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 07:25

nmihai67 scrie:
Asa cum ai descris aici pare sa fie partea electrica a contactului....sper sa nu fie foarte grav. este mult de desfacut si totul este foarte inghesuit acolo.
Daca poti pune contactul este ok.

A doua sansa consta in faptul ca ai "golit" bateria in mers, deoarece alternatorul nu a mai incarcat ( carbuni uzati)

...asigurate mai intai asupra alimentarii, plecand de la baterie, eventual pune alta daca ai. Daca o masori sa aibe peste 12,2 Volti

Succes



- dupa simptomele de aseara as fi putut spune ca nu are legatura cu, contactul - pentru ca si cu cheia scoasa din contact totata partea electrica nu functiona (ma refer aici la inchidere)
Dar dupa comportarea ei din dimineata asta ... iau in calcul si varianta ta
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 07:35

Uiiiii...se pare ca "domnul" ala a uitat sa stranga borna de la baterie. Stiu , pare ceva simplu , dar are un efect enorm. Mai ales cand incerci sa pornesti.
Problema mica = efect mare :cry

Oricum daca datele din bord s-au resetat , arata clar ca a intervenit o Intrerupere de alimentare cu energie...verifica bornele :cheers
Ps: nu te mai gandi la contactul din usa, nu poate face scurt electric, este o mufa mare bine izolata, asta daca cablajul nu a fost "ranit"...dar care facea cel mult un scurt pe siguranta respectiva.
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 07:38

:) bornele au fost primul (si singurul lucru) pe care l-am verificat. Se pare ca sunt bine stranse. Iar mecanicul nu a umblat la baterie, defapt nu am umblat la baterie de mai bine de 6-7 luni
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 07:56

Offf...vezi daca borna de la minus ( cablu maro sau negru) este bine legata de caroserie. Uneori de la hopuri se poate rupe o parte din cablu, sau chiar desface.
Totusi inca mai sper sa nu fie partea electrica din contact. La pornire este la maxim solicitata acel (e) contact(e). cineva parca a schimbat asa ceva ...cauta prin topicuri.
La pornire opreste toate, TOATE, consumatoarele.
Daca face la fel, lasa-te impins ca sa pornesti motorul.
Pui contactul, cineva impinge zdravan, bagi a 2-a , si dai drumul la ambreaj mai brusc.
Apropo , ce masina este, nu reiese din semnatura.
Daca este pe benzina , va porni foarte usor.

Succes, hai cu vesti bune :drive
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002

 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 08:03

Din pacate sunt la job acum, nu pot sa verific pana nu ajung acasa. Consumatoarele sunt oprite toate, ce ma frapeaza este ca in momentul in care dau la cheie sa pornesc motorul, obsolut TOTUL moare, ca si cum in acel moment s-ar intrerupe energia electrica. Deci ma indoiesc ca ar porni impinsa sau tractata.
In cazul asta nu cred ca pot sa-i fac o diagnosticare :(
PS: am modificat semnatura, acum reiese si despre ce masina vorbim :wink:
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 08:10

Ai sa vezi, o sa pornesca :yh .
Referitor la acei basi care se auzeau in boxe.....mai degraba era fashaitul unui contact imperfect.
Pune contactul si da drumul la consumatori mari...asculta in liniste , cu urechea aplecata spre contact, cat mai aproape, daca se aude ceva gen "faahhshhhh".
Cati km are masina?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 08:13

nu era fashait, ci mai degraba lovituri (ca un pumn in usa). Masina are 150 000 km
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 08:37

pai...hmmmm...daca o sa porneasca la impins, si toate cablurile sunt ok, nu mai ramane decat demarorul ( electromotor) acesta are colector cu periii, la km pe care tu tocmai ii ai pe masina, cam atata tine, sau incepe sa faca probleme.

Nu uita aceasta piesa solicita cam 50 Ampere la start, iar daca ceva este defect, cand dai sa pornesti, practic periile sunt in scurt, ceea ce seamana a cadere de curent.
Recomand sa nu repeti prea des operatia de pornire deoarece bateria este la randul ei foarte solicitata. Tot punere in scurt se numeste.Bateria fierbe !

Deci , mai intai de toate te rog sa o pornesti impinsa. Prinzi ceva viteza, scoti din viteza , opresti motorul ( fara sa scoti cheia !! ) in mers, apoi incerci sa o pornesti din cheie.
Daca nu porneste , aplica metoda de bagat in viteza si o pornesti.

electro motorul se poate proba cu cabluri de pornire pe borne direct. sa o faca cineva care stie !

Cam atata este momentan de spus... :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 08:44

Tot la electromotor ma gandeam si eu, si anume la schimbarea carbunilor eventual bandixul. Voi incerca ce ai spus tu, si te voi tine la curent. Dar totul il voi face dupa 4, sa ajung acasa.
Multumesc mult pentru sfaturi
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 09:39

razwan, fix aceeasi problema am avut-o la fostul Leon (benzina 1.6 6v cod motor AUS).
Dupa 1 zi de desfacut bord si un milion de nervi, un baiat tare priceput (D-zeu sa-l odineasca) a descoperit ca un cablu care pleca din borna si se lega de motor, era retezat din cauza vibratiilor si abia mai atingea cand avea chef. Cand am comandat cablul de la Porsche, a venit un pic mai lung si mai flexibil ca sa nu mai stea tensionat. Se pare ca s-au prins si altii de buba asta.
Adica exact ce zice domnul coleg nmihai67
[quote]Offf...vezi daca borna de la minus ( cablu maro sau negru) este bine legata de caroserie. Uneori de la hopuri se poate rupe o parte din cablu, sau chiar desface [/quoate]
Sper sa fie asta rezolvarea si nu incerca sa o pornesti tractata ca nu va porni.
 
Avatar utilizator
razwan
Subiect Autor
Mesaje: 33
Membru din: 05 Ian 2009, 11:33
Localitate: craiova
Contact:

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 12:14

Sa dea D-zeu sa fie doar asta. Abia astept sa ajung acasa sa iau la mana cablurile alea. Ca o curiozitate, cat te-a costat acel cablu?
Multumesc
Seat Ibiza IV - 1,4 - 75 cp - 2003

De bun simt toata lumea are nevoie, putini il au, si fiecare crede ca il are
ID: raz777van
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Partea electrica moarta

16 Sep 2010, 13:48

S-a intamplat in 2003. Parca 1.200.000 lei vechi

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator