Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 48
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

18 Aug 2013, 19:59

intre timp la masina m-am apucat de un proiect mai complex decat cel cu injectoarele, leutul sta momentan parcat in garaj cu "intestinele" pe afara. revin cu detalii complete dupa ce duc munca la bun sfarsit. mestereala o fac / faceam doar seara dupa munca, weekendurile sunt rezervate pentru excursii. nu prea mi-am facut socoteala la timing cum trebuie si voi merge la intalnirea europeana ca pasager la roger in masina :( dar tot raul spre bine, promit ca o sa stau doar cu berea in bot de dimineata pana seara pe acolo :cheers

azi am mai dat o fuga la ring, m-am dat din nou cu un suzuki inchiriat. am fost un pic ghinionist cu vremea si accidente pe lapurile mele, dar una peste alta a fost super. aveti in poze micul samurai, dar sunt lucruri interesante si "prin spate" (va las pe voi sa ghiciti). am postat si dovada ca fac reclama clubului si peste hotare, ar trebui sa ma treaca remus pe carte de munca :bounce:

ImagineImagine
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8346
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

18 Aug 2013, 21:30

gamer555 scrie:
nu prea mi-am facut socoteala la timing cum trebuie si voi merge la intalnirea europeana ca pasager la roger in masina :( dar tot raul spre bine, promit ca o sa stau doar cu berea in bot de dimineata pana seara pe acolo :cheers

Asa bosache, si eu care credeam ca am sofer, mai ales ca te-ai imprietenit cu Leonul meu. Bine ca mi-am facut provizii de cola :cheers
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

19 Aug 2013, 10:23

ca sa iti citez dintr-un clasic, probabil inca in viata, un vers dintr-o melodie de pe atomic:

"nu fac greseala sa imi iau sofer,
o sa crezi ca e a lui si o sa vrei cu el"


:yh :roll:
stiu ca nici macar rima nu are dar ramane un "sfat bun" din partea unui "cunoscator". te risti?
:yh
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

19 Aug 2013, 10:24

haidi bre doar ne intarati asa?da si tu niste detalii....te-ai apucat de sudat rollcage :roll:
zii ce planuri ai daca tot te-ai murdarit sub unghii,ce schimbari faci ca nu merg la biserica cu acatiste :yh
oricum bafta la mesterit :cheers
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8346
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

19 Aug 2013, 10:57

gamer555 scrie:
ca sa iti citez dintr-un clasic, probabil inca in viata, un vers dintr-o melodie de pe atomic:

"nu fac greseala sa imi iau sofer,
o sa crezi ca e a lui si o sa vrei cu el"


:yh :roll:
stiu ca nici macar rima nu are dar ramane un "sfat bun" din partea unui "cunoscator". te risti?
:yh


N-am inteles nimic :mrgreen:
 
 
Avatar utilizator
puputavi
Mesaje: 1382
Membru din: 11 Iul 2010, 16:47
Localitate: Cluj

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

19 Aug 2013, 11:30

Muhahah... am citit si eu de vreo 3 ori pana sa-nteleg ce vreas a zica.

Spor la modificari si asteptam cat mai multe detalii ca mnoa... curiozitatea asta...

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

20 Aug 2013, 09:43

Imagine

senzatii tari cu masina in karussell, de data asta nu am mai intrat chiar incet, iar la iesire m-a cam "aruncat" :yah
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

10 Sep 2013, 00:21

intre timp am luat de la intalnirea din germania clona leonului meu stock (cu trapa, totusi), si clona masinii din semnatura, modelul in care si-ar dori sa se transforme peste noapte :)
Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

22 Oct 2013, 00:06

va spuneam ca o sa revin cu detalii despre "proiectul" meu. povestea incepe cu pierderi de antigel pe care le-am remarcat la masina, ajunsesem sa umblu cu bidonul in portbagaj ca sa pot completa dupa drumuri lungi (cateva sute de km). am inceput sa ma uit peste tot prin compartimentul motor dupa urme de antigel, dar nu am gasit nimic...
apoi, la porniri la rece masina scotea un fum alb ca in filmuletul de mai jos (mai mult sau mai putin)

o alta chestie remarcata a fost ca pornirea motorului nu era finuta ci smucita intr-un fel. in conditiile astea, antigelul nu putea disparea nicaieri altundeva decat pe evacuare. acum ramanea de aflat pe unde ajunge acolo. am verificat si la buson, am gasit urme de mazga. spre binele meu, stiu ca jegul de la epurator nu a ajuns in turbina multumita oil catch tankului.
Imagine

am mers mai departe cu investigatiile si am cautat pe net, cauze, detalii. din una in alta am dat despre multe discutii cu probleme la motorul BKD care ar suferi de "chiuloasa poroasa" la anumite versiuni ale chiuloasei. asta ar insemna ca de vina ar fi chiuloasa si nu garnitura chiuloasa arsa.

nu am mai facut testul de gaze de evacuare in borcan (antigelul era curat, dar probleme sigur erau) si am parcat masina pentru o perioada nedefinita (la acel moment), nu am mai vrut sa merg cu ea dupa ce vazusem jegul de la epurator...
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

22 Oct 2013, 00:27

am discutat cu mecanici, am citit in continuare, era clar: chiuloasa trebuia data jos ca sa fie verificata garnitura, si apoi testata chiuloasa.
apoi am incercat sa obtin un deviz de la un service din bruxelles cu detalii complete despre ce urmau sa faca, cat costa fiecare operatiune (ca sa stiu daca le pot face eu pe cele mai simple sa scad din costuri), estimari, bla bla. oamenii mi-au cerut "accept in alb" ca sa faca tot ce era nevoie la masina :yah :roll:

adica pe scurt, ma luau de prost, sau de fapt mi-au spus ca ei nici macar nu prea accepta clienti ca mine care pun intrebari, ei sunt invatati pe aici cu oameni de tip "oaie" care nu au nicio idee despre ce se intampla sau pur si simplu care nu le pasa pt ca le plateste firma tot. si cum nu ma simt chiar "oaie", am zis ca renunt la varianta reparat in bruxelles.

alta varianta era sa o duc in romania, unde aveam la cine sa apelez, pe bani putini si cu incredere. dar asta insemna ori mers cu masina
(si nu mai vroiam) ori cheltuieli, platforme, bani pierduti, timp pierdut, si sa nu fiu de fata la reparatii... am renuntat si la asta.

ultima varianta era... ati ghicit, sa o fac singur :lol: la inceput mi s-a parut SF sa incerc asa ceva, sa desfac motorul bucatele, dar dupa ce am pus mana pe manualele complete de reparatie si am fost "prostit" de frate-miu ca "eu de ce nu as putea face ce face el (mecanic)", am zis ca e momentul sa ma manjesc pe maini. :yh

am inceput cu printat manuale, cautat scule necesare, comandat piese ce urmau a fi schimbate. eu acum va fac rezumatul, dar nu va spun cat timp s-a cu fiecare pas, cat timp s-a dus pe cautari si informatii, etc
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

22 Oct 2013, 00:38

si ... m-am apucat de treaba. mai jos franturi din poveste, cu momentele mai importante:

dat jos egr, clapeta shut-off
Imagine

galerie admisie data jos. dupa standardele TDI o pot considera foarte curata, avand in vedere faptul ca nu a fost data jos niciodata. e curatica pentru ca am EGR anulat. bineinteles, urme de vapori de ulei, clasic TDI
ImagineImagineImagine

apoi suspendat motorul, dat jos suport motor, si desfacut distributie
Imagine

a se observa "calitatea" curelelor dupa 50 si ceva de mii de km, adica la jumatatea duratei de viata. piese cumparare de noi, contitech, de la magazin din RO
ImagineImagine

un surub cu care m-am luptat vreo doua seri, capul imbus stricat (strans prea tare de mecanici vanjosi de romania)
Imagine

un mare hop cu scoaterea fuliilor din capul axelor cu came. am cumparat set complet cu extractor original, si nici asa nu a mers "ca uns". a trebuit improvizat, am folosit doua cuie "custom" facute saibe. in procesul de desfacere a surubului din capul axelor (strans la 100 NM din fabrica si nedesfacut niciodata) acele cuie s-au contopit :roll: dar am reusit intr-un final
ImagineImagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

22 Oct 2013, 00:53

golit sistemul de antigel, am desfacut furtunul de la radiator dar si unul de la racitorul de ulei ca sa se scurga si din bloc. doar asa se goleste aproape complet sistemul (oricum mai ramane in bloc putin), dar multi se opresc la furtunul de la radiator !

dezamorsat pompa tandem, apoi desfacut (chin mare la furtunul care duce spre pompa servo), etc
Imagine

dat jos turbina, cu tur retur ulei, downpipe etc. mi-am dat seama ca cel care mi-a dat-o jos si pus-o la loc in mai si-a batut joc. piulitele erau unele gata sa cada, altele prinse cu banda izoler (greu accesibile, deh). stiu, e greu sa muncesti cand tre sa te bagi pe sub masina, dar suta de euro a fost incasata ! :x :idea:

apoi am dat jos chiuloasa (dupa ax culbutori, mufa cablaj, tubulatura antigel, etc), cu procedura de desfacere a suruburilor - se poate crapa daca nu se desface corect. si... gata. ce se poate observa: antigel pe galerie evacuare, ba chiar inflorit pe langa din cauza nesimtitului care mi-a umblat acolo. apoi pe chiuloasa, fisuri mici intre valve si intre varf bujii incandescente si valve (la fiecare piston).

VW spune pt chiuloasa asta, 16V, ca e "acceptat si considerat ok daca fisurile sunt sub 0.5 mm" - multumesc VW pentru calitate ! adica ei stiu ca toate crapa, dar noi tre sa ignoram, "asa face toate boss"
ImagineImagineImagine

si blocul motor, cu 3 din 4 pistoane avand urme de antigel (sau mai mult decat urme). m-am felicitat atunci ca am decis sa nu mai merg cu ea
Imagine

si garnitura de chiuloasa, care era ok pe ambele parti. nici pe bloc nu am gasit urme suspecte, deci am eliminat problema garniturii...
Imagine

in conditiile astea, se confirmau teoriile cu "chiuloasele poroase", am renuntat sa o mai duc la testare si am inceput cautarile de chiuloasa noua... versiunea de chiuloasa a mea era V125, una foarte vulnerabila la problema asta conform problemelor raportate de forumisti (cu precadere prin franta, spania - de asta nu am gasit pana atunci informatia, nu intelegeam limba). si prin forumuri de limba engleza am citit informatii, dar nu atat de clare si detaliate. o sa revin cu versiunile vizate de probleme
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

22 Oct 2013, 01:23

desfacut capac axe chiuloasa veche, am gasit uzura normala pe cuzineti
ImagineImagine

axele cu came nu au uzura deosebita
Imagine

injectoarele si bujiile scoase din chiuloasa veche
Imagine

si a sosit chiuloasa noua. varianta oem era foarte scumpa si oricum la cate revizii cu probleme au avut la 16V, am zis sa merg pe AMC despre care am primit feedback foarte bun (am discutat si cu darkside developments din uk, tatici pe diesel inclusiv BKD)
ImagineImagineImagine

au ajuns si garnituri, filtre, etc (kit complet garnituri chiuloasa). si toate suruburile care se strang la cuplu + unghi au fost schimbate, cumparate de la VW. am pierdut muuult timp sa caut codurile pt fiecare surub in parte :roll:
ImagineImagineImagine

blocul a fost curatat, apoi am pus garnitura chiuloasa noua si am montat chiuloasa (suruburi noi, bineinteles)
ImagineImagineImagine

inainte de montare am mutat culbutorii pe chiuloasa noua care a venit doar cu valve noi. hidrostuzerul cumparat nou, oringuri schimbate, suruburi noi la axe, etc
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Subiect Autor
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Auto emocion episodul 2: Silver Leon 2.0 TDI 2XX HP

22 Oct 2013, 01:38

cuzineti noi pt axele cu came, apoi montat injectoare. pt capac axe cu came se face o garnitura de silicon inainte de strangerea la cuplu a suruburilor
ImagineImagineImagine

apoi, distributie... m-am chinuit un pic ca sa fiu multumit (adica sa pot baga/scoate sculele de blocaj pentru axe si arbore fara niciun efort, si intinzatorul sa fie in limite).
Imagine

nu am fost multumit dupa o zi de setari la prima curea, axa de admisie mereu imi iesea un milimetru deplasata. am refacut de mai multe ori de la zero... pt ca am fost intarziat de alte chestii, pt linistea mea am decis sa cumpar o alta curea noua :roll:
ImagineImagineImagine
spre surprinderea mea, desi codul, producatorul erau la fel, made in germany etc, ca si material mi s-au parut un pic diferite. cureaua cumparata de aici am reusit sa o montez "cum scrie la carte"

apoi pus la loc turbina, tur retur ulei, suport motor, galerie admisie etc (toate in ordine inversa)
ImagineImagineImagineImagine

mult de munca a fost la curatat fiecare piesa in parte de la cele mici la piesele mari de tubulatura, etc. tubulatura intercooler custom dintr-o bucata mi-a dat ceva batai de cap, mai ales cand am incercat singur sa o montez. cu ajutor a fost destul de simplu. toate mufele au fost curatate cu spray de contacte, etc. am facut si munca bonus, daca tot mi-am bagat nasul peste tot.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 48

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator