Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
emil0
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 10 Aug 2010, 11:54

Probleme cu instalatia electrica

10 Aug 2010, 12:07

Buna ziua,
Am CORDOBA, 2006, functionare excelenta cu o singura exceptie:
- consuma exagerat bateria si daca o las mult fara sa pornesc, moare...
- acum am urmatoarea defectiune: la anumite manevre, dat inapoi, frane, imi anunta sonor si pe bord eroare, fie la ABS, fie la Servodirectie... In plus, pentru scurt timp se intrerupe si casetofonul sau radioul...
La service au facut teste pe inst electrica si nu au depsistat nimic...

Ma puteti ajuta?

Multumesc

Emil Onea
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

10 Aug 2010, 14:03

Salut,
Problema cu bateria am avut-o si eu, din pacate masina venea cu o baterie subdimensionata de 44Ah.
Acum, sigur daca o lasi mai mult nepornita, masina are consumatori care in timp ( o saptamana) pot consuma tot curentul din baterie.
Eu am pus acum o Varta de 55Ah care se comporta impecabil.
Legat de celelalte probleme, gen avertizare sonora, eroare la ABS si servo, ar trebui sa verifici daca mai ai lichid in vasele respective, adica cel de frana si servo de sub farul fata dreapta.
Daca sunt sub nivel si faci manevre bruste, se pot activa martorii respectivi.
Parerea mea, este sa schimbi bateria cu una mai "zdravana", gen 55Ah sau mai mare.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

10 Aug 2010, 14:30

Salut,
Asa cum a spus si Cornel, schimba bateria cu una noua de 55ah si verifica lichidul de servo.
Nu amesteca lichidele de servo, mergi la dealeri si eventual schimba tot cu altul nou.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
emil0
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 10 Aug 2010, 11:54

Re: Probleme cu instalatia electrica

11 Aug 2010, 15:48

Multumesc mult pentru raspunsuri.
De doi ani am o baterie Tudor de 55 Ah, dar problemele persista, am ramas fara curent si cu aceasta baterie, dupa mai multe zile lasata in curte, iarna!
Ieri si azi am fost la atelier(Skoda) si dupa indelungi cautari si testari, electricianul a descoperit ca alternatorul nu isi face treaba...sau mai bine zis ca releul nu e OK.
Am inteles ca distractia asta costa cam 15 mil :cry:
Eu insa mai am ceva dubii...

Salutari,

Emil Onea
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

11 Aug 2010, 15:54

De ce nu ceri piesa arsa, in speta releul, te duci la orice magazin de peise auto si il comanzi, daca nu il au pe stoc.
In cel mult o saptamana il ai si sigur nu costa mai mult de 150ron unul bosch...
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
emil0
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 10 Aug 2010, 11:54

Re: Probleme cu instalatia electrica

13 Sep 2010, 21:20

Nu am avut incerede sa schimb releul pentru ca bateria se incarca normal... Masina imi creaza in continuare probleme. La viraje in oras se aprind sau becul de la servodirectie sau cel de la servofrana. Am observat ca stand pe loc daca misc volanul se observa un consum puternic pentru ca scade lumina din plafon sau cea de la bord. Acelasi lucru daca incerc sa apas pe butoanele de ridicat geamul(cand geamul este inchis). In mers, uneori imi blocheaza chiar volanul...
Am fost la un atelier modest, au facut test, au sters erorile, au strans suruburi de la masa. M-a tinut masina cam 200 km fara eroare, apoi a revenit si acum persista...
Poate stie cineva, poate ati mai avut astfel de erori si ma puteti ajuta.

Multumesc
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

13 Sep 2010, 21:32

Este normal sa palpaie becurile cand invarti de volan, ori ai avariile puse si esti cu motorul pornit la relanti.
Pompa de servodirectie este actionata electric si consuma foarte mult.
Incarcarea pleaca dupa 2000rpm.
Este posibil sa ai un contact de masa imperfect, ori o cupla slaba.
Poate chiar siguranta ce se afla pe capacul bateriei sa aibe capetele oxidate.
Daca se aprinde becul la viraje si in mers nu ai lichid suficient.
In traficul urban este normal sa pui redresorul pe baterie o data pe luna.
Eu asa fac
Bateria se incarca cu o zecime din capacitatea ei, deci fa socoteala cat ar trebui sa tii motorul pornit peste 2000rpm ca sa ai bateria incarcata.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

13 Sep 2010, 21:40

Normal ca ti se intampla asa, deoarece servodirectia asistata electric poate trage din sistemul electric pana la vreo 40 de amperi. Si geamurile electrice uneori pot consuma pana in jur de 10 amperi fiecare. Mai bine ai masura tensiunea cu consumatori porniti si ne-ai spune si noua cam cat este. Si, iarasi, mai bine postezi aici o scanare facuta dupa ce ti-a facut o vreme figuri, ca sa ne putem face o idee si sa te putem ajuta in vreun fel. Ca si cum ai da telefon la doctor si spui:"Doctore, sunt bolnav. Oare ce am?" Ajuta-ne ca sa te putem ajuta !!! :)
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Sqash
Mesaje: 68
Membru din: 09 Sep 2009, 19:38
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

14 Sep 2010, 11:18

Eu am bateria originala a masinii si este de 60 Ah cu 600 descarcare asta pentru un disel de 1.9 , daca nu pornesc masina timp de 36-48 de ore moare apoi pun cablurile pe ea de la o alta masina stau max 1 minut si o ia la prima cheie perfect ..in schimb am sesizat un lucru.. daca stau pe loc cu faza scurta si rotesc volanul , lumina devine mai slaba, nu foarte mult eu sesizez doar cand lumina bate pe un zid sau altceva, pe asfalt nu vad diferenta.. este posibil totusi ca bateria sa fie principala problema..
Never expect less than the maximum.
 
Avatar utilizator
cornelius
Mesaje: 2568
Membru din: 05 Iun 2008, 11:31
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

14 Sep 2010, 12:25

Tocmai ce au spus colegii mai sus, ca din cauza servodirectiei, care este electrica scade intensitatea curentului din baterie.
Adica, daca stai cu luminile aprinse pe loc si ei de volan stanga-dreapta, scade intensitatea luminii fiindca servo directia consuma foarte mult, practic consumi curent din baterie, incarcarea bateriei de catre alternator incepe pe la 2.000 de turatii.
Seat Cordoba 2006
1.4 16V 100CP Rosu Emocion


Magazin piese de schimb, consumabile si accesorii
Service auto, lucrari de mecanica, tinichigerie, vopsitorie si statie ITP

http://www.depozitul-de-piese-auto.ro
contact@premiumautoparts.eu; cornel.baluta@premiumautoparts.eu
Tel:0723.281.792
Tel:0749.546.788


ImagineImagine
 
emil0
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 10 Aug 2010, 11:54

Re: Probleme cu instalatia electrica

14 Sep 2010, 20:47

Astazi am fost la niste tipi amabili, ingineri la un service care nu are device de verificare electronica pe platforma VW, dar au venit cu un aparat cu care au masurat comportamentul bateriei si au descoperit ca incarcarea era de 50% concluzionand ca alternatorul nu isi face corect treaba.... Sfatul lor, ca si al altora, a fost sa vad ce e cu alternatorul sau puntea redresoare de care ziceam mai sus...
Se pare ca nu voi scapa de aceasta operatie in care nu am crezut.
Dar stiti care e culmea!? Dupa ce au facut ei ceva scurtcircuite pe acolo astazi nu am mai avut erori... Probabil maine...

Va arat ce a facut SEATUL meu in aceasta vara:
http://picasaweb.google.com/emil.onea/Salzkammergut#


Sa va traiasca SEAT-urile!

Emil Onea
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme cu instalatia electrica

14 Sep 2010, 21:39

Un releu de incarcare aftermarket e in jur de 85 ron, iar unul genuine e dublu. La mine se dusese releul si nu ma avertiza deloc in bord. A mers sotia pana s-a descarcat complet bateria si masina s-a oprit. Am scos releul si m-am dus la primul magazin de piese si am luat un aftermarket avut pe stoc. Pentru original aveam de stat 2 zile cica. L-am pus pe masina si chiar incarca bine: tine tensiunea la 14,2 volti cam tot timpul. Cu toti consumatorii porniti trebuie sa turez putin motorul, cam pe la 1300 rpm ca sa aduca tensiunea la aceasta valoare. De atunci n-a mai avut nicio sincopa. Merita sa iei altul si sa-l schimbi pe al tau. Daca erau diodele, nu-ti mai incarca deloc, fii sigur. Si ai fi avut becul de la servo aprins mereu si directia mergand greu.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori